Čínský Buick Excelle: Je tohle předzvěst nové Astry?
Současný tříprostorový Buick Excelle GT alias Verano vychází z Astry J. A o hatchbacku XT to platí rovněž. Jen přídě a zádě jsou jiné, obzvláště typická chromovaná maska původně americké značky. Sedan se pak liší více než pětidveřové provedení, o totožném technickém základu všech jmenovaných však nemůže být pochyb. Buick ale dnes prodává (a vyrábí) daleko více aut v Říši středu než v Severní Americe. Špionážní fotky nové Astry, která se v základních karosářských variantách představí až na podzim ve Frankfurtu, zatím ukazovaly jen mohutně zakamuflované prototypy. Moc vidět nebylo...
Únik nového Excelle zveřejnil čínský server Auto Ifeng . Vypadá velmi moderně, skoro jako zmenšený koncept Avenir z letošního Detroitu. Interiér s novým volantem i palubní deskou pak alespoň na firemní fotce hýří kvalitou, nechybí mu ani dotykový displej. Sedan je tvarově zevnitř i zvenčí navržen docela střízlivě bez zbytečných extravagancí. Zaujme hlavně prolis na bocích, který má zalomenou linku podobnou právě velkému Aveniru. Ne, tady nejde jen o facelift stávajícího modelu... Buick navíc bez dalších podrobností modifikoval zadní nezávislé zavěšení.
Excelle se ukáže poprvé veřejnosti na Shanghai Auto Show 20. dubna 2015, detailnější informace budou následovat asi v příštích týdnech. Prodávat se totiž má začít ještě před debutem, konkrétně v březnu. Nyní jen základ. Pod kapotou budou dva motory: hlavně nový zážehový čtyřválec Ecotec 1,4 l s výkonem 103 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Základ ovšem tvoří atmosférická patnáctistovka s 83 kW, která je spřažena s konvenčními pěti- a šestistupňovými přímo řazenými převodovkami. Druhou by měl v budoucnu dostat i výkonnější agregát.
Tato nabídka se týká samozřejmě pouze Číny, přesně v této podobě se nikam jinam nedostane. Ale nové americké Verano, které se ukáže až příští rok, i evropská Astra mohou vypadat z bočního pohledu stejně. Je to velmi pravděpodobné, neboť General Motors podle nové strategie preferuje těsnější spolupráci mezi Opelem (potažmo Vauxhallem) a Buickem... Badge-engineering šetří náklady, to je známá věc.