BMW Motorrad představuje dvojici atraktivních dvouválců F 900 R a F 900 XR
BMW Motorrad rozšiřuje svoji nabídku v kategorii motocyklů střední třídy prostřednictvím dynamického roadsteru F 900 R a modelu F 900 XR, mířícího do segmentu Adventure Sport.
BMW Motorrad uvádí nové F 900 R a F 900 XR, navazující na koncept 9cento z roku 2018, jako modely, které slibují sportovní radost z jízdy, vynikající ovladatelnost a širokou paletu možností výbavy při skvělém poměru ceny k výkonu.
Stejně jako modely GS modelové řady F, i nové modely F 900 R a F 900 XR využívají ocelový rám, jehož součástí je motor jako významný nosný prvek. Přišroubovaná zadní část ocelového rámu byla pro dvojici nových modelů z důvodu vytvoření vizuálně krátké a štíhlé zadní části vyvinuta zcela nově.
Odpružení předního kola zajišťuje teleskopická vidlice upside-down, zatímco zadní kola obou modelů vede rozvidlená kyvná zadní vidlice, odpružená centrální pružicí jednotkou. Zatímco nový model F 900 R je dynamický naháč vhodný pro sportovní využití, a tudíž disponuje tužším odpružením, nové F 900 XR s delším chodem odpružení nabízí výrazně vyšší komfort jízdy, a tudíž ještě širší možnosti potenciálního využití.
Díky volitelné výbavě v podobě elektronicky řízeného podvozku BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), je možné dále zintenzivnit zážitky z dynamické jízdy, ale současně také posílit komfort jízdy a pohodlí cestujících. Charakteristika zadního tlumiče se automaticky přizpůsobuje jízdním podmínkám a kvalitě silnice.

Pohon modelů F 900 R a F 900 XR má na starosti další vývojový stupeň řadového dvouválcového motoru, uvedeného poprvé na trh v modelu F 850 GS v roce 2018. Nový motor o objemu 895 kubických centimetrů disponuje nejvyšším výkonem 77 kW (105 k) při 8500 otáčkách za minutu a točivým momentem 92 N.m při 6500 otáčkách za minutu.
Kromě sériově dodávané anti-hoppingové spojky je možné nové modely F 900 R a F 900 XR poprvé vybavit systémem regulace točivého momentu (MSR). Ten brání zablokování zadnímu kolu v případě náhlého puštění plynu nebo při podřazování. Standardem jsou jízdní režimy „Rain“ a „Road“. Součástí sériové výbavy jsou ale také systémy ABS a ASC, z nichž druhý jmenovaný lze deaktivovat.
Pozornost si modely F 900 R a F 900 XR zaslouží i díky svému designu, použití LED světel vpředu i vzadu nebo barevnému displeji s úhlopříčkou 6,5 palce tvořícímu přístrojový štít. Za zmínku pak stojí i lehké palivové nádrže ze svařovaného plastu, které disponují objemem 15,5 litru u modelu F 900 XR a 13 litrů u F 900 R. Ve světě motocyklů jsou to první palivové nádrže vyrobené touto technikou.
Zdroj: BMW Group