Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler Pentastar V6 dostane přeplňování a přímé vstřikování

Chrysler
Chrysler
Chrysler
Chrysler
17 Fotogalerie
Diskuze (22)
Rodinu zážehových vidlicových šestiválců koncernu Fiat Chrysler Automobiles čeká důkladná modernizace, která má přinést několik zásadních změn.

Při svém uvedení pro modelový rok 2011 představoval Chrysler Pentastar zcela novou generaci severoamerického šestiválce, využívajícího moderní konstrukci s hliníkovým blokem motoru a rozvodem DOHC.

Výroba motorů Pentastar byla zahájena v březnu 2010. Jako první se začal vyrábět největší 3.6 V6 Pentastar, který se poprvé objevil pod kapotou Jeepu Grand Cherokee.

Menší 3.2 V6 Pentastar následoval pro modelový rok 2014 a nastoupil s novou generací Jeepu Cherokee.

Třetím členem rodiny šestiválců se v letošním roce stal 3.0 V6 Pentastar, který je určen výhradně pro čínský trh, kde je k dispozici pro Jeepy Grand Cherokee a Wrangler.

V současnosti se podle nejmenovaného zdroje Automotive News v koncernu Fiat Chrysler Automobiles pracuje na důkladné modernizaci šestiválců Pentastar. Jejím cílem je především další snížení spotřeby paliva i emisí škodlivých výfukových plynů a zároveň zvýšení výkonů jednotlivých verzí.

Jednou z variant úprav šestiválců je přeplňování turbodmychadlem poháněným výfukovými plyny a nahrazení konvenčního vícebodového vstřikování paliva systémem přímého vstřikování.

V současnosti používané variabilní časování vačkových hřídelí pak může být nahrazeno elektrohydraulickým systém ovládání sacích ventilů MultiAir od Fiatu.

Připravované změny se mají nejdříve dotknout nejstaršího zástupce rodiny šestiválců Pentastar o objemu 3,6 litru a představení jeho modernizovaného provedení je údajně plánováno na konec roku 2015. Zákazníci se jej mají dočkat nejprve pod kapotami modelů značky Jeep a v roce 2016 má být k dispozici i v novém MPV Chrysler Town & Country.

Přepracovaný šestiválec o objemu 3,2 litru se má dočkat spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou, kterou Chrysler od května loňského roku vyrábí ve svém závodě v Kokomo ve státě Indiana a od letošního května pak také v nedaleko ležícím Tipton County.

Provedené úpravy mají spolu s nástupem nové generace MPV přinést o 25 % nižší spotřebu paliva ve srovnání se současnými minivany Chrysleru.

Vstoupit do diskuze (22)