Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot představuje nejvýkonnější sériový model. Je to hybridní SUV se čtyřkolkou

Ondřej Mára
Diskuze (30)

Francouzský Peugeot se dnes pochlubil svým dosud nejvýkonnějším sériovým modelem. Nečekejte však žádný sportovní sedan či hot-hatch. Je to totiž hybridní SUV, které poprvé dostalo i pohon všech kol!

První zprávy o plug-in hybridních modelech Peugeot, které konečně nabídnou i mnohými vyhlížený pohon všech kol, se objevily již koncem září minulého roku. Dnes se však automobilka konečně pochlubila informací o zahájení prodeje první z očekávaných novinek: Peugeotu 3008 GT HYBRID4.

Peugeot 3008 patří k nejpopulárnějším SUV na trhu, což ostatně potvrzuje i jeho vedoucí postavení v segmentu na několika trzích a prodej více než 700.000 kusů od představení v roce 2016. Díky novému hybridnímu pohonnému systému by však mohla 3008 chytit druhý dech a přilákat řadu nových zákazníků. A to hned ze dvou dobrých důvodů.

Tím prvním je samozřejmě výkon, který je podle automobilky ekvivalentem 220 kW (300 k) a nová 3008 GT HYBRID4 se tak stává dosud nejvýkonnějším sériovým modelem značky. Takto vysokého výkonu dosáhla automobilka kombinací zážehového motoru PureTech o výkonu 147 kW (200 k) s dvojicí elektromotorů.

První elektromotor, o výkonu zhruba 81 kW (110 k), je umístěn vpředu a je spojen s automatickou převodovkou e-EAT8. Druhý elektromotor, tentokrát o výkonu 83 kW (112 k), je umístěn u zadní nápravy a zajišťuje pohon zadních kol. A právě pohon všech kol by mohl být dalším důvodem, proč by se 3008 mohla vrátit do hledáčku potenciálních zájemců.

Pokud v autě sedí pouze řidič, měla by hybridní 3008 zvládat akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Maximální rychlost však automobilka nezmiňuje. Podstatně zajímavější je však skutečnost, že by měl vůz ujet čistě elektricky až 59 kilometrů (měřeno dle WLTP). Emise CO2 se pak podařilo srazit na hodnotu 29 g CO2/km.

K dobíjení baterie bude možné pořídit speciální Wallbax s 32 A zásuvkou a jednofázovou nabíječkou o výkonu 7,4 kW, jehož cenu však Peugeot zatím nezmínil. Při zapojení vozu k tomuto Wallboxu však bude plného nabití dosaženo zhruba za 1 hodinu a 45 minut.

Motorizace HYBRID4 je k dispozici pouze pro úroveň výbavy GT. Tato verze je dodávána s exkluzivním čalouněním Alcantara v odstínu Šedá Gréval v kombinaci s pravým dubovým dřevem „Grey Oak“. Je také obohacena o nové asistenční systémy, jako je adaptivní tempomat s  funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, které byly převzaty z nového Peugeotu 508.

Několik měsíců od uvedení na trh by měla být verze HYBRID4 doplněna ještě o variantu HYBRID, která nabídne pouze pohon předních kol. Ta bude kombinovat motor PureTech o výkonu 132 kW (180k) s elektromotorem o výkonu 80 kW (110 k), který bude umístěn u převodovky e-EAT8. Kombinovaný výkon pak bude dosahovat cca 165 kW (225 k).

Nový Peugeot 3008 GT HYBRID4 je možné v současnosti objednat pouze ve Francii, od října 2019 se však nabídka rozšíří i na další evropské země. Čeští zákazníci by pak měli dostat možnost objednat si nový Peugeot 3008 GT HYBRID4 až začátkem roku 2020, uvádí české zastoupení.

Peugeot však není jedinou automobilkou, která nyní představuje výkonné hybridní SUV. Hybridní verzi SUV Tarraco, dvojčete mladoboleslavského Kodiaqu, představil včera Seat. A když je hybridní Seat, zřejmě bude otázkou času, než se představí i hybridní SUV Škoda. Kvůli přísným emisním limitům se však hovoří o stále větším počtu elektrifikovaných SUV, což se nejspíš postupem času dotkne všech výrobců. Od prémiových, jako je třeba Porsche, až po ty lidové, jako je třeba Dacia.

Ondřej Mára
Diskuze (30)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
1. 9. 2019 00:58
Re: rofl
Zalezi od verzie auta. Novsie aj s manualom pokial viem bez problemov pribrzduju kolesa (a predpokladam, ze mas tu viskozu v strede v poriadku, aj tam moze byt problem :) ). Pri tychto specialitach je ale lepsia MPT verzia ako viskozna+diff s manualom. Ak by to bolo len o softe, tak to maju vsetci, lenze ono to musi byt aj mechanicky nadimenzovane.
Avatar - Beefcake
1. 9. 2019 00:56
Re: rofl
Ano ma. Toto je special "synteticky" test o tom, ci dokaze auto preniest vykon pri rozdielnych (a extremnych) konfiguraciach trackcie a hlavne kolko. Ci je to dostatok, aby to pohlo s autom. Tieto testy su velmi poucne v tom, ze ukazu, ako niektore auta ani len nepribrzdia otacajuce sa koleso velkou rychlostou a maju problem s obycajnym prekrizenim kolies na rovinke.
Existuju dokonca testy s valcekmi aj do kopca.
Obavam sa, ze hlavny problem bezkardanoveho elektra vzadu je, ze motory agresivne chrania voci prehriatiu a preto nemozu poslat vsetok vykon po dlhsiu dobu. Pri nejakom vyliezani do kopceka nie su predpokladam nijako extra chladene.
Ale este k tomu ladu - na rovinke ano, je to lepsie ako valceky (aj ked nie je lad ako lad), ale akonahle mas mierny kopcek na lade, to uz su defacto "valceky". A ked hra proti tebe aj gravitacia, tam uz je to o detailoch a hodi sa kazde percento trakcie. Alebo staci mat pritom jedno ci dve kolesa v nejakej priehlbine. A uz su tie naroky na management vykonu a momentu uplne inde. Nie je to uplne ciernobiele.
Ja som si napr. tento rozbeh so 4 kolesami na lade do kopca par krat vyskusal a som spokojny :) Tu maju vyhodu lahsie auta a nie tie tazke typu LC/Pajero a podobne.
PHEV ukazalo velky fail aj na piesku.
Avatar - Beefcake
1. 9. 2019 00:39
Re: rofl
Napisal si k tomu vela, ale zato povacsine mimo :)
100% coho ? 100% dostupneho momentu ti posle kazda lepsia implementacia aj dnes.
Lexus RX mi nepride ako cisto cestne auto (jasne, je to mamataxi).
Ale ano, cestnym autam to moze byt (skoro)fuk, ale preco to nespravit poriadne a ostat v 3/4 cesty.
Ja som radsej, ked idem tam kam chcem ja a nie auto :)
30. 8. 2019 20:30
Re: rofl
Diagonálny test nedá ani Subaru s manuálom. Vyskúšané na vlastnom aute. Jak máš dve kolesá odľahčené, tak si skončil. Ale je pravda, že som to testoval na podklade zo značne horšou priľnavosťou ako v tom videu s UX. A ak ho zadný pohon vytiahne v situáciach na videu, tak na sneh to stačiť musí. Stačí len doladiť soft.