Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 nekončí, naopak. Stále žádanější model dostane ještě větší baterie

Stanislav Kolman
Diskuze (40)

O budoucnosti plně elektrického modelu i3 se v poslední době hodně hovoří. Nejvyšší vedení BMW nyní prozradilo, že před sebou má ještě dlouhou budoucnost.

Model BMW i3 je čistě elektrický vůz, který při příjezdu v roce 2013 šokoval celý automobilový svět. V dnešní době futuristických designů už nám zas až tak zvláštní nepřijde, a vlastně až do nedávna nebylo jasné, jak dlouho tu s námi ještě bude. Spekulovalo se totiž o jeho konci, generální ředitel BMW Oliver Zipse ale nyní s jistotou řekl, že i3 paletu BMW neopustí.

„Model i3 se bude nadále vyrábět, o tom není pochyb. Auto je dnes ikonou. O kterém vozu to můžete prohlásit po pouhých šesti letech od představení? Ikony vznikají podle jiné logiky, nemají klasického nástupce, zůstanou sebou samou. V dnešní době je poptávka po i3 větší než kdy dříve a chystáme vylepšení baterií a dojezdu,“ uvedl v rozhovoru Zipse.

A má pravdu. Zatímco v roce 2014 se celosvětově prodalo 16.052 kusů tohoto elektromobilu, o rok později už to bylo 24.057 ks. Rok 2016 znamenal 25.528 prodaných kusů, v roce 2017 to bylo 31.482 ks a roku 2018 rovných 36.829 kusů. Na finální čísla roku letošního si ještě musíme počkat, ale Zipse zmínil, že i3 si jen v Evropě meziročně polepšila o dalších 20 %. Slušná čísla.

„Model i3 roste každým rokem. Investice už se nám vrátila, teď na každém prodaném kousku vyděláváme. Proč bychom se měli zbavovat vozu, který je nyní na svém vrcholu? Jsme si jisti, že i3 má ještě velký potenciál,“ reagoval lídr mnichovské automobilky na nedávné spekulace, že i3 se s automobilovým trhem zcela rozloučí, případně bude nahrazeno novým crossoverem.

BMW tento model postupně vylepšuje, především jeho technologie. Když v roce 2014 dorazil k prvním zákazníkům, měl v útrobách akumulátor s kapacitou 21,6 kWh. O dva roky později už to bylo 33,2 kWh a letos došlo k dalšímu vylepšení, tentokrát na 42,2 kWh. Ve všech případech pracovalo BMW se stejným prostorem, baterie tedy nezabírají více místa. Měnila se jen hustota energie.

Zipse potvrdil, že v příštích letech se dočkáme ještě větších akumulátorů. Pokud narostou stejným tempem, hovoříme o kapacitě nějakých 53 kWh, se kterými by neměl být problém dojezd okolo 330 kilometrů na jedno nabití.

Zatím není jasné, jak dlouho bude BMW ve výrobě i3 pokračovat, ale všeobecně se očekává, že ještě nějaké tři čtyři roky určitě. Pokud mnichovští skutečně chystají větší baterie (které pravděpodobně nasadí v roce 2021), těžko by je vyvíjeli a připravovali jen kvůli několika měsícům produkce. Pokud se nic nezmění, elektrický hatchback bude na trhu k dispozici minimálně do roku 2024.

Stanislav Kolman
Diskuze (40)

Doporučujeme

24. 10. 2019 17:24
Re: i3 uz na seba zaraba
Tak ne každej si musí kupovat Dacii za 300 tisíc... ;-)
23. 10. 2019 14:06
Re: Zajímavé ...
Prečo nie? Cenovo ho napodobní druhý, tretí výrobca a zistíš, že všeobecne ceny EV klesajú. Aj medzi meinstreamom a lowendom sa dá počítať len s určitým navýšením, rozdiel nemôže byť nadmerný, to by nič nepredali. Prémia-neprémia.
23. 10. 2019 08:08
Re: i3 uz na seba zaraba
Takovej vejškrabek za více nee mega ... ha ha ha.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2019 01:16
Re: BMW i3
Kdo nevytěží 50 tun zeminy ani z nich dostal 200 kg materiálů potřebných pro výrobu nesmyslných EV, větrníků, solárů atd není fanatik vid.

Všechno neobnovitelné zdroje, težené dieslovými rypadly a odvážené na dieslem poháném dumperu. :-) To je ekologie, jeden velkej podvod.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2019 01:13
Re: BMW i3
a co budeš dělat při -18 co bylo předloni v lednu v Praze? Hmmm, to bude dojezd :-) :-) Tak 100 km vid