Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu 2014: Škoda roste už rok v nepřetržité řadě

Aleš Dragoun
Diskuze (116)
Vládcem domácího trhu s novými osobními auty je neohroženě Škoda. Hyundai ale v říjnu prodal skoro 2,2 tisíce kusů!

Na domácím trhu bylo v desátém měsíci letošního roku nově zaregistrováno přesně 17.791 osobních vozů. Před rokem se statistiky Svazu dovozců automobilů zastavily v říjnu na čísle 15.346. Letošní výsledek tedy znamená navýšení o 15,9 %, respektive 2.445 registrací. To je stále velmi pozitivní číslo.

Škoda dosáhla v říjnu dalšího významného milníku, kterým výrazně potvrzuje úspěch modelové ofenzivy. Za uplynulých dvanáct měsíců totiž automobilka nepřetržitě vylepšovala své výsledky v meziročním srovnání, přičemž ve většině z nich byl růst dvouciferný, nezřídka dokonce přesahující hodnotu 30 %. V říjnu bylo na tuzemském trhu registrováno 5.565 nových osobních vozů domácí značky, což je o 665 automobilů více, než ve stejném období loňského roku. Do jeho poslední čtvrtiny tak Škoda vstupuje se zdravým sebevědomím a dále upevňuje pozici jasného lídra domácího trhu. Zmíněný počet registrovaných vozů znamená nejlepší říjnový výsledek okřídleného šípu od roku 2004, od kdy je statistika SDA zpracovávána. Zároveň se jedná o sedmý nejúspěšnější měsíční výsledek v celém tomto období.

„Meziroční růst trvající bez přerušení dvanáct měsíců v řadě je pro značku Škoda na českém trhu zároveň závazkem pro nadcházející období. Výsledku si ceníme o to více, že jeden z našich klíčových modelů právě prochází generační obměnou. Věříme, že po uvedení nového modelu Fabia na trh, budou výsledky pokračovat v ještě výrazněji stoupajícím trendu,“ komentuje situaci Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika a dodává, „Rád bych využil této příležitosti a poděkoval nejen našim zákazníkům, ale také všem prodejcům, bez jejichž vytrvalého úsilí bychom takových výsledků nikdy nedosáhli.“

Kromě domácího výrobce z Mladé Boleslavi si ovšem výborně vede i Hyundai. 2.180 přírůstků do přehledu je výborných. Nejenže třetímu Volkswagenu utekl domestikovaný Jihokorejec o výrazných 428 kusů, ale ještě dosáhl tržního podílu 12,3 % (vedoucí Škoda má mimochodem 31,3 %). Evropský lídr je tedy až třetí (1.752 aut) a okupuje jen necelých deset procent, nad dvoucifernou hranici se nedostal. Přes tisícovku se přehoupl ještě Ford a Top 5 uzavírá již tradičně Dacia, která navíc odskočila Opelu o 220 exemplářů. Ale i rüsselsheimský blesk má stále vynikající formu, jeho aktuální počet přírůstků začíná šestkou, zatímco u Peugeotu, Kie a Renaultu je to pětka. Desátý Seat, jedenáctou Toyotu (!) a dvanáctý Citroën dělí pouhá dvacítka aut. V závěru zveřejňované Top 15 najdeme klasicky německé luxusní trio v pořadí BMW – Audi – Mercedes-Benz

Kdo si nejvíce polepšil a naopak? V procentní statistice šplhounů je lídrem Opel (+74,1 %) před Hyundaiem, který dosáhl navýšení takřka 62 %. Přes polovinu už nikdo další nemá, ale velmi dobře si vedl v říjnu 2014 Mercedes-Benz se skoro 38% nárůstem – a to čísla obsahují jen osobní auta včetně zcivilizovaných dodávek pro přepravu cestujících. Hodně slušně je na tom i Dacia, pětatřicetiprocentní skok je stále velmi dobrý. Hyundai ovšem vévodí postupům v absolutních číslech (+832 kusů), druhá je již výše zmiňovaná Škoda a třetí VW (+394). Přírůstky 272, respektive 226 aut v případě Opelu a Dacie jasně ukazují, jak si obě značky vedou. Reexporty zahrnuty nejsou, ale jich se nikdy ve značné míře netýkaly.

Teď následují ta smutnější čísla. Jasným „loserem“ je Citroën s třicetiprocentní ztrátou. Jeho koncernový kolega Peugeot má -13 % a třetí Francouz do party, Renault -11 %. Úbytky Seatu a BMW nejsou naštěstí nijak dramatické a nikdo další si z nejlepší patnáctky nepohoršil. Citroën aktuálně prodal 409 aut, zatímco loni v říjnu 585 ( letos -176), Peugeot spadl z 681 na 591 (-90) a Renault z 569 na 506 (-63). Kusové pořadí tak v tomto ohledu zcela kopíruje to procentní. Koncern PSA se z finančních problémů zcela nevymanil a odráží je bohužel i náš malý český trh. V Evropě, tedy v zemích EU a EFTA však obě značky rostou.

 Český trh v říjnu 2014 – pořadí značek (Top 15)
 KategorieOATržní podílOAZměna (rok)změna (rok)
 Období10/201410/201410/2013[ks][%]
1.Škoda5 56531,3 %4 90066513,6 %
2.Hyundai2 18012,3 %1 34883261,7 %
3.Volkswagen1 7529,8 %1 35839429,0 %
4.Ford1 0485,9 %92812012,9 %
5.Dacia8594,8 %63322635,7 %
6.Opel6393,6 %36727274,1 %
7.Peugeot5913,3 %681-90-13,2 %
8.Kia5663,2 %4709620,4 %
9.Renault5062,8 %569-63-11,1 %
10.Seat4292,4 %455-26-5,7 %
11.Toyota4132,3 %3674612,5 %
12.Citroën4092,3 %585-176-30,1 %
13.BMW3411,9 %351-10-2,8 %
14.Audi3321,9 %2914114,1 %
15.Mercedes-Benz3171,8 %2308737,8 %
-Ostatní značky1 84410,4 %1 813311,7 %
-CELKEM17 791100,0 %15 3462 44515,9 %

Aleš Dragoun
Diskuze (116)
13. 11. 2014 15:32
Re: Skokanem roku Hyundai
Nechci nic říkat, ale podle procent je skokanem roku Opel ;-)
11. 11. 2014 20:51
Re: Skokanem roku Hyundai
>:D :yes: recenzi koukám taky ;-)
Avatar - idam.i
11. 11. 2014 20:43
Re: Skokanem roku Hyundai
Máš pravdu,za mňa to písal môj pes. ;-) No a čo ? :-!
Avatar - fOE
11. 11. 2014 15:02
Re: Mercedes
hmm, super, diky :yes: Takze podla tej prvej casti to je u auta v cene napriklad 50tis euro 500*12= 6000E/rok.

Ale nedava my zmysel ta druha cast:
"A kedze sa auto pouziva na sukromne ucely tak dalej sa pripocitava 0,03% x cenikova cena auta x pocet sukromnych km (dochadzanie do prace, k rodine....) a to vsetko x 12mesiacov.
"

Takze ako priklad zoberiem cenu auta 50tis. Euro

50000E *0,0003= 15E a tych 15E krat pocet sukromnych km (povedzme napriklad 3000km/mesiac) a to cele krat pocet mesiacov *12 .?
15*3000*12= 540tis. Euro? To hadam nie >:D
11. 11. 2014 12:58
Re: Skokanem roku Hyundai
Kupci Hyundai neumí pořádně ani psát, natož aby je trápila nějaká reklamní etika ;-)