Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën a Peugeot chystají nové motory, e-THP a Blue HDi

6. 9. 2013
6
Příští rok Francouzi uvedou do prodeje celou paletu nových pohonných jednotek.

Tempo inovací v koncernu PSA nabírá nevídané obrátky. Letos přichází s novou modulární platformou EMP2, která je základem pro dva modely – Citroën C4 Picasso a Peugeot 308. Příští rok budou následovat i nové motory.

Přechodovou fázi tvoří nová verze 1.6 THP o výkonu 92 kW, která debutuje v nové 308. Už příští rok ale její místo zaujme novinka jménem 1.2 e-THP – přeplňovaný tříválec z řady Pure Tech, tedy příbuzný atmosférických jednotek 1.0 VTi/50 kW a 1.2 VTi/60 kW. Ve verzích 81 a 96 kW bude vyzývatelem 1.0 EcoBoost od Fordu, konkurenční tříválec ale trumfne maximem točivého momentu 230 N.m. Tento agregát je primárně určen pro Peugeot 308 a technický facelift Citroënu C4, který se chystá na rok 2014. Mimo jiné dostane unikání start-stop s reverzním alternátorem, kterým dnes disponují agregáty e-HDi.

Na straně turbodieselů se chystá 2.0 Blue HDi o výkonu 110 kW, který dostane selektivní katalyzátor se vstřikováním močoviny (SCR) a díky tomu vyhoví emisní normě Euro 6. Jako první se ho dočká Citroën Grand C4 Picasso, zřejmě již při letošním uvedení do prodeje. Potvrzen je ale i příchod silnější verze s parametry 132 kW a 400 N.m – chystá se jeho nasazení do luxusního modelu DS5 a také do sportovní varianty 308 GT, která bude vyzyvatelem Volkswagenu Golf GTD.

Dále je v přípravě nový motor 1.6 Blue HDi o výkonu 88 kW. Také on splní normu Euro 6, proti aktuálnímu 1.6 HDi/82 kW nabídne nárůst točivého momentu z 270 na 300 N.m a snížení spotřeby na 3,2 l/100 km v kombinovaném cyklu. Emise CO2 by měly v modelu 308 dosáhnout rekordních 82 g/km, dnes je v segmentu nejlepší VW Golf BlueMotion s hodnotou 85 g/km.

Všechny jmenované motory se dočkají šestistupňové manuální převodovky, alternativou bude výrazně přepracovaný klasický automat s měničem. Robotizovaná převodovka ETG to má u PSA zřejmě do budoucna spočítané, francouzský magazín L’Automobile tvrdí, že napříště automobilka vsadí na dvouspojkové převodovky.

Zároveň se chystá od základu nová generace dieselových motorů. V prodeji bude nejpozději v roce 2017. Agregáty z nové řady DV-R budou mít objem 1,4 a 1,6 litru a vyrábět se budou ve Francii. PSA investuje do přestavby továrny Douvirn 60 milionů eur. Od roku 2018 bude spuštěna výroba nových motorů také v závodě Trémery, čímž se roční produkce nových turbodieselů zvýší na zhruba 1,3 milionu kusů.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

slabota
masklin222
| 7. 9. 2013
Este je tam 1,2 s 82 kw, na ktory ste zabudli. Ale rad by som protirecil tomu ze 60kw atmosfera je nepouzitelna. Vdaka nizsej hmotnosti a charakteru motora je zaujimavy motor. Neviem, ci ste ho jazdili, ale napr. V 208 je to podla mna najlepsia motorizacia. A kto ma rad benzin pre jeho kvality, da sa s nim pekne uzit. Keby som nevedel co je pod kapotou, tipol by som viac konikov.
Neuvěřitelné,
pogo26
| 6. 9. 2013
Co je neuvěřitelného na tom, že chystají motory, které vyhoví normě Euro 6? To snad dělá každý. Nový bude jen malý turbobenzín, který už ostatní dávno mají. O dvouspojkách se začíná jen spekulovat.
Avatar - Stejsn
Neuvěřitelné,
Stejsn
| 6. 9. 2013
takhle to vůbec nevypadá na skomírající automobilku na pokraji bankrotu :yes:
1.2eTHP
bicak77
| 6. 9. 2013
Tak tento motor ve verzi 96kW by se mi do mé C4 celkem líbil, asi bych překousnul i ty 3 válce. Jsem zvědav příští rok na zkušební jízdu.
Tleskam
Mixo
| 6. 9. 2013
Je videt, ze krize silny pad PSA na cumak konecne ukoncily letity spanek a spoleh na samoprodeje ve Francii. Nelze si nevšimnout, ze momentalne PSA jako jeden z mala uvadi pravidelne nove inovace a zene se dopredu.