Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 200 a Dodge Dart skončí, pokud se nenajde výrobní partner

David Bureš
Diskuze (33)
Dvojici Chrysler 200 a Dodge Dart se prodejně příliš nedaří. Koncern FCA dokonce pozastavil výrobu prvního z nich.

Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne v lednu oznámil, že automobilka v následujících letech ukončí výrobu modelů Chrysler 200 a Dodge Dart a raději se soustředí na produkci větších aut. Nyní svá slova mírní, stále se ale zdá, že nástupců dvoustovky a Dartu se nedočkáme.

FCA totiž nástupce 200 a Dartu bude vyrábět pouze v případě, že najde nějakého partnera, který by s vývojem a výrobou nových aut pomohl technicky i finančně. „Potřebujeme najít řešení, které ekonomicky funguje. Myslím, že takové řešení najdeme,“ říká nyní šéf italsko-amerického koncernu.

Podle Marchionneho automobilka hledá partnera, který je lepší v produkci malých aut než Chrysler a který bude mít volnou výrobní kapacitu. Marchionne zdůrazňuje, že FCA nebude tím, kdo by nové malé sedany vyráběl. Hledání partnera ale podle všeho zatím nebylo úspěšné.

Aktuální Chrysler 200 sice v květnu 2014 úspěšně vstoupil do prodeje, po dvou letech na trhu jsou ale jeho výsledky bídné. V únoru se na americkém trhu prodalo jen 6.600 exemplářů tohoto sedanu, což je o 58 % méně než před rokem. Za první dva měsíce roku americké prodeje auta spadly dokonce o 61 %. Dodge Dart vyráběný od roku 2012 je na tom o něco lépe, jeho americké prodeje ale také meziročně klesají – v únoru o devět procent, za první dva měsíce pak o 26 %.

Kvůli slabému zájmu už FCA na začátku února přerušil výrobu Chrysleru 200 v továrně Sterling Heights v Michiganu. Původně se produkce měla opět rozběhnout 14. března, nakonec ale montážní linka bude stát až do 4. dubna. Díky tomu by měly klesnout skladové zásoby dealerů.

Klesající prodeje Chrysleru 200 a Dodge Dart jsou způsobeny i nízkými cenami ropy. Díky levnému benzinu totiž Američané opět dávají přednost větším automobilům, spíše než malé sedany bodují malá SUV, crossovery a samozřejmě i typické americké pick-upy. Zatímco podíl typických osobních aut na prodejích v USA postupně klesá, podíl SUV a trucků roste.

Právě na takové vozy se chce FCA v budoucnu více zaměřit – volnou kapacitu po ukončení výroby Dartu a 200 mají zaujmout úspěšná SUV Jeepu nebo trucky Ramu. Třeba Jeep chce svoji nabídku rozšířit o velké SUV Grand Wagoneer nebo pick-up.

David Bureš
Diskuze (33)
10. 3. 2016 12:12
Re: Nechápu
Suhlasim ze osobaky chrysleru v poslednej dobe moc nejdu, pritom techniku na to ma. To trochu nechapem. Dokonca aj minivan, popularny to produkt pre rodiny z detmi uz zaostava za japonskou konkurenciou. Osobne nepoznam nikoho kto by si kupil novy minivan od chrysleru, Sienny ci Odyseye vsak idu pomerne dobre. Chrysler zacina mat problemy z dizajnom, inac to nevidim, kedze technicky nieje problem z dostupnych zdrojov poskladat akekolvek auto.
Avatar - Barrichello
10. 3. 2016 11:57
Re: GM děkuje
Kdyby na to Zetsche šel trochu jinak, možná se to i povedlo
10. 3. 2016 11:52
Re: Nechápu
Intrepid byl OK, autopujcovny je "milovaly"... pohodlne auto
10. 3. 2016 11:47
Re: GM děkuje
:yes: Fuze sem, fuze tam. Spojovat rozdilne filosofie, kultury kvuli cemukoliv je vzdy riziko. U aut obzvlast.
Avatar - Aoyagi
10. 3. 2016 10:43
Re: male sedany
To tak je, no. Chevrolet Silverado je "SUV tvářící se drsně" nebo co, ale Tiguan nebo nějaká podobná crossover plečka je "drsné SUV" >:D

Na tyhle reklamy AdBlock nefunguje.