TEST BMW 750i xDrive vs. Mercedes-Benz S 560 e L – Tradice, nebo moderna?
Sedmičkové BMW dorazilo v modernizovaném balení, a tak jsme jej porovnali s úhlavním rivalem. A přitom jsme srovnávali i tradiční pohon s moderním ústrojím.
Úvod, pořizovací náklady
BMW a Mercedes-Benz jsou odvěkými rivaly, kteří hlavně v posledních letech spolu soupeří ve stále více segmentech, ať už mezi kompakty či mezi SUV kupé. To jejich rivalita v segmentu luxusních automobilů je dnes už tradiční, desítky let si konkurují řadou 7 a třídou S. Sedmička letos dorazila v modernizovaném kabátě, a tak opět nastal čas ji porovnat s konkurencí. A o slovo se přihlásila právě třída S, která už se v našem srovnávacím testu jednou sedmičce přede faceliftem postavila.
Současná generace S-Klasse se už pomalu chystá k odchodu na zasloužený odpočinek, v roce 2020 má debutovat nástupce, to však neznamená, že by na ni výrobce opomněl, ba naopak se dočkala inovované plug-in hybridní verze. A právě tu jsme se rozhodli postavit proti modernizované řadě 7.
BMW 750i xDrive vs. Mercedes-Benz S 560 e L
Ta se také nabízí ve formě plug-in hybridu (745e), my jsme se však tentokrát rozhodli srovnávací test dvou limuzín pojmout trochu jinak. Místo přímého srovnání dvou shodně koncipovaných verzí jsme srovnali plug-in hybrid s konvenčním osmiválcem. Zkrátka to bude takové srovnání moderně pojatého pohonného systému s tradičním motorem.
Připravte si aspoň 3,1 milionu
Nejluxusnější sedany na trhu se obvykle nevybírají podle ceny, přesto naše srovnání jako již tradičně zahájíme nahlédnutím do ceníku. Testovaný stuttgartský plug-in hybrid je nabízen výhradně v prodloužené verzi, a tak jsme do cenového srovnání postavili prodlouženou sedmičku, abychom porovnávali porovnatelné, byť jsme testovali kratší provedení.
I v případě nataženého BMW 750Li xDrive je však mnichovský model levnější, přijde na 3.101.800 korun, zatímco Mercedes-Benz S 560 e L stojí 3.142.370 korun. Navíc má bavorák pohon všech kol, zatímco esko zůstává zadokolkou. Čtyřkolkou přitom sedmička umí nabídnout jako plug-in hybrid (745Le xDrive). Pro úplnost dodejme, že základní „short“ sedmička vyjde ve verzi 750i xDrive na 2.930.200 korun.
Za částku převyšující 3,1 milionu korun jsou oba vozy samozřejmě již bohatě vybaveny. Oběma v základu nechybí diodové světlomety, kožené čalounění, ambientní osvětlení, parkovací senzory nebo sledování mrtvého úhlu. To by v běžných kategoriích už víceméně každému stačilo, jenže u nejluxusnějších aut na trhu to není jen tak.
Pořizovací náklady | BMW 7 | Mercedes-Benz S |
ZÁKLADNÍ CENA | ||
Model | 750Li xDrive (390 kW) | S 560 e L (350 kW) |
Základní cena [Kč] | 3.101.800 | 3.142.370 |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||
Ambientní osvětlení | S | S |
Čalounění | kožené | kožené |
Digitální příjem TV | 35.230 | 34.369 |
Head-up displej | S | 32.141 |
Kola | 19" litá | 18" litá |
Masážní sedadla vpředu | 32.526 | 54.099 |
Metalický lak | 29.796 | 31.505 |
Navigace | S | S |
Noční vidění | 59.618 | 64.919 |
Ovládání gesty | S | - |
Parkovací senzory vpředu/vzadu | S/S | S/S |
Sledování mrtvého úhlu | S | S |
Světlomety | adaptivní LED | adaptivní LED |
Ventilace předních sedadel | 23.036 | S |
Vyhřívání sedadel vpředu/vzadu | S/12.194 | S/35.483 |
SERVIS | BMW 7 | Mercedes-Benz S |
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | 88.339/7194+10534 | 68.603/12.221 |
Mřížka chladiče [Kč] | 5.001 | 23.548 |
Přední blatník [Kč] | 13.524 | 13.398 |
Čelní sklo [Kč] | 20.490 | 41.806 |
Brzdové destičky přední [Kč] | 10.384 | 6.676 |
Přední/zadní tlumiče [Kč] | 25.040/39.771 | 46.844/46.844 |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] | v ceně vozu | 29.900 |
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 2/3/12 | 2/3/30 |
Prodloužená záruka [Kč] | 5 let/200.000 km | 5 let/200.000 km |
BMW tak navíc přidává ještě head-up displej nebo ovládání gesty. Za první se u Mercedesu připlácí 32.141 korun, druhé vůbec v nabídce nemá. Esko pouze kontruje ventilovanými předními sedadly (v rámci sady Premium, dodávané bez příplatku), za něž se u sedmičky připlácí 23.036 korun. Také jednotlivé příplatky jsou u S-Klasse vyšší než u 7-Series. V této kategorii jsou navíc příplatky opravdu žádané, byť už i základní výbava je slušná, a tak není divu, že výsledná cena testovaného eska překročila hranici 3,5 milionu korun. Zkoušený bavorák díky bohatší výbavě dokonce překonal 4,2 milionu...
Naopak náhradní díly jsou víceméně stejně nákladné – světlomety a přední brzdové destičky jsou dražší u sedmičky, čelní sklo a tlumiče zase u S-Klasse. Výhodou BMW je však fakt, že servisní prohlídky jsou do ujetí 100.000 kilometrů (respektive do pěti let) zdarma, zatímco u Mercedesu lze servisní prohlídky do ujetí 100.000 km (respektive na čtyři roky) objednat za 29.900 korun. Záruka je u obou standardně dvouletá, Mercedes však boduje pro něj dnes už typickou třicetiletou záruku na neprorezavění karoserie.
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | BMW 7 | Mercedes-Benz S |
Základní cena | 8 | 7 |
Standardní výbava a příplatky | 9 | 8 |
Servis | 8 | 8 |
Záruky | 8 | 9 |
Průměr | 8,25 | 8,00 |
Design, interiér
Extrovert vs. konzervativec
BMW řady 7 vždy sázelo na výraznější vizáž, vždyť mnichovská automobilka odjakživa razí sportovní charakter, a to rovněž u své vlajkové lodi. Aktuální generace to ale v rámci modernizace dotáhla do extrému, když dostala opravdu obrovitánské ledvinky masky chladiče. Jejich plocha se oproti verzi před faceliftem zvětšila o neskutečných 40 %, přičemž si dokonce vyžádala zvýšení předních partií o 50 milimetrů. Příď je kvůli tomu kolmější a nepřehlédnutelná.
Řešení při premiéře vzbudilo množství kontroverze, sama automobilka ale přiznala, že změnou vzhledu reagovala na přání cílové klientely – hlavně té z Číny. Pravdou je, že naživo nové ledvinky vypadají lépe než na fotkách, jenže já osobně je stále za krásné nepovažuji. V redakci jsme se s Martinem shodli, že z některých úhlů vypadají trochu jak vesnický tuning. Jenže při jízdě se sedmičkou jsem hned několikrát viděl zdvižený palec od okolních řidičů, což se mi stalo leda tak s Mercedesem G 4x42 nebo Audi R8, a tak má inovovaná sedmička nepochybně své fandy nejen v Asii.
Naopak Mercedes-Benz S odjakživa cílí spíše na konzervativnější klientelu, což je obzvlášť znát ve srovnání s modernizovanou sedmičkou. Oproti ní působí usedle a možná i trochu nudně. BMW díky hranatějším tvarům se jeví moderněji, spíše mi ale vadí, že je S-Klasse stále příliš zaměnitelná s menší E-Klasse a vlastně i C-Klasse. To by se u vlajkové lodi podle mého názoru stávat nemělo. Snad bude nástupce osobitější a nebude se to řešit jako u BMW jen obří maskou, která sedmičku konečně více odlišila od menší pětky,7-Series totiž do faceliftu trápil stejný problém jako konkurenta, že vypadá příliš shodně s menším členem portfolia značky.
HODNOCENÍ DESIGNU | BMW 7 | Mercedes-Benz S |
Vnější vzhled | 6 | 8 |
Vnitřní vzhled | 8 | 7 |
Zpracování | 9 | 9 |
Ergonomie | 9 | 8 |
Konektivita | 9 | 8 |
Průměr | 8,20 | 8,00 |
Obrazovky, kam se podíváš...
Na konzervativnější strunu hraje Mercedes také uvnitř, a to barokně tvarovanou palubní deskou, tvořící vlnu přes celý interiér. V době příchodu ale S-Klasse platilo za průkopníka, jako jedno z prvních sériových aut použilo kombinaci dvou obrazovek – jednu od multimediálního systému, druhou místo přístrojového štítu, přičemž v tomto případě opticky tvoří jednu část.
Vždy se nám to jevilo jako lacině působící řešení, jenže BMW 7 to má dnes také – dřívější krásnou obrazovku v kapličce přístrojů s kovovými rámečky nahradilo jednodušší řešení bez originálního okruží. Navíc s nepříliš přehlednou grafikou, na tachometru by mohly být výrazněji znázorněny tradiční limity 50/90/130 km/h, otáčkoměr by pak nemusel být proti směru hodinových ručiček. Že by se BMW v tomto směru inspirovalo u Peugeotu? Navíc nepochopíme, proč mnichovský sedan neumožňuje změnu grafiky...
To v Mercedesu najdete tři možnosti zobrazení, vedle tradičního s dvěma kruhovými ukazateli také sportovní a futuristické. Plug-in hybridní verze se oproti ostatním liší jen zobrazením informací spjatých se svým pohonem – nechybí ukazatel dojezdu na elektřinu, spotřeby elektrické energie nebo úrovně nabití baterií. Šikovný je též ukazatel počtu ujetých kilometrů na elektřinu.
Naopak z hlediska použitých materiálů a kvality jejich zpracování nelze co vyčítat ani jednomu z testovaných sedanů. V tomto směru bodují oba.
Jednotlivé detaily ale hovoří ve prospěch BMW. Nejnovější generace iDrive možná oproti předchůdcům žádá trochu zvyku, její ovládání je ale přesto intuitivnější a jednodušší než u konkurenčního Mercedesu, kde kombinace touchpadu a otočného kolečka nám stále přijde trochu nadbytečná. BMW má navíc ovládání gesty, což je v praxi možná trochu zbytečný prvek (ovládání multimediálního systému je stále jednodušší přes ovladač iDrive), techničtí hračičkové to ale ocení, navíc v luxusní kategorii je jakákoliv technická inovace bod navíc.
Co se týče sedaček, tak lépe se nám sedělo v bavoráku. Za příjemnější považujeme i jeho masážní funkci, která masíruje výrazněji než u Mercedesu, v němž je funkce až příliš jemná. Naopak zadní sedadla plně srovnatelná nejsou, logicky kvůli odlišné délce testovaných exemplářů – základní řada 7 a prodloužená třída S – je více místa v Mercedesu. Testované S 560 e L navíc dostalo do vínku unikátní sedadlo Executive s nastavitelnou opěrkou nohy za 30.232 korun, které umožňuje si vzadu vychutnat prostor jak v nějakém soukromém tryskáči. Systém umí sám posunout přední sedadlo spolujezdce a sklopit ho tak, abyste si vzadu mohli pohodlně sednout s nataženýma nohama. Pohodlnější jízdu zažijete v málokterém autě, chyběla nám tu ale masážní funkce.
To místo na zadních sedadlech je v základní verzi 7-Series poněkud omezené, zvlášť v případě zvolení elektricky nastavitelných sedaček vzadu. Opět vás ale může hýčkat vyhřívání nebo ventilování, líbí se nám i možnost ovládání vybraných prvků auta prostřednictvím tabletu umístěného v masivní loketní opěrce.
Naopak místa v zavazadlovém prostoru nabízí více i zkrácená sedmička, byť chápeme, že tato vlastnost o nákupu luxusního sedanu obvykle nerozhoduje. Jenže zavazadelník S 560 e L je kvůli plug-in hybridnímu pohonu opravdu maličký. Kvůli zástavbě lithium-iontových baterií je zmenšený na 410 litrů, využitelnost omezuje i mohutný schod mezi podběhy. To v BMW nic takového řešit nemusíte, jeho zavazadelník má objem 515 litrů, a to hlavně kvůli slušné délce.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | BMW 7 | Mercedes-Benz S |
Prostornost | 7 | 9 |
Přední sedačky | 10 | 9 |
Zadní sedačky | 9 | 10 |
Kufr | 8 | 6 |
Variabilita | 8 | 7 |
Průměr | 8,40 | 8,20 |
Motor, jízdní vlastnosti
V8 vs. hybridní V6
V úvodu jsme sice hovořili o srovnání tradice s modernou, to však neznamená, že by BMW 750i xDrive používalo nějaký prehistorický motor. Naopak se v rámci modernizace dočkalo zcela nového osmiválce, dvěma twin-scroll turbodmychadly přeplňovaný motor o objemu 4,4 litru má oproti dřívější verzi nový blok i řídicí jednotku, kvůli emisním normám mu nechybí ani filtr pevných částic. Výsledkem úprav je nárůst výkonu o významných 60 kW na konečných 390 kW. Točivý moment vzrostl o rovných 100 N.m na 750 N.m. Spárován je standardně s pohonem všech kol a osvědčeným osmistupňovým automatem.
To v útrobách Mercedesu S 560 e L najdeme třílitrovou zážehovou V6 o výkonu 270 kW, kombinovaný s elektromotorem o výkonu 90 kW. Dohromady poskytují udávaný výkon 350 kW a točivý moment 700 N.m. Oproti dřívější variantě S 500 e si spalovací motor polepšil o 25 kW, ten elektrický o 5 kW. Poháněná jsou jen zadní kola, sílu na ně posílá devítistupňový automat.
Kapacita nového lithium-iontového akumulátoru, poprvé vyráběného dceřinou firmou Deutsche Accumotive, vzrostla na 13,5 kWh, díky čemuž má plug-in hybridní esko ujet až 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Navzdory vyšší kapacitě je akumulátor kompaktnější než u předchozí varianty (předchůdce měl ještě menší kufr, s 395 litry), z domácí zásuvky se nabije za pět hodin, wallbox tuto dobu zkrátí na zhruba 1,5 hodiny.
S ohledem na výkonnostní náskok BMW je logické, že v praxi je mnichovský sedan rychlejší než soupeř ze Stuttgartu, což potvrzuje i měření dynamiky. Z 60 na 100 km/h BMW v automatickém režimu zrychlí za pouhopouhých 2,2 sekundy, což je opravdu neskutečný výsledek, který bychom čekali spíše od sporťáku než luxusní limuzíny. Jenže Mercedes se nenechá o tolik zahanbit, z pohledu papírových čísel je zrychlení z 60-100 km/h za 2,9 sekundy sice o dost pomalejší, jenže v praxi vám to jako takový rozdíl zase nepřijde. Až nečekaně působivé zrychlení totiž nabídne i Mercedes. Největším rozdílem je tak fakt, že síla mnichovského osmiválce je nenucená, zatímco u hybridu máte pocit, že technika musí vydat ze sebe opravdu všechno.
Dynamické měření | BMW 7 | Mercedes-Benz S |
Pneumatiky | Pirelli P Zero | Bridgestone Potenza S001 |
Rozměr pneumatik | 245/40 R20, 275/40 R20 | 245/45 R20, 275/40 R20 |
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) [s] | 3,1/3,9 a 5,0 | 4,0/5,3 a 6,5 |
Pružnost auto. (60-100 km/h)/(80-120 km/h) [s] | 2,2/2,3 | 2,9/2,9 |
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h | 1750 | 1500 |
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] | 47,5/87,9/127,8 | 47,4/86,5/126,2 |
Hlavně se nám ale líbí sladění jeho techniky, ani dnes nebývá zvykem, aby se spalovací motor k elektromotoru připojoval tak neznatelně. Výhodou je v tomto směru i skvělé odhlučnění, kdy šestiválec po nastartování ani pořádně neuslyšíte.
To osmiválec bavoráku uslyšíte a budete jen rádi. Testovaný exemplář byl vyzbrojen M sportovním výfukovým systémem za 16.250 Kč, který vyluzuje opravdu neskutečný zvuk. Akceleraci doprovází hutný tón, který si budete rádi užívat znovu a znovu. Jen ho neposlouchejte zvenku při volnoběhu, to si skoro až říkáte, zda pod kapotou nepracuje turbodiesel.
Největší výhodou plug-in hybridního Mercedesu se nicméně ukazuje kombinace vysokého výkonu se slušnou spotřebou. Pokud budete využívat veškerých jeho výhod a baterie budete pravidelně dobíjet, po městě se můžete klidně pohybovat jen na elektřinu. V elektrickém režimu vůz ujede nějakých 40 kilometrů. I pokud zůstanete u hybridního módu, zůstává spotřeba při pohybu ve městě supernízká – pohybuje se kolem dvou litrů na 100 kilometrů. Spotřeba elektrické energie v takovém případě činí 19 kWh. A vynikajících hodnot Mercedes dosahuje ve městě i s vybitými bateriemi. I v takovém případě jsme se pohybovali okolo šesti, sedmi litrů na 100 km, a to díky tomu, že při zpomalování vůz automaticky vypíná spalovací motor.
Takových hodnot bavorák samozřejmě nikdy nedosáhne, jestliže tak klient kupuje velký sedan jako luxusní povoz po městě, je plug-in hybrid jasnou volbou. S přihlédnutím k výkonu nicméně spotřeba bavoráku není špatná, ve městě jsme se stále dokázali pohybovat do 11 l/100 km. A takový byl vlastně i celkový průměr za týden testování. Na dálnici si bavorák řekl o devět litrů na sto, při ostřejším tempu jeho spotřeba roste k 15 l/100 km. To už se pak spotřeba s plug-in hybridem srovnává, jakmile Mercedesu trochu šlápnete na krk, rázem jste na podobných číslech. Ve sportovním režimu totiž při zpomalování šestiválec nezhasíná. Na dálnici si pak stuttgartský model vzal 8,5 l/100 km. I v takovém režimu totiž umí vypnout spalovací motor a jet výhradně na elektřinu.
HODNOCENÍ MOTORU | BMW 7 | Mercedes-Benz S |
Zrychlení | 9 | 8 |
Pružnost | 10 | 8 |
Spotřeba udávaná | 6 | 9 |
Spotřeba v testu | 7 | 9 |
Odhlučnění motoru | 8 | 9 |
Průměr | 8,00 | 8,60 |
Pohodlím šokuje BMW
Velké limuzíny ale nejsou primárně o sportování, byť by záběry ze slavného filmu Ronin nebo bondovky Zítřek nikdy neumírá mohly naznačovat opak. Hlavní důraz je u nich kladen na komfort, který vždy Mercedes uměl dokonale. Jenže tuto disciplínu dnes skvěle zvládá i sedmičkové BMW. A to dokonce natolik, že je z hlediska komfortu dokonce lepší!
BMW v rámci faceliftu 7-Series zapracovalo na odhlučnění, jsou tu nové těsnící materiály v oblasti B sloupků, optimalizované kryty zadních podběhů nebo zesílená laminátová skla, výsledkem čehož je skvělé odhlučnění. Od podvozku neuslyšíte ani náznak ran, skvěle potlačen je i valivý šum od pneumatik a tolik neuslyšíte ani vzduch obtékající karoserii. Sedmička si navíc umí výtečně poradit s jednotlivými nerovnostmi. Až by skoro jeden řekl, že jezdí jako... Mercedes třídy S.
