Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8 definitivně mizí z výroby, poslední kus je unikát

Ondřej Mára Ondřej Mára 16. 6. 2020 • 22:40
56
42
Zobrazit náhledy (56)
BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Ultimate Sophisto Edition BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster BMW i8 Roadster

Výroba sportovního hybridu měla být ukončena již v polovině dubna, kvůli pandemii koronaviru však poslední kus opustil výrobní pás teprve minulý týden.

Čtvrtek 11. června byl posledním dnem, kdy brány závodu BMW v Lipsku opustil nový vůz BMW i8. Minulý týden totiž automobilka definitivně ukončila výrobu sportovního hybridu, jehož produkce měla být původně ukončena již v polovině dubna.

Během uplynulých šesti let opustilo brány závodu celkem 20.448 kusů tohoto netradičního sportovního stroje, posledních 18 však mělo podle informací BMW Blog dostat řadu rozsáhlých individuálních úprav, které vycházely z přání členů BMW i8 Klubu.

Vůbec poslední vyrobený stroj - BMW i8 Roadster, pak dostal lakování v odstínu Portomarino Blue, což by z něj mělo dělat světový unikát. Zkrátka rozloučení, jaké si tento přelomový vůz rozhodně zaslouží.

Model i8 totiž pro mnichovskou automobilku znamenal obrovský technologický krok kupředu. Výroba vůbec prvního plug-in hybridu v nabídce BMW sice začala teprve v roce 2014, jeho základy lze ovšem dohledat již v roce 2009, kdy BMW představilo koncept Vision EfficientDynamics.

video

Technologický pokrok však nesymbolizoval pouze hybridní pohon. Automobilka totiž u i8 aplikovala celou řadu zajímavých a poměrně nevšedních technických řešení i technologií, od pevné a lehké karbonové karoserie až po laserová světla. Peter Kemser, ředitel závodu BMW v Lipsku, o i8 dokonce řekl, že „symbolizovala vstup do elektrické mobility jako žádné jiné auto.

Přehlídka nových technologií a inovativního přístupu samozřejmě vyšroubovala cenu dost vysoko, což z i8 udělalo vůz pro poměrně úzkou skupinu klientely. Její příchod však v BMW položil základy pro masivní elektrifikaci, která by měla vést až k 25 elektrifikovaným modelům do poloviny tohoto desetiletí.

Samotný model i8 skončil bez přímého nástupce, v továrně v Lipsku se však stále vyrábí čistě elektrické BMW i3, jehož denní produkce by díky uvolnění výrobních kapacit mohla vzrůst ze 116 aut za směnu až na 250 aut za den. Tedy pod podmínkou, že by vzrostla poptávka.

Pozici modelu i8 coby symbolu elektrifikace a nové doby by pak mělo převzít čistě elektrické BMW iX3, jehož představení se očekává již letos. V příštím roce by se pak hvězdným elektrifikovaným modelem BMW mělo stát produkční BMW iNext.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2020 08:11
Re: zase blabol
No popravdě u HODNĚ lidí jo = lidí co jen tady sou často v PŘÍMYM ROZPORU se závěrama testů, s principem věci = je HODNĚ

Takže jo osobní zkušenost je fajn = ale ZNÁM tu lidi co zarytě tvrdí že.. :-!
Ale ZAJÍMAVÝ je jak ti/vám nejde zkombinovat OBOJÍ = kdo čte neumí psát a kdo píše neumí číst? OPRAVDU hrozná je asi možnost = že jo víc čtu a jo SOUČASNĚ sem vyzkoušel víc aut víc značek víc pohonů než ty :-)

Mě je v oboru velmi sympatickej Martin Vaculík = má fakt HODNĚ načteno a https://www.dp-race.com/…alec-s-manualem/ a nevylučuje se to ;-)

A fakt NEVIM co vymejšlíte za blbosti o šířce pneu = vy sami jo? :-O

K tý PRAXO-TEORII šířka pneu = 245 je tak akorát = větší širší sou ROZHODNĚ hezčí, vo tom jako žádná. Ale víme že.. v mnoha ohledech už HORŠÍ

A řikat šířce 245 galuZka = je hloupý machrování = to Z místo S tomu odpovídá
Podívej se na jakejch kolech pneu eště nedávno i velmi výkonný auta. Dneska má babička na C3 R3 1.2 PureTECH disky 16´´ :D

Vrcholný Ferrari F512M V12 který pamatuju i já a který nestrejda před pár lety prodal mělo 18´´ = to má dneska každá plechovka i škodovka běžně používá 19 a 20´´
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2020 08:09
Re: Tohle bylo strašný auto
Větší rozsah neni synonymum pro guláš ;-)

V desetiletí dopředu známejch emisích který sou ca podobný CELOSVĚTOVĚ většinou je napřed Kalifornie a Japonsko ale to sou detaily sou CELO SVĚTOVÝ my v Evropě na nich ofiko makáme od roku 1970 a ty podporuješ toho největšího flinka. NE ocenit ty který sou připravený, ale zastávat se toho co se nejvíc vykašlal = nevim jestli to plánovali obcházet systémem Dieselgate, no prostě je nejvíc pozadu. A hybridy Toyoty, BMW, Lexusu tě neberou dokonce hodíš i hodně kritickou poznámku OPAK byla první vlašťovka Škodovky = tak co ten frantík https://elektrickevozy.cz/…ack-e-tense-test AWD 300 koní 520 Nm 49 g CO2/km
18. 6. 2020 08:01
Re: zase blabol
To hamuna sice zkusenosti nema ale ma to vsechno nacteny ;-) totiz kdyz si o necem prectes tak je to vic nez osobni zkusenost. :D
18. 6. 2020 07:10
Re: Prius prevleceny za lambo
Ne tady kolem me zadna dalnice neni. Jen z Liberce do Turnova a umi byt i celkem volna :D Ale mas pravdu vetsine lidi max 180 staci.
18. 6. 2020 06:59
Re: Tohle bylo strašný auto
Co to zase blabolis o jakym munkovani a proc sem tahas Jerry Gunmanna? Ty mas v ty svy makovici hroznej gulas :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku