Brutální čínský supersport má přes 1300 koní a stojí méně než ferrari
Dvoudveřový elektrický supersport od automobilky BYD konečně odhaluje detaily. Díky čtyřem elektromotorům má výkon 960 kW a dynamiku jako ze sna.
Čínský BYD, největší výrobce elektrifikovaných aut s externím dobíjením na světě, v posledních letech tasí jedno eso z rukávu za druhým. Pod svou značkou s trochu exotickým názvem Yangwang nedávno představil výkonné SUV U8, které na jedno nabití ujede až 1000 kilometrů a vedle jízdy po silnici zvládá i plavat.
Teď Číňané ukazují další bombu. Ta sice není úplně nová, protože se ukázala již loni, tentokrát ovšem máme k dispozici i technické detaily a cenu. Yangwang U9 k pohonu nepřekvapivě používá elektřinu, v tomhle případě má ovšem hned čtyři elektromotory (na každém kole jeden). Každý z nich má výkon 240 kW, dohromady tudíž U9 disponuje 960 kilowatty (1305 koní).
Dynamika tudíž nepřekvapivě připomíná například Bugatti Chiron. Yangwang se totiž na stovku rozjede už za 2,36 sekundy, maximálka dosahuje 309 km/h, což je na elektrické auto hodně slušná hodnota. Zajímavostí jsou nové akumulátory z vlastního vývoje společnosti BYD, které zvládají dobíjecí výkon až 500 kW. V U9 je balík 80 kWh, který podle čínské metodiky CLTC vystačí až na 450 kilometrů.
Yangwang U9 na délku měří 4,97 metru, do výšky má pouze 129 centimetrů. Už ve starším článku jsme si popisovali systém Disus-X, tedy elektrohydraulicky ovládané zavěšení kol. Díky němu je možné měnit světlost jednotlivých kol až o 75 milimetrů. Navíc díky jejich nezávislému pohonu U9 zvládá jízdu pouze po třech kolech.
Na domácím, čínském trhu Yangwang U9 vyjde na 1,68 milionů jüanů, tedy asi 5,46 milionu korun, což rozhodně není žádná láce, zvlášť když k ceně musíte připočíst náklady na transport do Evropy, clo, DPH a další poplatky (například za přizpůsobení pro provoz na našich silnicích). Yangwang U9 ovšem představuje spíše technologické možnosti automobilky, které bychom se přitom ještě před sedmi lety smáli.