Naopak testované esko v tomto směru poněkud zklamalo. Hmotnost plug-in hybridní verze přesahující 2,2 tuny už je tu poněkud znát, podvozek se už nepovedlo naladit tak dokonale jako u jiných variant, které se nám jeví rozhodně komfortnější. Jednotlivé nerovnosti sice překonává s přehledem, jenže od podvozku se ozývá nečekaný hluk, který bychom v této kategorii nečekali. Dvacetipalcová kola testovaného kousku přitom nejsou v tomto segmentu nic neobvyklého. Také pneumatiky jsou poněkud slyšet (Bridgestone Potenza S001). A to zvlášť při jízdě v čistě elektrickém režimu.
Obecně je ale znát, že S 560 e L je laděn hlavně pro pohodlnou jízdu. Ostřejší tempo sice zvládá, náklony karoserie v oblouku ale dají najevo, že takový styl řízení se pasažérům na zadních sedadlech nemusí líbit. Hmotnost také neumí tak dobře zamaskovat. Naopak sedmička v tomto směru zůstává tím typickým bavorákem, zatáčky hravě ostře vykrouží, díky příplatkovým aktivním stabilizátorům zkoušeného kousku (+79.950 Kč) se jeho karoserie v oblouku prakticky nenaklání. Parádní jsou také mnichovské brzdy, v testovaném kousku M sportovní brzdy za 6.110 korun.
A co asistované řízení?
Dnes už takto luxusní auta ale nejsou jen o „aktivním,“ ale také o „asistovaném“ řízení, jak třída S, tak řada 7 nabízí celou řadu elektronických systémů pomáhajících řidiči s ovládáním auta. Pikantní v tomto je pak fakt, že BMW a Mercedes v oblasti autonomních systémů pro teprve chystané modely spolupracují.
V této chvíli se však zdá, že o krok napřed jsou v Mnichově. Jeho Driving Assistant Professional (+50.414 Kč) kombinující adaptivní tempomat s funkcí stop & go s aktivním asistentem pro jízdu v pruzích a automatickým brzděním s rozpoznáním chodců i cyklistů totiž funguje velice spolehlivě a podle našeho názoru jistěji než obdobný systém v Mercedesu.
BMW navíc jasně varuje řidiče, že systém zrovna nefunguje, třeba kvůli špatně čitelnému vodorovnému značení – vedle varovné ikony na head-up displeji se varovně rozsvítí také speciální diody na volantu. Ty navíc upozorní řidiče, aby dal zpátky ruce na volant, když má automobil pocit, že nedává pozor nebo že volant nedrží. Stačí přitom jen položit ruku k věnci, zatímco u Mercedesu v takovém případě stále musíte aspoň trochu pohnout volantem. Dokonce stuttgartský model mnohdy varoval před nedržením volantu, přestože jsme ho skutečně drželi. Navíc se nám zdálo, že třída S, respektive její jízdní asistenti, není v některých situacích tak jistá, zatáčkami třeba projížděla s cukavými pohyby volantu, BMW v tomto ohledu pracuje o něco jemněji. Při aktivovaném asistovaném řízení jsme se tak zkrátka bezpečněji cítili v sedmičce.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | BMW 7 | Mercedes-Benz S |
Ovladatelnost | 9 | 8 |
Komfort odpružení | 9 | 8 |
Odhlučnění podvozku | 9 | 7 |
Řízení | 9 | 8 |
Řazení | 9 | 9 |
Brzdy | 9 | 8 |
Průměr | 9,00 | 8,00 |
Závěr
Závěr
Dnešní duel BMW 750i xDrive a Mercedesu S 560 e L nebyl typickým srovnáním dvou přímých konkurentů, testované exempláře se přece jen v mnoha ohledech lišily – ať už délkou karoserie, poháněnými nápravami nebo výkonem. Spíše jsme se tak zaměřili na srovnání dvou odlišných koncepcí pohonu – na jedné straně stál tradiční osmiválec (byť v nové generaci) a na druhé moderní plug-in hybridní pohon.
