Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i nadále obhajuje svůj nový design, u zákazníků prý slaví úspěch

Ondřej Mára
Diskuze (90)

Obří ledvinky na přídi některých mnichovských modelů jsou stále celkem ožehavým tématem, podle zástupců automobilky se však jednalo o správný krok.

Narůstající ledvinky mnichovských modelů jsou kontroverzním tématem již řadu let, po úniku prvních fotografií nového BMW řady X7 však zástupci BMW čelili poměrně otevřené kritice ze strany široké i odborné veřejnosti. Peter Henrich, produktový šéf BMW, však považuje radikální změnu designu za pozitivní krok.

Henrich v rozhovoru pro britské kolegy z Autocaru uvedl, že byl přesvědčen o správnosti odvážného designového směru, který vzniká pod vedením designového šéfa Adriana van Hooydonka. A údajně to potvrzují i data od zákazníků, kteří prý přijali nové modely velice dobře.

Je to zásadní pro úspěch,“ uvedl Henrich. „Zákazníci BMW jsou nároční. Chtějí něco vyjadřovat a nebojí se vozů se silným charakterem. Přesně to hledají. Takže jsme se rozhodli zaměřit se na silnější charakter a odvážnější design.

Designový tým s Adrianem van Hooydonkem odvedl excelentní práci v navrhování a obhajování nového charakteru. Zpětná vazba byla velice pozitivní. Když jsme X7 ukázali poprvé, lidé říkali: ‚Jak velké jsou ty ledvinky?‘ Jenže zákazníci tak nikdy nereagovali a auto slaví úspěch. Je vyprodané na dlouho dopředu a lidé ho milují.

Vždy existují lidé, kteří hledají něco kritického a bojí se něčeho nového,“ dodal Henrich. Na otázku, zda by mohlo BMW uplatnit stejně odvážný designový styl i u svých konzervativnějších modelů, například řady 5, však Henrich dodal, že je důležité, aby každý model dostal svůj vlastní charakter.

V raných fázích vývoje se proto v automobilce sejdou zástupci produktového, designového a technického oddělení, kteří společně definují charakter modelu a jeho pozici. Z toho pak vychází základ pro designové a inženýrské týmy. „Některé vozy jsou více extrovertní a odvážné než jiné, neboť se snaží předat jinou zprávu.

Video se připravuje ...

Po výrazném a odlišném typu vozu se přitom nejčastěji dívají zájemci o modely řady 3, Z4 nebo X6, zmínil v rozhovoru Heinrich.

A jaká budoucnost ikonické ledvinky modelů BMW čeká? To samozřejmě nemůžeme říct s jistotou, designový šéf Domagoj Dukec však pro Autocar uvedl, že se nemusíme bát spojených ledvinek jako na futuristickém konceptu elektrického SUV BMW iNext. BMW se pro ně rozhodlo především kvůli snadnější instalaci senzorů pro systém autonomního řízení, reakce však byly až příliš kritické.

Zkoušíme, co esteticky funguje,“ uvedl Dukec k modelu iNext. „Spojili jsme ledvinky kvůli senzorům, ale nakonec jsme se rozhodli to neudělat. Už to nebylo považováno za klasické ledvinky BMW.“ Ty přitom mají pro mnichovské modely zásadní roli, dodal Dukec.

Ledvinky jsou zásadní, takže iNext, i4 i iX3 dostanou oddělené ledvinky – utrácíme peníze za vývoj senzorů, které budou schopny vidět i přes chrom.

Ondřej Mára
Diskuze (90)

Doporučujeme

21. 12. 2019 13:10
Re: BMW
Tvůj svět jsou spiklenecké teorie a pindy, takový svět mě nezajímá. Argumentace nula jen vymyšlený nesmysl a pindání. Jsi diskuzní vometák.
21. 12. 2019 13:08
Re: BMW
Je vtipné, když ulhaný psychouš označuje jiné za ještě postiženější... Ukázal jsi se jako teoretik a vometák, bude to chtít trochu popřemýšlet nad sebou než nad ostatními.
21. 12. 2019 00:53
Re: BMW
skoda, ze takyto post si nenapisal pred tym :-) jasne, tieto statistiky su velmi skreslujuce z mnohych dovodov ... hlavny je, ze nerozlisuju, ci ide o drobny technicky problem, alebo o zasadnu poruchu. ako si poznamenal, nerozlisuju napriklad ani medzi jednotlivymi motorizaciami. ked pozeram, ze A4 ma viac ako 33 % poruchovost motorov, japonska Mazda 3 tiez cez 33 % a Porsche, ktore je synonymom spolahlivosti a kazdy rok vyhrava rebricky v EU aj v US ... cez 21 % ... naproti tomu Fiat 500 len 5 % :) ked si to takto prejdes, tak si uvedomis, ze tieto statistiky su vlasnte na nic. rebricku spolahlivosti na webe, ktory si postol kraluju skor male auta s malymi motormi ... cize nie su prilis namahane co moze byt jednym z dovodov nizkeho poctu poruch. mozem sa samozrejme mylit, ale fleeta, o ktorej pises, bude zrejme tvorena z 90 % dieslovymi 4 valcami, takze pri prehlade o poruchovosti Ti nepomoze ( kedze chces benzin ). mechanik v BMW v bavorsku je ale urcite dokonaly zdroj informacii a ziadny iny clovek, ani majitel niekolkych bmw, Ti neda lepsie odporucania / varovania pretoze ten moze mat bud smolu, alebo naopak stastie na dobre kusy.
20. 12. 2019 23:47
Re: BMW
A ešte k tej spoľahlivosti. Ak sa bavíme o benzínových motoroch, tak Japonské značky sú na tom tradične dobre. Z Európskych je na tom pri benzíne dobre Fiat a od fiaska s motorom prince(spoločný projekt s BMW) aj PSA.
20. 12. 2019 23:28
Re: BMW
Ja som roky býval v Bavorsku a ešte stále pracujem pre Bavorskú firmu, ktorá vlastní stovky aut. Dobré na tom je, že za tie roky sa nedržali len jednej značky, ale autá jazdili stále +/- tí istý ľudia. Moje zdroje boli dosť relevantné na to, aby v tej dobe ovplyvnili moje rozhodnutie. Nešiel som po anonymných informáciach po fórach, kde to môže pľuvať kde jaký hater. A celková spoľahlivosť motor ako to robí Warranty Direct tiež nemusí byť vypovedajúca ak je tvoj motor minoritný. Mňa zaujímali benzínové štvorvalce, ktoré boli aktuálne. Aj keď pohľad na ten Warranty Direct dá nejakú predstavu o tom, že BMW nie je čo sa motorov týka vrchol spoľahlivosti. Napríklad pri rade 3, kde je priemerný vek poistených aut 5,5 roka a priemerný nájazd 80 tisíc je udávaná poruchovosť motor 24%
https://www.reliabilityindex.com/…bility/search/28
Celkovo čo sa motor týka tak u Warranty Direct sú pod BMW už len 4 značky z toho jedna je Mini.
Ale nevieš z toho aké motory, ani či to boli periférie, alebo bolo treba otvoriť motor. K takým infomáciam sa dostáva oveľa pracejšie a nenájdeš ich na jednom mieste na internete.
Možno si BMW kúpim a možno nie. Priority sa v priebehu života menia. Ale aktuálne má spoľahlivosť vyššiu prioritu ako požitok z jazdy.