BMW 330e (2017) vs. 330e (2020): Dvě generace plug-in hybridu bok po boku
V týdnu, kdy jsem testoval nové BMW 330e, jsem oslovil Radka – majitele předchozí generace – zdali by neměl zájem auta srovnat. Za necelých 24 hodin už stála bok po boku a my nad nimi klábosili s šálkem kávy v ruce.
Na klasický test BMW 330e nové generace G20 se můžete těšit o víkendu, ještě předtím bych se s vámi ale rád podělil o zážitek a zkušenost z testovacího týdne. Radkovu automobilovou tvorbu s názvem Akcelerace Videoblogy můžete znát z YouTube a Instagramu. A jako jeden z mála zajímavá auta nejen zkouší, ale i vlastní. Jedním z nich je i BMW 330e předchozí generace F30.
Zkusil jsem Radka oslovit, zdali by neměl zájem auta postavit vedle sebe a udělat takové malé srovnání. Má sice přeplněný diář, zároveň ale nepohrdne ničím, co alespoň trochu zavání automobilismem. A tak se nám setkání podařilo zorganizovat hned druhý den, dali jsme si kávu, o vozech popovídali a ještě je navzájem ozkoušeli. Příležitost, kdy můžete novinku přímo porovnat s předchůdcem, je opravdu k nezaplacení.
Fotogalerii výše prosím chápejte jako takovou malou ochutnávku a možnost porovnat oba vozy hned vedle sebe. Já své postřehy promítnu do připravovaného testu, srovnání technických specifikací pak najdete v tabulce přiložené níže.
Pokud jste ale nedočkaví, už teď vás mohu odkázat na instagramový účet Akcelerace Videoblogy. Radek ve dvou IGTV videích zhodnotil novou generaci 330e ne jako tester aut, ale jako majitel předchozího vydání. A jeho postřehy určitě stojí za to. První video si můžete rovnou pustit níže, pokračování včetně zhodnocení jízdy najdete pod tímto odkazem. Doporučuji zhlédnutí na mobilním zařízení, video jsme natáčeli pro potřeby Instagramu na výšku.
BMW 330e (2017) vs. 330e (2020) - technické údaje | ||
330e (2017) | 330e (2020) | |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Max. výkon spalovacího motoru [kW/min] | 135/5000-6500 | 135/5000-6500 |
Max. točivý moment spalovacího motoru [Nm/min] | 290/1350-4250 | 300/1350-4000 |
Max. výkon elektromotoru [kW] | 65 | 83 |
Max. točivý moment elektromotoru [kW] | 250 | 265 |
Systémový výkon [kW] | 185 | 215 |
Systémový točivý moment [Nm] | 420 | 420 |
Kapacita akumulátoru [kWh] | 7,6 | 12 |
Doba nabíjení na 80 % výkonem 3,7 kW [h] | 1,6 | 2,4 |
Dojezd na jedno nabití [km] | 40 | 59-66 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,1 | 5,9 |
Maximální rychlost na elektřinu [km/h] | 120 | 140 |
Maximální rychlost [km/h] | 225 | 230 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 1,9-2,1 | 1,6-1,9 |
Emise CO2 [g/km] | 44-49 | 37-43 |