Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3 Aircross má nově až sedm míst. V Česku ho ale nekoupíte

Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross
29 Fotogalerie
Diskuze (12)

Novinka, která by měla zvýšit mimoevropské prodeje značky, se bude vyrábět v Indii a Brazílii.

Automobilka Citroën se pochlubila modelem All-New C3 Aircross, určeným pro mimoevropské trhy. SUV osazené spalovacími trhy totiž cílí specificky na trhy v Indii, Jihovýchodní Asii a Jižní Americe, kde chce zákazníky oslovit například i sedmimístnou konfigurací.

Rozměry a design

Stejně jako evropské verze, také tento nový Citroën All-New C3 Aircross spadá do segmentu B-SUV, s délkou 4,32 metru je však o 170 mm delší. Současně je také o 339 mm delší než New Citroën C3, již nabízený na trzích v Jižní Americe.

Video placeholder
Citroën All-New C3 Aircross • Zdroj: Citroën

Design se drží tradiční koncepce modelu C3, takže má jasnou stavbu SUV, rozdělené přední světlomety, decentní oplastování, zadní světla ve tvaru písmene C a dvoubarevné lakování. Zajímavostí je však použití staršího loga automobilky. Jde tak o jeden z posledních modelů, který ho dostává. Mezi modely určenými na jednotlivé trhy by pak měly být drobné rozdíly.

Interiér a entertainment

Uvnitř vidíme palubní desku se 7palcovým digitálním přístrojovým štítem a 10“ dotykovou obrazovkou infotainmentu, která bude určena pro vybavenější modely. Kromě tradiční pětimístné verze by měla být dostupná také verze sedmimístná s konfigurací 2+3+2.

Sedmimístná verze, kufr a platforma

Sedmimístná verze by měla být pro model obzvlášť důležitá na trzích v Jižní Americe, kde přinese konkurenční výhodu. V Indii a Indonésii se pak automobilka pokusí využít současné vysoké popularity segmentu sedmimístných SUV a MPV.

Nákladový prostor by měl mít objem okolo 482 až 511 litrů – tedy v pětimístné konfiguraci, se sklopenými sedadly v sedmé řadě. Automobilka chce zákazníky oslovit také komfortními sedadly, výkonnou klimatizací a speciálním ventilačním modulem pro cestující v zadních řadách. Potěší také 5 nabíjecích USB portů, držáky chytrých telefonů a řada úložných prostor.

Novinka bude stát na prodloužené platformě CMP, kterou by měl využívat také evropský model C3 Aircross. Modely se však budou lišit nastavením podvozku i použitými pohonnými jednotkami. Ostatně výzkum a vývoj nového modelu měl probíhat regionálně, s ohledem na potřeby místních zákazníků.

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka) • Zdroj: Auto.cz

All-New C3 Aircross bude nejprve nabízen s čistě spalovacím 1,2litrovým turbem přeplňovaným benzínovým motorem PureTech, který nabídne nejvyšší výkon 81 kW (110 k). O přenos výkonu na přední kola se bude starat šestistupňová manuální převodovka. Časem by se měl model dočkat i plně elektrického pohonného ústrojí.

Podvozek s tradičně komfortním naladěním slibuje světlou výšku 200 mm a slušné nájezdové úhly. V kombinaci s vysokou torzní tuhostí a ochranou podvozku by tak novince neměly dělat problém ani nezpevněné cesty či jízda lehkým terénem.

Výroba v Brazílii a Indii

Nový model All-New C3 Aircross se bude vyrábět na dvou místech: Porto Real v Brazílii a Thiruvallur v Indii. Uvedení na trh by mělo proběhnout nejprve v Jižní Americe, zhruba koncem roku 2023, na asijských trzích se vůz objeví nejspíš až v roce 2024. Pro úplnost dodejme, že nový Citroën C3 Aircross pro evropské trhy by měl být představen během pár měsíců.

Jak přitom automobilka uvádí, model All-New C3 Aircross by měl být druhým ze tří modelů, které v rámci programu C-Cubed plánuje uvést mezi lety 2022 až 2024 na rostoucí mezinárodní trhy. Díky této ofenzivě Stellantis doufá, že do roku 2030 dosáhne značka Citroën až 30% podílu prodejů vozidel mimo trhy v Evropě.

Vstoupit do diskuze (12)