BMW i nadále obhajuje svůj nový design, u zákazníků prý slaví úspěch
Obří ledvinky na přídi některých mnichovských modelů jsou stále celkem ožehavým tématem, podle zástupců automobilky se však jednalo o správný krok.
Narůstající ledvinky mnichovských modelů jsou kontroverzním tématem již řadu let, po úniku prvních fotografií nového BMW řady X7 však zástupci BMW čelili poměrně otevřené kritice ze strany široké i odborné veřejnosti. Peter Henrich, produktový šéf BMW, však považuje radikální změnu designu za pozitivní krok.
Henrich v rozhovoru pro britské kolegy z Autocaru uvedl, že byl přesvědčen o správnosti odvážného designového směru, který vzniká pod vedením designového šéfa Adriana van Hooydonka. A údajně to potvrzují i data od zákazníků, kteří prý přijali nové modely velice dobře.
„Je to zásadní pro úspěch,“ uvedl Henrich. „Zákazníci BMW jsou nároční. Chtějí něco vyjadřovat a nebojí se vozů se silným charakterem. Přesně to hledají. Takže jsme se rozhodli zaměřit se na silnější charakter a odvážnější design.“
„Designový tým s Adrianem van Hooydonkem odvedl excelentní práci v navrhování a obhajování nového charakteru. Zpětná vazba byla velice pozitivní. Když jsme X7 ukázali poprvé, lidé říkali: ‚Jak velké jsou ty ledvinky?‘ Jenže zákazníci tak nikdy nereagovali a auto slaví úspěch. Je vyprodané na dlouho dopředu a lidé ho milují.“
„Vždy existují lidé, kteří hledají něco kritického a bojí se něčeho nového,“ dodal Henrich. Na otázku, zda by mohlo BMW uplatnit stejně odvážný designový styl i u svých konzervativnějších modelů, například řady 5, však Henrich dodal, že je důležité, aby každý model dostal svůj vlastní charakter.
V raných fázích vývoje se proto v automobilce sejdou zástupci produktového, designového a technického oddělení, kteří společně definují charakter modelu a jeho pozici. Z toho pak vychází základ pro designové a inženýrské týmy. „Některé vozy jsou více extrovertní a odvážné než jiné, neboť se snaží předat jinou zprávu.“
Po výrazném a odlišném typu vozu se přitom nejčastěji dívají zájemci o modely řady 3, Z4 nebo X6, zmínil v rozhovoru Heinrich.
A jaká budoucnost ikonické ledvinky modelů BMW čeká? To samozřejmě nemůžeme říct s jistotou, designový šéf Domagoj Dukec však pro Autocar uvedl, že se nemusíme bát spojených ledvinek jako na futuristickém konceptu elektrického SUV BMW iNext. BMW se pro ně rozhodlo především kvůli snadnější instalaci senzorů pro systém autonomního řízení, reakce však byly až příliš kritické.
„Zkoušíme, co esteticky funguje,“ uvedl Dukec k modelu iNext. „Spojili jsme ledvinky kvůli senzorům, ale nakonec jsme se rozhodli to neudělat. Už to nebylo považováno za klasické ledvinky BMW.“ Ty přitom mají pro mnichovské modely zásadní roli, dodal Dukec.
„Ledvinky jsou zásadní, takže iNext, i4 i iX3 dostanou oddělené ledvinky – utrácíme peníze za vývoj senzorů, které budou schopny vidět i přes chrom.“