Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brazilský Fiat Palio po drobné modernizaci, Uno skončilo

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Brazilský Fiat Palio první generace se podrobil drobným retuším a dostal doplněnou výbavu. Uno alias Mille odešlo do historie.

Ačkoli se začátkem listopadu 2011 ukázala druhá generace Fiatu Palio (projekt 326), v Brazílii se stále nabízí i ta první. „Světové auto“ alias Tipo 178 nekončí ani po osmnácti letech. Možná se dočká stejně dlouhého života jako klasické Uno alias Mille. Edice Grazie Mille, o které jsme psali loni v prosinci, byla totiž skutečně poslední. Produkce byla definitivně na konci roku zastavena. Na webu brazilské pobočky se jak základní model, tak i limitovaná série dá ještě objednat.

Aktuální Fire, jak je „staré“ Palio doplňkově nazváno, tvarem předních světlometů odpovídá verzi, jaká se v Jižní Americe vyráběla mezi léty 2006-2008 a její redesign byl dílem Giorgetta Giugiara. Od té doby totiž nezmar, který jinak vznikal prakticky po celém světě, prodělal další dvě modernizace a většina variant byla nahrazena zmíněnou druhou generací. V roce 2010 se objevil ještě podobný Fire Economy. Současný Fire se ale od vozů z poloviny minulé dekády liší žebrováním předního nárazníku, maskou chladiče s jedním širokým blyštivým pásem a dvěma užšími chromovanými žebry. Grafika koncových světel byla prakticky převzata právě z Fire Economy, ale příď vypadá zase trochu jinak.

Daleko větší a významnější jsou úpravy v základní výbavě, které si vynutila nová brazilská legislativa. Ta mimochodem stála za ukončením produkce legendárního Mille. Palio Fire tak má ve standardu dva čelní airbagy a ABS, které od 1. ledna 2014 zákony vyžadují. Dříve věc nevídaná, nová auta se běžně prodávala bez nafukovacích vaků i protiblokovacího systému brzd. Interiér dostal nové čalounění, tří- a pětidveřový exteriér zase navíc čtyři barvy karoserie. Palubní přístroje jsou obohaceny o ukazatel okamžité spotřeby paliva. Za příplatek může mít zájemce klimatizaci, posilovač řízení (ano, ten u nejlevnějšího modelu chybí), elektrický paket, rádio s CD a MP3 včetně USB vstupu, mlhovky, litá kola a dále třeba stěrač zadního okna.

Motor je v nabídce jediný, čtyřválec 1.0 Fire Flex o výkonu 55 kW, který může spalovat kromě benzinu i v Brazílii běžný bioethanol z cukrové třtiny. Převodovka je výhradně pětistupňová přímo řazená. Nové Palio Fire stojí 23.990 realů, tedy 202.300 Kč. Cena byla snížena směrem k výprodejovému Mille, které se dá stále koupit od 22.540 realů (190.100 korun).

Aleš Dragoun
Diskuze (0)