Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost BMW: Hlavní roli bude hrát elektromotor

David Bureš
Diskuze (13)
BMW bude chtít vsadit na heslo svého konkurenta: náskok díky technice. Mnichovská technika budoucnosti bude velice radikální.

Automobilky musejí kvůli stále přísnějším emisním normám hledat způsoby, jak snížit vypouštěné emise svých modelů. BMW se kvůli tomu uchyluje k radikálnímu kroku, v budoucnu jeho vozy vsadí primárně na elektromotory. Informoval o tom britský Autocar.

Pracovníci mnichovského oddělení pokročilé techniky mají za to, že auta s ocelovou karoserií a spalovacími motory poháněnými zadní kola budou již brzy patřit minulosti. Jejich místo mají zajmout vozy s hybridní karoserií (z kombinace oceli, hliníku a plastů) a hybridní technikou. O pohon budoucích BMW se postará elektromotor, zatímco spalovací motor bude fungovat jako generátor elektrické energie.

První ukázku nové lehké karoserie uvidíme již u nové generace řady 7, která má být představena na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Platforma nové sedmičky bude zhotovena z kombinace vysokopevnostní oceli, hliníku a kompozitů. Toto řešení jednak sníží hmotnost konstrukce, jednak zvýší její pevnost.

Podobné lehké platformy se v budoucnu dočká i příští generace řady 3. Do té doby ale bude nutné snížit cenu aktuálně drahých materiálů, aby nová trojka nebyla prodávaná za neúměrně vysoké částky.

Novou generaci pohonného systému nazývanou Power eDrive automobilka prezentovala již v loňském konceptu na základech modelu 5 Gran Turismo. Systém kombinující spalovací motor se dvěma elektromotory u přední a zadní nápravy bude podle informací Autocaru natolik modulární, že jej bude možné použít jak v řadě 3, tak ve vozech značky Rolls-Royce.

Automobily s tímto systémem budou fungovat podobně jako Opel Ampera. O jejich pohon se postará především elektromotor, jehož síla bude posílána na přední kola. Spalovací agregát má fungovat především jako generátor, inženýři BMW navíc Autocaru uvedli, že bude pracovat jen minimálně, zhruba v 10 procentech času celkové jízdy. Díky tomu nebude muset být spalovací motor tolik složitý, dokonce by se mohl obejít bez proměnného zdvihu ventilů nebo turbodmychadla. Jednoduchá konstrukce by mohla kompenzovat vysokou cenu elektromotoru a baterií.

Umístění jednotlivých komponentů má pak zachovat sportovní jízdní vlastnosti typické pro vozy s vrtulkou na kapotě. Akumulátory budou kvůli snížení těžiště umístěny ve středovém tunelu a na místě palivové nádrže, která proti dnešním modelům nebude muset být tak velká. Kompaktnější spalovací motor by pak měl odlehčit přední nápravě.

BMW bude chtít snížit emise a spotřebu budoucích aut také jinými způsoby, než úsporným pohonným systémem. Automobilka bude chtít zlepšit aerodynamiku svých modelů a snížit valivý odpor. Dalšími řešeními bude vyřazení na neutrál při jízdě z kopce, což auto pozná z navigace nebo snížení světlé výšky při rychlé jízdě na dálnici.

David Bureš
Diskuze (13)
22. 1. 2015 13:41
závan zdravého rozumu
Že by v BMW dostali rozum? Snad to nezkazí jako Chevrolet Volt a nespojí spalovací motor s koly. Spojte ho jen s generátorem hoši a odpadne Vám spojka-převodovka a spousta starostí!
Avatar - .StenLi.
12. 1. 2015 14:02
Pravda o BMW
BMW nam chce touto spravou povedat ze konci s vyvojom spalovacich motorov? To ze vacsinu aut buducnosti budu pohanat elektromotory je jasne. Ide len o to co bude zdrojom elektrickej energie - baterie urcite nie, tie budu sluzit len ako vyrovanavacie zasobniky el. energie ktora bude pochadzat bud a) z generatorov el. energie ktore budu spalovat benzin/naftu - teda pouzije Toyota motor bez hriadelu s cievkou vo valci a magnetom v pieste, alebo b) pouzije vodikove palivove clanky tak isto od Toyoty. Kym sa naplno presadia tieto zdroje el. energie tak BMW bude Toyote dodavat spalovacie motory.. to je tajna buducnost BMW motorarskej divizie? Smutne... :-(
Avatar - praděda7
10. 1. 2015 14:54
Re: ještě je tu naděje..
....zaplať pán Bůh.....zaplať....
Avatar - praděda7
10. 1. 2015 14:53
Re: Nemusejí přejít,
Čím dál složitější technologie jsou výrobci nuceni vyvíjet jen díky nesmyslným požadavkům ekoteroristů z Bruselu. Kdyby měli v Bruselu koule, tak by postupně vyřadili z provozu všechny automobili starší 10ti let a bylo by po problémech s emisemi.
Avatar - Misfit
10. 1. 2015 14:28
ještě je tu naděje..
přesně když čtu takovej článek sme rád že tu sou ještě auta jako Lexus RC-F, Dodge Charger/Challenger Hellcat, Cadillac CTS-V, Mercedes-Benz E/C 63 AMG,... :-)