Čínský elektrický bestseller Wuling Mini EV přijíždí ve speciální edici GameBoy
Roztomilý mini-elektromobil je v Číně obrovským hitem. Nyní zkouší zaujmout speciální edicí GameBoy, která nabídne vyšší výkon a zřejmě i lepší dojezd.
Když se řekne nejprodávanější elektromobil, řada z nás si nejspíš představí modely Tesla, které dominují prodejům v Evropě i USA. Pokud se ale podíváme na Čínu, která je dlouhodobě jedním z nejdůležitějších trhů pro většinu automobilek, výsledky budou možná trochu překvapivé.
Na třetím místě žebříčku prodejnosti elektromobilů totiž skončila Tesly Model Y, druhou pozici obsadil čínský BYD Qin a na prvním místě se s počtem 395.451 registrovaných vozů zabydlel Wuling Mini EV – jeden z nejdostupnějších elektromobilů v Číně i Evropě.
Na oslavu působivých prodejních výsledků pak kompaktní vůz nabídne speciální edici GameBoy, která by měla udržet silné prodeje i v roce 2022. Pod společným označením edice GameBoy se však ukrývá několik odlišných verzí: Hurricane Phantom, Jungle Traveler, Start Rover a Party Sweetheart.
Každá edice nabízí odlišný vzhled exteriéru, zřejmě tvořený folií, odlišné disky kol a trochu odlišnou výbavu. Oproti standardnímu Mini EV navíc speciální edice získává také trochu odlišnou příď. Světlomety jsou vybaveny LED denním svícením ve tvaru písmene C, které napříč maskou spojuje svítící lišta.
Zajímavá je ovšem i změna rozměrů. Mini EV v edici GameBoy je totiž ve srovnání se zbytkem nabídky o 80 mm delší, zatímco na výšku ztratilo 17 mm, jak informují kolegové z Motor 1 s odkazem na InsideEVs. Změnila se ovšem i technika.
Výkon modelu Mini EV totiž výměnou elektromotoru vzrostl z původních 20 kW na 30 kW. Nová by měla být také baterie s kapacitou 26,5 kWh, která podle čínský médií nabídne nejvyšší dojezd až 280 kilometrů – ovšem podle standardu CLTC. Stále se však bavíme o výrazném nárůstu ve srovnání se starší verzí, která nabízela dojezd 120 až 170 km. Informace o nové baterii však zatím nebyly oficiálně potvrzeny.
Cena nové edice Mini EV GameBoy by měla startovat od 4200 dolarů po 5700 dolarů za vrcholnou verzi (cca 99.000 – 134.400 Kč). Stále se však bavíme o nejlevnějším elektromobilu na čínském trhu.