Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brazilský Fiat Palio po drobné modernizaci, Uno skončilo

Fiat Palio
Fiat Palio
Fiat Palio
Fiat Palio
11 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Brazilský Fiat Palio první generace se podrobil drobným retuším a dostal doplněnou výbavu. Uno alias Mille odešlo do historie.

Ačkoli se začátkem listopadu 2011 ukázala druhá generace Fiatu Palio (projekt 326), v Brazílii se stále nabízí i ta první. „Světové auto“ alias Tipo 178 nekončí ani po osmnácti letech. Možná se dočká stejně dlouhého života jako klasické Uno alias Mille. Edice Grazie Mille, o které jsme psali loni v prosinci, byla totiž skutečně poslední. Produkce byla definitivně na konci roku zastavena. Na webu brazilské pobočky se jak základní model, tak i limitovaná série dá ještě objednat.

Aktuální Fire, jak je „staré“ Palio doplňkově nazváno, tvarem předních světlometů odpovídá verzi, jaká se v Jižní Americe vyráběla mezi léty 2006-2008 a její redesign byl dílem Giorgetta Giugiara. Od té doby totiž nezmar, který jinak vznikal prakticky po celém světě, prodělal další dvě modernizace a většina variant byla nahrazena zmíněnou druhou generací. V roce 2010 se objevil ještě podobný Fire Economy. Současný Fire se ale od vozů z poloviny minulé dekády liší žebrováním předního nárazníku, maskou chladiče s jedním širokým blyštivým pásem a dvěma užšími chromovanými žebry. Grafika koncových světel byla prakticky převzata právě z Fire Economy, ale příď vypadá zase trochu jinak.

Daleko větší a významnější jsou úpravy v základní výbavě, které si vynutila nová brazilská legislativa. Ta mimochodem stála za ukončením produkce legendárního Mille. Palio Fire tak má ve standardu dva čelní airbagy a ABS, které od 1. ledna 2014 zákony vyžadují. Dříve věc nevídaná, nová auta se běžně prodávala bez nafukovacích vaků i protiblokovacího systému brzd. Interiér dostal nové čalounění, tří- a pětidveřový exteriér zase navíc čtyři barvy karoserie. Palubní přístroje jsou obohaceny o ukazatel okamžité spotřeby paliva. Za příplatek může mít zájemce klimatizaci, posilovač řízení (ano, ten u nejlevnějšího modelu chybí), elektrický paket, rádio s CD a MP3 včetně USB vstupu, mlhovky, litá kola a dále třeba stěrač zadního okna.

Motor je v nabídce jediný, čtyřválec 1.0 Fire Flex o výkonu 55 kW, který může spalovat kromě benzinu i v Brazílii běžný bioethanol z cukrové třtiny. Převodovka je výhradně pětistupňová přímo řazená. Nové Palio Fire stojí 23.990 realů, tedy 202.300 Kč. Cena byla snížena směrem k výprodejovému Mille, které se dá stále koupit od 22.540 realů (190.100 korun).

Začít diskuzi