Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Impala: Jak se americká vlajková loď objevila v roce 1960 v Praze

30. 6. 2022 • 06:29
25
3
Zobrazit náhledy (25)
Chevrolet Impala Pohodlná třímístná zadní lavice hýčkala cestující i při tempu 216 km/h Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Chevrolet Impala Sladění červené s bílou téměř 5,5 m dlouhému Chevroletu Impala opravdu sluší Trojice kulatých zadních světel připomíná duch raket anebo stíhaček Chevrolet Impala Chevrolet Impala Pod kapotou se ukrývá na americké poměry malý motor - „jen“ šestiválec 3,8 litru Chevrolet Impala Typický znak Chevroletu najdeme na chromovaném chladiči Vlaječky na boku vozu Chevrolet Impala Kontaktní bod pro lepší orientaci řidiče Bez dvojice světlometů by amerika nebyla amerikou

Jedním z mála modelů americká automobilky Chevrolet, který se vyráběl více než šedesát let až do února 2020, byl model Impala. Poprvé se představil už v roce 1956. Tehdy ještě jako koncept určený pro výstavu Motorama, kterou koncern General Motors pořádal každoročně v letech 1949–1961.

Dvoudveřový automobil s maskou ve stylu corvette a bohatě prosklenou střechou hardtop předznamenal uvedení vlajkové lodi značky Chevrolet. Nese název podle jihoafrické antilopy, nazývané v jazyce Zulu Impala.

My dnes představíme první generaci, vyráběnou v letech 1959 až 1960. Jinak prakticky každý rok Chevrolet přicházel s nějakou změnou, ať kosmetickou, nebo technickou, a to nejen u nových generací. Hlavní inženýr Ed Cole koncem padesátých let definoval model Impala jako prestižní vůz, který si může dopřát každý průměrný Američan. A nemýlil se. S řadovým šestiválcem začínal Chevrolet Bel Air Impala, jak zněl celý tehdejší název, na ceně dva a půl tisíce dolarů.

První okřídlená impala debutovala v roce 1956, ale pouze v malé sérii, čítající zhruba 180 tisíc kusů, což tehdy činilo patnáct procent produkce automobilky Chevrolet. Ani o rok později vzhledem k výstřednostem moc nenadchla a teprve v roce 1960 nastal zlom.

Není divu, protože odborníci Chevroletu ohlašovali na počátek šedesátých let zvýšený zájem o automobily u zákazníků středních vrstev. Naštěstí se nemýlili. První generace Chevroletu Impala se prodalo půl milionu kusů. Za přibližně tři tisíce dolarů jste získali pohledný, rychlý, pohodlný a dobře vybavený automobil. Za menší příplatek jste si mohli objednat luxusní varianty s klimatizací, elektrickým ovládáním oken, šesti polohovatelnými sedadly, posilovačem řízení i brzd, na přání pak čtyřstupňovou ruční nebo dvoustupňovou samočinnou převodovku či ozdobné chromované poklice a módní bílé boky pneumatik.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Odemknout článek

Už mám předplatné -

Doporučujeme

Témata
Avatar - Barrichello
1. 7. 2022 10:29
Re: Zlatý věk automobilismu v USA
Ono se můžeš odívat i na auta na západ, francie, itálie, německo co měly modely v základu a mimo luxusní značky a vrcholné modely bys tam věci jako hydralicky/elektricky ovládaná okýnka, klimatizace, el. ov sklo 5 dveří, rádia, automatické převodovky atd hledal dost marně.

prostě tehdá bylo USA na vrcholu. Zlatý věk motorismu 40-60 leta. Začlo to upadat až s ropnou krizí
Avatar - Dinar
1. 7. 2022 10:01
Re: Zlatý věk automobilismu v USA
Musím uznat, že ten rozdíl oproti tomu, co nabízela v té době Evropa (a to i špičkové značky), byl velký. Měl jsem nedávno možnost projet se edselem kombi z roku 58, neskutečné auto, posilovač, el. řazení automatu, okna v elektrice, klima, posilovač brzd (i když ty byly na autě asi to nejslabší), navrch nádherný design. Když si uvědomím, že se u nás tehdy dělaly pořadníky na spartaka...
Avatar - Barrichello
30. 6. 2022 21:53
Zlatý věk automobilismu v USA
správné motory, nádherné tvary, perfektní intiriéry, úžasný pokrokr a vzestup automobilové éry.
Petrolheadův sen a ráj.

časy, které se už bohužel nevrátí a proto je potřeba si užívat veterány a youngtimery, dokud to jde.

Objem nikdy nenahradíš. :yes: