Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo: vše co jste o nich chtěli vědět (přehled článků)

Ondřej Láník Ondřej Láník 6. 6. 2005
5
12
Podrobný popis a srovnání minivozů, naše dojmy z jízdy s Toyotou Aygo a Peugeotem 107, redakční test Citroënu C1, podrobné ceníky...

Podrobný popis a srovnání minivozů, naše dojmy z jízdy s Toyotou Aygo a Peugeotem 107, redakční test Citroënu C1, podrobné ceníky...

Výroba automobilů v ČR se otevřením závodu TPCA v Kolíně zvýší o desítky procent a to už je dobrý důvod proč se vracet k výrobku, prodávaném se třemi různými identitami na všech významných trzích Evropy. Výsledek spolupráce PSA a Toyoty má zamíchat kartami nejen na českém trhu.

Roční kapacita 300 tisíc vozů bude rovnoměrně rozdělena mezi všechny značky, ale na českém trhu zůstane jen zlomek produkce. Citroën, Peugeot i Toyota plánují u nás ročně prodat řádově stovky vozů. Je to málo nebo hodně? Kdyby šlo jen o třídu mini, je to jistě odvážný plán, protože tento segment patří i přes nízké ceny k těm nejmenším. V minulém roce se prodalo 3825 vozů mini, z čehož bylo 1034 Fiatů Panda a 812 Chevroletů Matiz. Třetí Kiu Picanto si odvezlo již jen 419 zákazníků. Podíl třídy na celkovém trhu se sice loni zvýšil, ale celkově tvoří necelá tři procenta trhu nových aut. Obchodníci kolínskými auty zřejmě ukousnou malou část koláče také větším vozům (z třídy malých vozů) i když není prvořadým cílem konkurovat dominující domácí značce.

O autech z Kolína jsme zveřejnili již řadu článků s technickými informacemi i našimi subjektivními dojmy. Jejich přehled naleznete níže.

1. Toyota Aygo v Ženevě: První dojmy z výstaviště

První setkání. Letos kromě stánku škodovky kroužili čeští žurnalisté v Ženevě také kolem stánku Peugeotu, Toyoty a Citroënu, kde se ve světové premiéře ukázala malá vozítka z Kolína. První statické dojmy se týkají Toyoty Aygo...

Více: Toyota Aygo v Ženevě: První dojmy z výstaviště

2. Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo: Podrobný popis a srovnání s konkurencí

Všechny dostupné informace týkající se techniky nových minivozů jsme shrnuli do magazínového článku v rubrice Představujeme. Vedle základních technických dat zde najdete také srovnání rozměrů a výkonových parametrů kolínských vozů s hlavními konkurenty na českém trhu.

Více: Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo: Podrobný popis a srovnání s konkurencí

3. Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo: ceny v ČR

Hledáte-li ceníky, využijte našich odkazů. Nasměrují vás na články, které se věnují cenám na českém trhu. Většinou v nich najdete také odkaz na ceník ke stažení ve formátu PDF.

Více: Citroën C1: Ceny v ČR

Více: Peugeot 107: Ceny v ČR

Více: Toyota Aygo: Ceny v ČR

4. Toyota Aygo - Kmochova pravnučka: První jízdní dojmy

Ještě před oficiálním uvedením na český trh jsme krátce vyzkoušeli Toyotu Aygo. Podrobný popis všeho co jsme ve zbrusu novém voze vnímali najdete na odkaze níže. Článek je samozřejmě doplněn rozsáhlou fotogalerií.

Více: Toyota Aygo - Kmochova pravnučka: První jízdní dojmy

5. Peugeot 107: První jízdní dojmy

První květnová dekáda patřila Peugeotu 107. Český dovozce představil stosedmičku a my jsme zveřejnili nejen úplný ceník a podrobná technická data, ale také naše první zážitky z jízdy se třídveřovou verzí kolínského vozu.

Více: Peugeot 107: První jízdní dojmy

6. TEST Citroën C1: kolínská jednička

Již na konci května jsme se mohli, krátce po národní premiéře, důkladně povozit v novém Citroënu C1. Základním úkolem bylo tentokrát prověřit kvality vozu na delší trase a zejména ověřit tvrzení výrobce o rekordní spotřebě paliva. Výsledek najdete v našem testu.

Více: Test: Citroën C1 - kolínská jednička

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

CENA - 107 107 107
GTI
| 9. 6. 2005
Peugeot dělá i světoznámé mlýnky na koření... Nekoupil bych ho z toho důvodu, že pro mě nemá kouzlo. A až úporně z něho ta touha mi to kouzlo vložit do dlaní čiší... Kolín je přesně ten rozdíl v pojetí vzhledu auta. Trijka je na vrcholu estetiky v miniautech v této a nadcházející době. Swift je s ambicí, neříkám, že na úrovni Matize, ale pro mě nemá ten šarm. Ovšem proti předchozímu modelu jej moc chválím. Myslím, že se bude dobře prodávat.