Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabham na extrémní okruhový BT62 naváže supersportem pro běžné silnice

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Brabham Automotive uvedl BT62 v loňském roce jako okruhový speciál, který se následně dočkal i úpravy pro běžný provoz, ale u jeho nástupce má být postup opačný a cílem je především silniční využití.

Brabham BT62 měl premiéru začátkem května loňského roku jako první nový vůz své značky po šestadvaceti letech. Původně byl představen jako výhradně okruhový speciál, ale v první polovině letošního ledna byla oficiálně představena jeho úprava pro legální použití v běžném silničním provozu.

Následně však společnost Brabham Automotive opět zaměřila svou pozornost k závodním tratím a v lednu letošního roku oficiálně potvrdila návrat jména Brabham do vytrvalostních závodů. Hlavním cílem je start ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a účast ve vytrvalostních závodech série FIA WEC v letech 2021 a 2022, jichž se chce tým Brabham Automotive účastnit s BT62 v rámci třídy LMGTE PRO.

Brabham Automotive se ovšem nechce věnovat pouze vývoji a výrobě závodních vozů, ale podobně jako například Mclaren chce nabízet i vozy pro běžný silniční provoz. Dan Marks, obchodní ředitel Brabham Automotive, se o takovém modelu zmínil v rozhovoru pro Motoring Research.

Podle slov Dana Markse má takový vůz navazovat na model BT62, ale má být výrazně více zaměřen na použití v každodenním silničním provozu, i když má být nadále velmi schopným sportovním náčiním při výletech na závodní okruhu nebo i případným základem pro závodní vůz. Na vývoji tohoto modelu se má již pracovat a jeho roční produkce se má pohybovat kolem 100 až 200 exemplářů se zhruba poloviční cenou oproti modelu BT62.

V souvislosti s těmito informacemi lze připomenout, že Brabham BT62 s atmosférickým osmiválcem o objemu 5,4 l a výkonu 522 kW (710 k) má vzniknout v sérii, čítající 70 vozů a cena jednoho exempláře je stanovena na jeden milion britských liber (zhruba 29,5 milionů korun) bez daně.

Zdroj: Motoring Research

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme