Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 a M4 CSL nebudou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
V případě nejnovější generace sedanu M3 a kupé M4 se údajně nemáme těšit na ostřejší verze, jimiž BMW obšťastňovalo své příznivce a zákazníky v případě předchozích generací.

Zcela nová BMW M3 a M4 mají představovat to nejlepší co v současnosti mnichovská automobilka hodlá nabízet zájemců o skutečně rychlé svezení. Krátce po jejich představení se již objevují spekulace o jejich ostřejších verzích, které se ovšem BMW prostřednictvím svých zástupců snaží smést ze stolu již v jejich zárodku.

Matt Collins, produktový manažer pro malé a střední vozy z britského zastoupení BMW, v rozhovoru pro magazín Top Gear uvedl, že na odlehčených verzích po vzoru stále populární M3 CSL se nepracuje a zároveň odhalil důvody, proč se nového CSL nedočkáme. Ty ale nepůsobí příliš věrohodně.

Podle informací uvedených Collinsem není v případě nejnovější generace modelů M3 a M4 potřeba vyvíjet speciální odlehčené verze, protože již základní provedení jsou lehká jak jen to jde. V rozhovoru britský zástupce BMW zmiňoval hmotnost obou modelů, která je 1520 kg v případě M3, zatímco u M4 je to 1497 kg a u obou vozů již prý nejde příliš odlehčovat.

BMW M3 CSL uvedené na trh v roce 2003 mělo ve svém sériovém provedení pohotovostní hmotnost 1385 kg, což bylo o 110 kg méně než u tehdejší výchozí M3. Hlavních úspor hmotnosti bylo přitom dosaženo použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny na některé díly karoserie. Z interiéru pak zmizely některé prvky luxusní výbavy, které jen zvyšovaly hmotnost. Sedačky byly skořepinové, obložení dveří z kompozitu, jejich madla hliníková a zadní sklo výrazně tenčí. Představa, že by něco podobného nešlo udělat s aktuálními M3 a M4, je přeci jen poněkud těžko uvěřitelná.

Mnichovská automobilka se možná jen nechce finančně zatěžovat nepříliš výdělečnou produkcí omezené série lehčích a výkonnějších M3 a M4, u nichž ovšem nebude dosaženo stejného komfortu jako u základních verzí.

Na druhou stranu mohou být tvrzení Matta Collinse jen zastíracím manévrem, aby se neodváděla pozornost od právě představených M3 a M4. BMW pak bude mít dostatek klidu a prostoru pro vývoj ostřejších verzí, s nimiž naváže na tradici speciálních edicí, jimiž se M3 může pochlubit ve všech svých generacích. Vždyť jen ta poslední byla nabízena v několika a největší popularity z nich dosáhla provedení GTS a CRT.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)