Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čekáte na elektrický Mercedes-Benz třídy G? Pár let to ještě potrvá

Mercedes-Benz G
Mercedes-Benz G
Mercedes-Benz G
Mercedes-Benz G
51 Fotogalerie
Diskuze (4)

První zmínky o elektrickém Mercedesu třídy G padly již během jeho slavnostního představení, do výroby se však ještě pár let nedostane.

Když Dieter Zetsche představoval v lednu 2018 nový Mercedes-Benz třídy G, přizval si k tomu speciálního hosta, kterým byl populární sportovec, herec, bývalý politik a milovník velkých strojů Arnold Schwarzenegger. Ten se většinu času nad novým Géčkem rozplýval, na chvíli však nakousl téma, které velkému off-roadu není zrovna vlastní.

Ze Schwarzeneggera se totiž v posledních letech stal zarytý bojovník s klimatickými změnami, což mimo jiné znamenalo, že si u rakouské společnosti Kreisel nechal zcela na zakázku postavit první čistě elektrický Mercedes-Benz třídy G (a následně i Hummer H1), s nimiž jezdí po Los Angeles.

Během premiéry si tak na Zetscheho nemohl odpustit otázku, zda i sama automobilka představí novou třídu G s čistě elektrickým pohonem. Zetsche sice nebyl konkrétní, připomněl však závazek značky z minulého roku, kdy slibovala uvést elektrifikovaný pohon pro každý ze svých modelů. A když pro každý, tak i pro géčko.

Jenže od ledna 2018 uplynula spousta času a po elektrické třídě G zatím ani stopy. Projekt však rozhodně nešel k ledu, ba naopak. Ola Källenius, současný CEO Mercedes-Benz, v interview pro CarAdvice dokonce oznámil zahájení prací na prototypu elektrické třídy G.

Třída G přesahuje všechny segmenty a téměř logiku celého automobilového průmyslu, dalo by se říci, že je jako vlastní společnost,“ uvedl šéf Mercedesu. „Ano, Géčko bude elektrické, odstartovali jsme práce na jeho konceptu, takže za pár let si budete moci vybrat i elektrickou třídu G.

Sázka na elektrické G má přitom celkem logické a hlavně ekonomické opodstatnění. Prémiový off-road totiž v minulém roce zažil meziroční zvýšení prodejů o 60 %, což znamenalo téměř 35.000 prodaných kusů a pokoření rekordu necelých 22.000 kusů z roku 2017.

Rostoucí prodeje tak mírní dřívější spekulace o možném ukončení výroby vozu, jehož obří motory v kombinaci s aerodynamikou letící cihly musí budit ekoaktivisty ze spaní. Při přechodu na elektrický pohonný systém by si navíc géčko mohlo najít další sortu zákazníků. Vždyť ruku na srdce – beztak ho nejčastěji vídáme v centrech měst.

Třída G je zkrátka vnímána spíš jako symbol luxusu a úspěchu než jako vůz dobrodruhů. A tomu bude zřejmě odpovídat i její elektrická budoucnost. „Učinili jsme naprosto jasné rozhodnutí – jako celkovou změnu uvažování – že moderní luxus musí být udržitelný,“ dodal Källenius v rozhovoru.

Vstoupit do diskuze (4)