Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 Sedan a M4 Coupé už jsou na českém trhu. Zatím jen jako zadokolky

BMW M4 Competition Coupé
BMW M4 Competition Coupé
BMW M4 Competition Coupé
BMW M4 Competition Coupé
190 Fotogalerie
Diskuze (22)

Sportovní verze BMW řady 3 a 4 dorazily na český trh. Zatím jsou k mání jen jako zadokolky, provedení s pohonem všech kol dorazí v polovině roku. Dobrou zprávou je, že nechybí manuální převodovka.

BMW M3 Sedan a M4 Coupé samozřejmě pohání stejný motor - řadový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo. Třílitrový agregát s dvěma jednokomorovými turbodmychadly je dostupný ve dvou výkonových stupních.

V základu je naladěn na 353 kW, zatímco ostřejší provedení Competition nabízí dokonce 375 kW. Točivý moment v případě slabší varianty činí 550 N.m, u Competition dosahuje 650 N.m.

Šestistupňový manuál je dostupný pro základní variantu, výkonnější Competition je standardně spárováno s osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem, který v rámci mezigenerační proměny střídá sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

 

Nové BMW M3/M4 – technická data a české ceny nových generací
VerzeM3M3 CompetitionM4M4 Competition
Zdvihový objem [cm3]2993299329932993
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min]353/6250375/6250353/6250375/6250
Točivý moment [N.m/min] 550/2650-6130650/2750-5500550/2650-6130650/2750-5500
Převodovka6M8A6M8A
Max. rychlost [km/h]250 (290*)250 (290*)250 (290*)250 (290*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,23,94,23,9
Komb. spotřeba [l/100 km]10,810,210,810,2
Pohotovostní h. [kg]1705173017001725
Základní cena [Kč]2.233.4002.340.0002.273.7002.380.300
*Při objednání M Driver's Paket

 

Sedan i kupé už v základu využívají M adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Obě nápravy jsou přitom specifické pro tyto modely, vpředu najdeme oddělená dvojitá spodní ramena z hliníku, zatímco vzadu je pětiprvková náprava. Součástí výbavy je také M sportovní diferenciál.

BMW dále vyzdvihuje nízké těžiště, tuhou karoserii se specifickými výztuhami nebo rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Auta standardně stojí na 18- a 19palcových kovaných kolech. Za zmínku stojí také brzdy s možností dvou různých nastavení citu pedálu.

A příplatky? Zajímavý je hlavně M Race Track paket za 444.418 Kč, respektive 420.030 Kč pro varianty Competition, který zahrnuje například kovaná kola s průměrem 19 a 20 palců, M karbon-keramické brzdy, M sportovní karbonová sedadla nebo BMW Head-Up Display. Součástí je také prvek pojmenovaný M Drive Professional, který verze Competition mají standardně.

M Drive Professional (lze objednat samostatně za 24.388 Kč) nabízí okruhový jízdní režim, 10stupňovou kontrolu trakce a M Drift Analyzer. Je to prostě balíček, který vám usnadní jízdu bokem, nebo při jiném nastavení jízdu čistou stopou. M Drift Analyzer pak zaznamenává dobu trvání, trasu a úhel posledního přetáčivého smyku, což systém dokonce hodnotí hvězdičkami. 

I další prvky z paketu M Race Track jsou k dispozici samostatně. Větší kola startují na částce 52.832 Kč, M karbon-keramické brzdy stojí 222.196 Kč, M sportovní karbonová sedadla 102.960 Kč.

Zmínit ale můžeme také například laserové světlomety za 40.638 Kč. A pokud budete chtít ještě víc, nemusíte se omezovat ceníkem, k mání budou také díly z katalogu M Performance. Třeba titanový výfuk...

M3 Sedan startuje na 2.233.400 Kč, zatímco ostřejší varianta M3 Competition přijde na 2.340.000 korun. Za kupé se v obou případech připlácí 40.300 korun.

Vstoupit do diskuze (22)