Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla

Stanislav Kolman
Diskuze (24)
Nedávno jsme vás informovali o testovacích jízdách M3 CS na Nürburgringu. Poslední ladění má auto úspěšně za sebou, nyní bylo mnichovskou automobilkou oficiálně odhaleno.

Modely M3 a M4 jsou již nějaký čas na trhu, ale sportovní divize BMW nezůstala jen u nich. Proto začátkem tohoto roku představila ještě okořeněnější M4 CS, které je v hierarchii značky umístěno nad M4 Competition Package. Tím ale smršť ostře střižených sedanů nekončí. Nyní z Mnichova přichází další oficiální odhalení, tentokrát jde o menšího sourozence M3 CS.

Ve srovnání s klasickou M3 je novinka lehčí, výkonnější a dle výrobce i schopnější verzí sportovního kompaktního sedanu. Auto bude samozřejmě posazeno nad sportovní trojkou a většina změn, které dostala M4 CS, je nyní aplikována i na menším projektu.

Dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3 litry má výkon 460 koňských sil a točivý moment 600 Nm. Ve srovnání s M3 Competition to znamená výhodu v podobě 10 koní a 50 newtonmetrů. M3 CS zrychluje z klidu na stovku za 3,7 sekundy a pokračovat lze na maximální rychlost až 280 km/h. Samozřejmostí jsou sportovní výfuky M s koncovkami z nerezové oceli, jenž poskytne lepší zvuk a proudění vzduchu. Jednotka kooperuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Drivelogic, jež hnací sílu posílá na zadní kola.

K vyspělejší obratnosti pomůže nižší hmotnost, díky využití odlehčených materiálů je M3 CS o 50 kilogramů lehčí. Plasty vyztužené uhlíkovými vlákny jsou použity třeba na kapotě a střeše, což ve srovnání s ocelovými panely snižuje hmotnost o asi 25 %. Váhu šetří i karbonové díly a kovaná kola z lehkých slitin, v případě novinky jde o 19“ obutí vpředu a 20“ vzadu. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport (265/35 vpředu, 285/30 vzadu).

V základu nalezneme i M adaptivní podvozek s jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, včetně individuálního nastavení tlumičů v každém z nich. Stiskem tlačítka lze volit také mezi třemi nastaveními elektromechanického řízení. O řádné zastavení se starají brzdy s plovoucími kotouči (čtyřpístkové třmeny vpředu, dvoupístkové vzadu).

Zbytek podvozku se výrazně neliší od M3 s paketem Competition, avšak díky novým prvkům poskytuje ještě sportovnější nastavení. I tady se zapracovalo na hmotnosti, což obstarává lehká hliníková konstrukce. Pokud jde o nápravy, vpředu je použito zavěšení s dvojitými spodními rameny a vzadu pětiprvková náprava. Ramena a těhlice jsou tvořeny z kovaného hliníku.

V interiéru novinky se sází zejména na kůži a alcantaru. Pro cestující vpředu jsou připraveny M sportovní sedačky, stejně jako u M3 Competition Package. Zadní sezení je čalouněno kůží Merino. Pro řidiče bude atraktivní hlavně sportovní volant, jenž je volitelně nabízen z exkluzivních materiálů a se stříbrnou značkou na 12 hodinách.

Výroba limitovaného počtu zhruba 1.200 kusů odstartuje v březnu roku 2018, auto však bude možné objednat již od ledna příštího roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (24)
9. 11. 2017 09:12
Re: Zase blbě?
Nene, nemá. O ničem jiném se mi skoro nezdá :-)
Avatar - iudex
9. 11. 2017 08:56
Re: Zase blbě?
Od človeka, čo ho pozná osobne. Teraz je v AutoRevue:
www.autorevue.cz/micka-jan
Avatar - Korendir
8. 11. 2017 21:32
Re: jak dneska nemáš suprovou kárku
Pánové to sem přece nepatří, taková debata.
Nicméně člověk ze sebe přece nebude dělat chudáka, když je úspěšný.
Navíc je přece fajn pro lidi co mají rádi auta, přijet někam před restauraci/bar/hotel, kde jsou parádní káry, ne? Mě to třeba vždy zvedne náladu.
Avatar - Machýrek
8. 11. 2017 18:13
Re: jak dneska nemáš suprovou kárku
To je oblibene klišé chudych lidi, kteri si naivne mysli, ze zrovna jim by ty penize stesti prinesly a svet je nespravedlivy, kdyz schopnost si je vydelat nadelil nekomu jinemu.
Avatar - speedfred
8. 11. 2017 18:08
Re: Ešte M2 CS
Tá obava z kanibalizovania si myslím že bude malá. M4 / M2 majú podľa mňa rozdielnych zákazníkov aj keď nejaké malé percento CS verzí sa môže premiešať.