Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW ActiveHybrid 5: Kompletní technická data

Aleš Jungmann
Diskuze (16)
Hybrid řady 5 bude úspornější než 535i, na diesel 535d ale nestačí.

BMW představilo nový model ActiveHybrid 5. Na rozdíl od ActiveHybridu 7 jde o tzv. full hybrid, tedy vůz je schopen provozu nejen na klasický spalovací motor, ale do určité rychlosti a vzdálenosti je možno využívat také čistě elektrického pohonu.

Šestiválcový benzinový třílitr z BMW 535i s TwinPower Turbo technology o výkonu 225 kW a točivém momentu 400 Nm je kombinován s elektromotorem o výkonu 40 kW a momentu 210 Nm. Kombinovaný nejvyšší výkon vozu je 250 kW, točivý moment pak vrcholí hodnotou 450 Nm. Poháněna jsou zadní kola.

Automobil je schopen jízdy čistě na elektřinu do rychlosti 60 km/h a to až do vzdálenosti přibližně čtyř kilometrů. Lithium-iontová baterie s vlastním chladicím systémem se skládá z 96ti článků, BMW udává kapacitu 675 Wh. Baterie pracující s napětím 317 V je uložena na dně zavazadlového prostoru sedanu a snižuje jeho objem z 520 na 375 litrů. Jejich životnost by neměla být nižší než životnost celého vozu.

Spalovací agregát může být v provozním módu ECO PRO automaticky vypnut i v případě klidné jízdy ustálenou rychlostí, o udržování rychlosti se pak až do rychlosti 160 km/h postará synchronní elektromotor, který je integrován do osmistupňové automatické převodovky. Dobíjení baterií probíhá klasicky při brzdění, jízdě z kopce či při klidné jízdě.

Výhodou hybridního BMW řady 5 je udávaná kombinovaná spotřeba v rozmezí od 6,4 do 7 l/100 km litrů (v závislosti na velkosti kol a pneumatik), což je o 1,5 až 2,1 méně než v případě 535i. Nižší spotřebě dále nenapomáhá jen start-stop systém, ale také standardně dodávaný navigační systém Professional s funkcí upozornění na zhoršené dopravní podmínky a navržení alternativní objízdné trasy. Navigace navíc svá data sdílí s pokročilou řídící elektronikou hybridního systému a vůz se tak na očekávané provozní podmínky (jde nejen zácpy ale i např. výškový profil trati) umí s předstihem připravit (dobít baterie).

Oproti 535i má hybrid ještě jednu výhodu a tou jsou dynamické schopnosti. Zatímco automobil poháněný čistě přeplňovaným řadovým benzinovým šestiválcem kombinovaným s automatickou převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,1 sekundy, hybridní model to zvládne o dvě desetiny sekundy rychleji a tedy stejně rychle jako verze vybavená pohonem všech čtyř kol.

Součástí standardní výbavy je i čtyřzónová automatická klimatizace či sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. BMW ActiveHybrid 5 může být nalakováno speciálním metalízou Bluewater, rozsah příplatkové výbavy je stejný jako v případě běžného benzinového sedanu. Od něj se hybridní provedení odlišuje nápisem „ActiveHybrid 5“ na C sloupku, prazích dveří, víku zavazadlového prostoru či hliníkovou plaketou na středovém tunelu. V zavazadlovém prostoru pak objevíte nápis “ActiveHybrid Power Unit” jako vysvětlení sníženého využitelného objemu. Příchod modelu ActiveHybrid 5 ke očekáván v první polovině roku 2012.

BMW ActiveHybrid 5 - technická data, srovnání s 535i a 535d
ModelActiveHybrid 5535i535d
Motor3,0 benzin turbo+el.3,0 benzin turbo3,0 diesel biturbo
Převodovka8A6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]297929792993
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]225/5800225/5800230/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1200-5000400/1200-5000630/1500-2500
Výkon el.motor [kW]40--
Toč. moment el.motor [Nm]210--
Celkový výkon [kW]250225230
Celkový toč. mom.[Nm]450400630
Max. rychlost [km/h]250250 (250)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,95,8 (5,9)5,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,48,1 (7,6)5,4
Poh. hmotnost [kg]19251700 (1775)1800

Aleš Jungmann
Diskuze (16)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 10. 2011 17:06
Re: motory
>:D :yes:
Avatar - fOE
11. 10. 2011 17:38
Re: motory
Srovnavate nesrovnatelne, mluvite o stejnem vykonu ale cenove nestoji proti 535i 535d ale jen 530d a tam je uz vykonovy rozdil znat.
535d je o 160tis jinde nez 535i, spotrebou bude lepsi jen o 2-3L (takze podle stylu jizdy se vam penize vrazene do dieslu vrati az za 150-200tis. km a protoze penize ktere mam ted jsou cenejsi nez ty budouci za me vede stale benzin :yes: ) Btw. mozna se pletu ale nebude porad zrychleni lepsi 535i? ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 10. 2011 02:32
Re: motory
On i Citroën C5 se 177 kW NEjede špatně.. ;-)
.. ale benzín je prostě benzín .. :yes: :-)
10. 10. 2011 21:39
Re: motory
teď ale porovnávám jen verze 535d a 535i, nafta je jen o 100kg těžší, tzn, že když bych si do benzinu sedl jako spolujezdec, tak se to vyrovná. Takže zanedbatelné, ale zrychlení, výkon, krouťák je větší u nafty. Vždyť výkon byl u benzinu vždycky větší a teď už ani to ne. Z údajů ze zrychlení prostě dostane benzin na * a je jedno, že bude mít třeba lepší průběh.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
10. 10. 2011 19:47
Re: motory
Přesně