Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW se chystá ukončit výrobu i3, poslední kusy opustí linku v létě

Ondřej Mára
Diskuze (148)

Výroba malého městského elektromobilu trvala celkem 9 let a celkem vzniklo 250.000 kusů. Jeho nástupcem se stane elektrický crossover.

Koncept futuristického městského elektromobilu i3, který vzešel z projektu MegaCity, představila mnichovská automobilka již v roce 2011. O dva roky později pak zahájila sériovou výrobu, která zákazníkům zprostředkovala vůz s karbonovou konstrukcí, sebevražednými dveřmi, třemi velikostmi baterií a dočasně i systémem prodlužujícím dojezd díky malému spalovacímu motoru.

Navzdory svému stáří si přitom elektromobil zřejmě nevedl špatně, což ostatně naznačovalo i navyšování výroby v roce 2020, aby automobilka udržela krok s poptávkou. V minulém roce však BMW ukončilo nabídku modelu na trhu v USA i Austrálii, což dostupnost omezil pouze na Evropu a pár asijských zemí.

Ani tady však BMW i3 nezůstane moc dlouho. Zástupci mnichovské automobilky totiž měli pro australský web Drive.com.au oficiálně potvrdit, že výroba vozu bude ukončena v červenci tohoto roku, kdy z linek sjedou poslední kusy.

Malý elektrický model automobilka vyráběla ve svém závodě v Lipsku, kde za 9 let produkce vzniklo okolo 250.000 malých elektromobilů. Po ukončení výroby pak automobilka zahájí úpravy závodu pro výrobu nové generace Mini Countryman, jehož výroba by zde měla být zahájena ještě v druhé polovině roku.

Video se připravuje ...

Nepřímým nástupcem BMW i3, které se podle dřívějších spekulací mělo údajně vyrábět až do roku 2024, se pak stane čistě elektrický crossover BMW iX1, který je odvozen od třetí generace BMW X1. Sázka na kompaktní elektrický crossover se přitom dá v současnosti celkem dobře chápat.

Jméno i3 však z nabídky BMW zcela nezmizí. Koncem minulého roku totiž automobilka uvedla na čínský trh model právě s označením i3, který však neměl s evropským hatchbackem nic společného. Známé jméno totiž dostal čistě elektrický trojkový sedan, který by se měl podle všeho prodávat pouze v Číně.

Ondřej Mára
Diskuze (148)

Doporučujeme

1. 2. 2022 14:56
Re: Neoddiskutovatelná realita!
Jasně v Praze všichni hrabou a pískají jim gumy jen co blikne zelená. V ostatních městech po republice se jezdí úplně jinak. To se mi snažíš namluvit? A co ještě se v tvé autistické palici takhle honí? Poděl se s náma o své myšlenky :-D
1. 2. 2022 14:54
Re: Re: Neoddiskutovatelná realita!
Ano takže dál jen kecáš a nic si nepochopil :D Ano HTP mám na město, protože mě nebaví se motat po městě Superbem, který má sice 160 koní, ale v reálnu je na semaforech naprosto stejně rychlý jako ta HTP a vůbec v provozu po městě ten prasecký výkon k ničemu nepotřebuješ. Si stejně rychlý jako okolní provoz i s tou chcíplou HTP. Nepotřebuješ ani BMW i3 ani M3. Ve městě je to úplně jedno jen Hamuna to pořád nepochopil. :D

Víš, že mě vůbec nezajímá kolik má z OZE Británie? Mě zajímá, abychom měli dostatek proudu my a z jakýho zdroje je mi úplně jedno ;-)
1. 2. 2022 14:50
Re: Re: Neoddiskutovatelná realita!
No kdyby si byl aspoň mentálně zdatnej pochopit, že na semaforech se to hýbe pomalu ne kvůli slabým výkonům aut, ale kvůli jejich řidičům. Bohužel tvůj intelekt nepostačuje na pochopení tak sofistikované myšlenky.

BTW co taky s de-bilem, který zahrabe na semaforech a po dosažení 50 km/h přestane zrychlovat a dál už jen překáží? Jedině předjet.
1. 2. 2022 14:47
Re: Neoddiskutovatelná realita!
To je aspoň auto co zvládne terén, ale jinak taky nevím k čemu by mi taková stodola byla. Salaš žádnou nevlastním, ani nebydlím uprostřed lesů, takže na co Land Cruiser?
1. 2. 2022 11:47
Re: Neoddiskutovatelná realita!
Byl bych moc rád, kdybych to mohl s-rát takhle každý den. Škoda, že bydlíš v Praze :D