Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3: S dvouválcem z motorek BMW

David Bureš
Diskuze (4)
Dojezd BMW i3 prodlouží motor z motocyklů BMW Motorrad.

BMW i3 bude prodáváno v plně elektrické variantě a ve verzi REx (zkratka pro Range Extender) s prodlouženým dojezdem. K tomu poslouží malý spalovací motor, který bude s největší pravděpodobností pocházet od motocyklové divize BMW Motorrad.

Mnichovský výrobce zatím nejvážněji uvažuje o použití dvouválcového motoru o objemu 798 cm3, jehož výkon by se pohyboval okolo hodnoty 56 kW (75 k). Daný dvouválec pohání například motorky BMW řady F.

Tato jednotka nabízí několik výhod. Je kompaktní a disponuje dostatečným výkonem, který poskytne v případě, že se baterie i3 vybijí. Navíc při jeho použití BMW nebude muset vyvíjet nový motor, což by zdražilo vývoj auta.

O elektromobilu s prodlouženým dojezdem hovoří už Opel v souvislosti se svým modelem Ampera. Ten pohání elektromotor s výkonem 111 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm, jehož síla je posílána na přední kola. Při poklesu stavu baterií se aktivuje benzinový motor 1,4 l s výkonem 63 kW (86 k).

Jak prodloužit dojezd elektromobilů, řeší i Volvo. Švédský výrobce v současnosti testuje tři elektrické prototypy, využívající tříválcový spalovací motor, který doplňuje elektrický pohon na předních kolech.

Plně elektrická varianta BMW i3 bude poháněna elektromotorem o výkonu 125 kW a maximálním točivém momentu 250 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekundy a nejrychleji jede 150 km/h. Reálný dojezd je dle BMW 130 až 160 km (v souladu s normou 225 km), 80 % kapacity akumulátorů se s rychlonabíječkou dobije za jednu hodinu. Standardní cestou zabere úplně dobití prázdných akumulátorů 6 hodin.

Elektromobil BMW i3 se začne prodávat v roce 2013. Šéf BMW již dříve uvedl, že i3 bude stát méně než BMW řady 5. To v současné době odpovídá zhruba hranici 40 tisíc euro (nyní zhruba 992 tisíc korun). Cena tedy bude současně nižší než u zmíněného Opelu Ampera. Na německém trhu bude Ampera prodávána za necelých 43 tisíc euro (cca 1.066.000,- Kč).

.

David Bureš
Diskuze (4)
19. 4. 2012 10:59
Re: motocyklový motor
zkusim to trosku rozsirit, cela slavna i rada od BMW neni vubec potreba. Dat mega za takovy humus muze jen blazen.
12. 10. 2011 16:17
Re: motocyklový motor
Pro mě je spíš důležité, abych "RExe" vůbec nepotřeboval. To pak není elektromobil. Z parametrů se zdá, že potřeba nebude.
Avatar - Slavek-TDM
12. 10. 2011 09:27
Re: motocyklový motor
To bych nevidel jako zasadni problem, protoze lze pouzit teplo z elektromotoru na predehrati a navic ten motor pobezi v konstantnich otackach. Je to jen otazka pouziti jinyho katalyzatoru a egr ventilu, vsechno ostatni ten motor uz ma a ekonomove maji jiste dobre spocitano, ze uprava bude levnejsi nez vyvoj celeho noveho motoru.