Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabham na extrémní okruhový BT62 naváže supersportem pro běžné silnice

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 31. 5. 2019
28
Zobrazit náhledy (28)
Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62 Brabham BT62

Brabham Automotive uvedl BT62 v loňském roce jako okruhový speciál, který se následně dočkal i úpravy pro běžný provoz, ale u jeho nástupce má být postup opačný a cílem je především silniční využití.

Brabham BT62 měl premiéru začátkem května loňského roku jako první nový vůz své značky po šestadvaceti letech. Původně byl představen jako výhradně okruhový speciál, ale v první polovině letošního ledna byla oficiálně představena jeho úprava pro legální použití v běžném silničním provozu.

Následně však společnost Brabham Automotive opět zaměřila svou pozornost k závodním tratím a v lednu letošního roku oficiálně potvrdila návrat jména Brabham do vytrvalostních závodů. Hlavním cílem je start ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a účast ve vytrvalostních závodech série FIA WEC v letech 2021 a 2022, jichž se chce tým Brabham Automotive účastnit s BT62 v rámci třídy LMGTE PRO.

Brabham Automotive se ovšem nechce věnovat pouze vývoji a výrobě závodních vozů, ale podobně jako například Mclaren chce nabízet i vozy pro běžný silniční provoz. Dan Marks, obchodní ředitel Brabham Automotive, se o takovém modelu zmínil v rozhovoru pro Motoring Research.

Podle slov Dana Markse má takový vůz navazovat na model BT62, ale má být výrazně více zaměřen na použití v každodenním silničním provozu, i když má být nadále velmi schopným sportovním náčiním při výletech na závodní okruhu nebo i případným základem pro závodní vůz. Na vývoji tohoto modelu se má již pracovat a jeho roční produkce se má pohybovat kolem 100 až 200 exemplářů se zhruba poloviční cenou oproti modelu BT62.

V souvislosti s těmito informacemi lze připomenout, že Brabham BT62 s atmosférickým osmiválcem o objemu 5,4 l a výkonu 522 kW (710 k) má vzniknout v sérii, čítající 70 vozů a cena jednoho exempláře je stanovena na jeden milion britských liber (zhruba 29,5 milionů korun) bez daně.

Zdroj: Motoring Research

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku