BMW M3 Sedan a M4 Coupé už jsou na českém trhu. Zatím jen jako zadokolky
Sportovní verze BMW řady 3 a 4 dorazily na český trh. Zatím jsou k mání jen jako zadokolky, provedení s pohonem všech kol dorazí v polovině roku. Dobrou zprávou je, že nechybí manuální převodovka.
BMW M3 Sedan a M4 Coupé samozřejmě pohání stejný motor - řadový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo. Třílitrový agregát s dvěma jednokomorovými turbodmychadly je dostupný ve dvou výkonových stupních.
V základu je naladěn na 353 kW, zatímco ostřejší provedení Competition nabízí dokonce 375 kW. Točivý moment v případě slabší varianty činí 550 N.m, u Competition dosahuje 650 N.m.
Šestistupňový manuál je dostupný pro základní variantu, výkonnější Competition je standardně spárováno s osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem, který v rámci mezigenerační proměny střídá sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Nové BMW M3/M4 – technická data a české ceny nových generací | ||||
Verze | M3 | M3 Competition | M4 | M4 Competition |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 353/6250 | 375/6250 | 353/6250 | 375/6250 |
Točivý moment [N.m/min] | 550/2650-6130 | 650/2750-5500 | 550/2650-6130 | 650/2750-5500 |
Převodovka | 6M | 8A | 6M | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 (290*) | 250 (290*) | 250 (290*) | 250 (290*) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,2 | 3,9 | 4,2 | 3,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,8 | 10,2 | 10,8 | 10,2 |
Pohotovostní h. [kg] | 1705 | 1730 | 1700 | 1725 |
Základní cena [Kč] | 2.233.400 | 2.340.000 | 2.273.700 | 2.380.300 |
*Při objednání M Driver's Paket |
Sedan i kupé už v základu využívají M adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Obě nápravy jsou přitom specifické pro tyto modely, vpředu najdeme oddělená dvojitá spodní ramena z hliníku, zatímco vzadu je pětiprvková náprava. Součástí výbavy je také M sportovní diferenciál.
BMW dále vyzdvihuje nízké těžiště, tuhou karoserii se specifickými výztuhami nebo rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Auta standardně stojí na 18- a 19palcových kovaných kolech. Za zmínku stojí také brzdy s možností dvou různých nastavení citu pedálu.
A příplatky? Zajímavý je hlavně M Race Track paket za 444.418 Kč, respektive 420.030 Kč pro varianty Competition, který zahrnuje například kovaná kola s průměrem 19 a 20 palců, M karbon-keramické brzdy, M sportovní karbonová sedadla nebo BMW Head-Up Display. Součástí je také prvek pojmenovaný M Drive Professional, který verze Competition mají standardně.
M Drive Professional (lze objednat samostatně za 24.388 Kč) nabízí okruhový jízdní režim, 10stupňovou kontrolu trakce a M Drift Analyzer. Je to prostě balíček, který vám usnadní jízdu bokem, nebo při jiném nastavení jízdu čistou stopou. M Drift Analyzer pak zaznamenává dobu trvání, trasu a úhel posledního přetáčivého smyku, což systém dokonce hodnotí hvězdičkami.
I další prvky z paketu M Race Track jsou k dispozici samostatně. Větší kola startují na částce 52.832 Kč, M karbon-keramické brzdy stojí 222.196 Kč, M sportovní karbonová sedadla 102.960 Kč.
Zmínit ale můžeme také například laserové světlomety za 40.638 Kč. A pokud budete chtít ještě víc, nemusíte se omezovat ceníkem, k mání budou také díly z katalogu M Performance. Třeba titanový výfuk...
M3 Sedan startuje na 2.233.400 Kč, zatímco ostřejší varianta M3 Competition přijde na 2.340.000 korun. Za kupé se v obou případech připlácí 40.300 korun.