A jak se ukázalo, tradiční spalovací motor má světu stále co dát. Nový mnichovský osmiválec se dvěma turbodmychadly o objemu 4,4 litru je zkrátka famózní kus techniky. Jeho potenciál v praxi málokdy využijete, v této kategorii je ale síla vždy plusem, „co kdyby náhodou...“ Rychlost je opojná, navíc doprovázená úžasným hutným zvukem. Pravda, dodaného příplatkovým M sportovním výfukem.
Povedlo se však také plug-in hybridní ústrojí S 560 e L. Spolupráci šestiválce a elektromotoru se povedlo skvěle odladit, spínání spalovacího motoru prakticky nepostřehnete, což u plug-in hybridů není vždy pravidlem. Pozitivně pak hodnotíme spotřebu – pokud skutečně využíváte hybridního systému a pravidelně dobíjíte baterie, můžete dosáhnout úžasných čísel - po městě jsme klidně jezdili s dvoulitrovou spotřebou. Toho v bavoráku nikdy nedosáhnete, jezdit budete v průměru za deset-jedenáct litrů. Když ale s eskem zrychlíte, nebo baterie necháte vybité, rázem jste na obdobných hodnotách jako osmiválcové BMW.
BMW 750i xDrive vs. Mercedes-Benz S 560 e L
Jestliže tak hledáte luxusní povoz do města, je plug-in hybridní esko ideální volbou, naopak sedmička je větší univerzál. Na dálnici nebo při ostřejším tempu už se výhody hybridu smazávají, sedmička navíc lépe jezdí, a to nečekaně i z hlediska komfortu. Že bude mít bavorák komfortnější podvozek než Mercedes, to bychom opravdu nečekali. Navíc i jeho jízdní asistenti se jeví jako spolehlivěji fungující.
Nakonec si tak vítězství z tohoto duelu moderny s klasikou odnáší BMW 750i xDrive. Když odhlédneme od kontroverzních ledvinek, je to vlastně dokonalý stroj. Pokud ale budete chtít limuzínu na typické dálniční přelety, stále vám doporučíme spíše nějaký turbodiesel. Pro tento typ aut nám pořád přijde jako nejvhodnější volba, díky slušné síle i spotřebě.
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | BMW 7 | Mercedes-Benz S |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 8,25 | 8,00 |
DESIGN | 8,20 | 8,00 |
INTERIÉR | 8,40 | 8,20 |
MOTOR | 8,00 | 8,60 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 9,00 | 8,00 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 8,37 | 8,16 |
BMW 750i xDrive
Nejlevnější verze modelu | 2.338.700 Kč (730d/195 kW) |
Základ s testovaným motorem | 2.930.200 Kč (750i xDrive/390 kW) |
Testovaný vůz bez příplatků | 2.930.200 Kč (750i xDrive/390 kW) |
Testovaný vůz s výbavou | 4.209.430 Kč (750i xDrive/390 kW) |
Plusy
- Neskutečné jízdní vlastnosti
- Výtečný motor
- Skvělé sedačky
- Spolehlivě fungující asistenční systémy
Minusy
- Omezený prostor vzadu
- Kontroverzní vzhled
Mercedes-Benz S 560 e L (350 kW)
Nejlevnější verze modelu | 2.428.470 Kč (S 350 d/210 kW) |
Základ s testovaným motorem | 3.142.370 Kč (S 560 e L/350 kW) |
Testovaný vůz bez příplatků | 3.142.370 Kč (S 560 e L/350 kW) |
Testovaný vůz s výbavou | 3.556.786 Kč (S 560 e L/350 kW) |
Plusy
- Odladěná spolupráce šestiválce a elektromotoru
- Nízká spotřeba i v praxi
- Pohodlné zadní sedačky
Minusy
- Hluk od podvozku
- Zmatkující asistenční systémy