Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 300C Touring – Majestát s kufrem

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 3. 10. 2005 • 17:27
40
Zobrazit náhledy (40)
Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C
Jen těžko budete vysvětlovat, že tohle auto NENÍ pancéřované, i když tak vypadá. Chrysler je stvořen k houpání lehce exhibujícího ega, ropa neropa. Jak si vede, řízen českým řidičem po českých ulicích?

Jen těžko budete vysvětlovat, že tohle auto NENÍ pancéřované, i když tak vypadá. Chrysler je stvořen k houpání lehce exhibujícího ega, ropa neropa. Jak si vede, řízen českým řidičem po českých ulicích?

Pocity. I když se nenecháme unést subjektivitou, výjimečností v designu najdeme ve vnějším vzhledu amerického křižníku (vyráběného v Rakousku) i tak dost. Na chromu se nešetří, aerodynamika přídě je na první pohled srovnatelná s tahačem a podběhy standardních 18palcových kol se zakusují do siluety vozu měrou nevídanou. Teprve na druhý pohled si všimneme, že pětimetrové kombi s třímetrovým rozvorem a extrémně úzkými bočními okny je v podstatě vyvážené a optická mohutnost se dobře doplňuje s designovou čistotou. Výsledek? I když se auto prezentuje několika současnými protiklady (hmota dveří/úzká okna, příď/zbytek vozu, hrany/křivky), nepůsobí už na druhý pohled tak neskutečně. Prvotní efekt je ale nutně jedním z hlavních důvodů ke koupi.

chrysler testy vyssistredni chrysler testy vyssistredni
Otevřeme-li mohutné dveře, uvítá nás překvapivě konzervativně laděný interiér, který i přes modernizační vlnu stále upomíná na odkazy z jiných tříd a let. Příplatkové kožené čalounění, velmi pohodlné sedačky, honosné obložení dřevem musíme vnímat v kombinaci s plasty barvy antracitu a různobarevných displejů. Všemu vévodí obrovský a téměř svislý volant, retro laděné přístroje s klasickým světlým podkladem a zeleným podsvícením a samozřejmě analogové hodiny. Místa pro pohodlný život posádky je na všech sedadlech dost, vyšší cestující vzadu možná přijdou do kontaktu s obložením stropu. Vzhledem k převažujícímu (a charakterem vozu téměř vynucenému) stylu jízdy nelze od předních křesel čekat kdovíjaké rekordy v disciplíně „držení těla“, v praxi jsme ale žádné problémy nezaznamenali. Jedničku si vůz zaslouží také za skvělý přístup ke všem sedadlům.

chrysler testy vyssistredni chrysler testy vyssistredni
Páté dveře zasahují daleko do střechy a panty se de facto ukrývají až nad hlavami zadních cestujících. Oč nezajímavěji to zní, o to lépe to vypadá – do zavazadelníku je skvělý přístup a hrana takto otevřených dveří je dost vysoko i daleko na případný úraz. Samotný zavazadlový prostor o základním objemu 630 litrů(!) má hranu i dno poměrně vysoko: je to daň za urytí zadního pohonu, dojezdové rezervy, autobaterie a místa na drobnosti. Po sklopení zadních sedadel vznikne zcela rovná plocha a prostor pro 1602 litrů čehokoli.

Teoreticky i prakticky je tříapůllitrový šestiválec optimálním kompromisem mezi výkonem, cenou a spotřebou. Maximální výkon 183 kW při 6400 otáčkách je v poměru k téměř dvěma tunám pohotovostní hmotnosti dostatečný, praktická jízda s pouze čtyřstupňovým automatem má ale drobná specifika. Se zapnutým ESP je akcelerace velmi zábavná, hlavně pro kolemjdoucí i jedoucí. Samotná posádka cítí slušnou sílu zadní nápravy, která vůz tlačí vpřed a změny rychlostních stupňů nejdou téměř rozeznat. Tlak ale záhy ustupuje a nastupuje největší doména vozu plavná jízda ustálenou rychlostí, ať už jakoukoli. Při předjíždění je potřeba počítat s prodlevou a ani kick-down neudělí autu razanci, na kterou jsme se namlsali při rozjezdech. Vše je plynulé, bezproblémové a stabilní, sportovních zážitků si ale řidič mnoho neužije. Pozitivem je tak vlastně i fakt, že auto nutí svým charakterem k rozvážné jízdě a předvídavosti. To se odrazí i na spotřebě – při jízdním stylu „jen se koukejte to byste nečekali že pojedu tak opatrně a zastavím před přechodem“ se i ve městě daří držet spotřebu pod 15 litry, mimo město pak bez problémů udržujeme hodnoty kolem deseti litrů. Téměř neskutečné devítilitrové spotřeby jsme dosáhli i při jízdě po dálnici na tempomat nastavený na 130 km/h.

chrysler testy vyssistredni chrysler testy vyssistredni
S jachtou se také nedá jezdit slalom – to musíme konstatovat hned na začátku. Nelze-li s Chryslerem řezat vlásenky, o to lepší zážitky přináší posádce při všech ostatních jízdních režimech. Nejlépe je autu samozřejmě na dálnici: všeobecné ticho a překvapivě nízkou spotřebu doplňuje eliminace nerovností a překvapivá jistota při zatáčení ve vysokých rychlostech. Druhotným efektem je vnímání vozu ostatními řidiči, kteří po pohledu do zpětného zrcátka opouštějí váš pruh. Přední lichoběžníkové zavěšení a zadní pětiprvek obstarávají autu dost stability i při náhlých změnách směru, boční náklony nechávají cestující v sedadlech. Výraznější jsou jen ponory přídě, což znesnadňuje překonávání příšerných českých parodií na retardéry. Pokud nesnížíte rychlost na plazivost a vůz přežije ránu do skvělých osmnáctipalcových kol, dostane se ke slovu komfortní odpružení.

I přes zmíněná specifika je Chrysler 300C zvláště ve variantě kombi velmi zajímavou alternativou k německé či švédské konkurenci. Díky konkurenceschopné ceně a velmi dobré užitné hodnotě lze mluvit i o racionální volbě, design ale přebíjí vše. Hop nebo trop.

¨

Plusy:

  • nezaměnitelnost
  • prostor v interiéru
  • vnitřní odhlučnění
  • základní výbava

Minusy

  • kombinace motoru a převodovky
  • přejezd příčných nerovností
  • méně místa nad hlavou vzadu

Témata
Chrysler 300C Touring
Cena základní sestavy 1 369 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS+ASR, přední a boční airbagy, brzdový asistent, ESP, přední mlhové světlomety, xenonové přední světlomety s ostřikovači, autorádio s CD 6x repro , zesilovač 280W, automatická duální klimatizace, automaticky posuvné sedadlo řidiče a sloupku volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 18“ disky kol z lehkých slitin, elektricky nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, el. ovládaná přední a zadní okna, palubní počítač, kožený multifunkční volant + imitace dřeva, metalický lak, dvouose elektricky nastavitelný volant, organizér a ochranný kryt zav.prostoru, zadní parkovací asistent, dojezdová rezerva, sklopná zadní sedadla dělení 60:40, tempomat, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, vnitřní zrcátko s aut. tlumením Kč
Cena testované sestavy 1 514 000 Kč
Výbava testované sestavy kožené čalounění (+58 800,-), DVD navigační systém + měnič na 6 CD (+86 200,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3518
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 183 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 3800 - 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 219
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.3 / 8.4 / 11.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 630 / 1602
Objem nádrže (l): 68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 445
Rozměr pneu: 225/60 R18
Chrysler 300C Touring
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5015
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 3050
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1605
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 96
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku