Citroën C3 Aircross má nově až sedm míst. V Česku ho ale nekoupíte
Novinka, která by měla zvýšit mimoevropské prodeje značky, se bude vyrábět v Indii a Brazílii.
Automobilka Citroën se pochlubila modelem All-New C3 Aircross, určeným pro mimoevropské trhy. SUV osazené spalovacími trhy totiž cílí specificky na trhy v Indii, Jihovýchodní Asii a Jižní Americe, kde chce zákazníky oslovit například i sedmimístnou konfigurací.
Rozměry a design
Stejně jako evropské verze, také tento nový Citroën All-New C3 Aircross spadá do segmentu B-SUV, s délkou 4,32 metru je však o 170 mm delší. Současně je také o 339 mm delší než New Citroën C3, již nabízený na trzích v Jižní Americe.
Design se drží tradiční koncepce modelu C3, takže má jasnou stavbu SUV, rozdělené přední světlomety, decentní oplastování, zadní světla ve tvaru písmene C a dvoubarevné lakování. Zajímavostí je však použití staršího loga automobilky. Jde tak o jeden z posledních modelů, který ho dostává. Mezi modely určenými na jednotlivé trhy by pak měly být drobné rozdíly.
Interiér a entertainment
Uvnitř vidíme palubní desku se 7palcovým digitálním přístrojovým štítem a 10“ dotykovou obrazovkou infotainmentu, která bude určena pro vybavenější modely. Kromě tradiční pětimístné verze by měla být dostupná také verze sedmimístná s konfigurací 2+3+2.
Sedmimístná verze, kufr a platforma
Sedmimístná verze by měla být pro model obzvlášť důležitá na trzích v Jižní Americe, kde přinese konkurenční výhodu. V Indii a Indonésii se pak automobilka pokusí využít současné vysoké popularity segmentu sedmimístných SUV a MPV.
Nákladový prostor by měl mít objem okolo 482 až 511 litrů – tedy v pětimístné konfiguraci, se sklopenými sedadly v sedmé řadě. Automobilka chce zákazníky oslovit také komfortními sedadly, výkonnou klimatizací a speciálním ventilačním modulem pro cestující v zadních řadách. Potěší také 5 nabíjecích USB portů, držáky chytrých telefonů a řada úložných prostor.
Novinka bude stát na prodloužené platformě CMP, kterou by měl využívat také evropský model C3 Aircross. Modely se však budou lišit nastavením podvozku i použitými pohonnými jednotkami. Ostatně výzkum a vývoj nového modelu měl probíhat regionálně, s ohledem na potřeby místních zákazníků.
All-New C3 Aircross bude nejprve nabízen s čistě spalovacím 1,2litrovým turbem přeplňovaným benzínovým motorem PureTech, který nabídne nejvyšší výkon 81 kW (110 k). O přenos výkonu na přední kola se bude starat šestistupňová manuální převodovka. Časem by se měl model dočkat i plně elektrického pohonného ústrojí.
Podvozek s tradičně komfortním naladěním slibuje světlou výšku 200 mm a slušné nájezdové úhly. V kombinaci s vysokou torzní tuhostí a ochranou podvozku by tak novince neměly dělat problém ani nezpevněné cesty či jízda lehkým terénem.
Výroba v Brazílii a Indii
Nový model All-New C3 Aircross se bude vyrábět na dvou místech: Porto Real v Brazílii a Thiruvallur v Indii. Uvedení na trh by mělo proběhnout nejprve v Jižní Americe, zhruba koncem roku 2023, na asijských trzích se vůz objeví nejspíš až v roce 2024. Pro úplnost dodejme, že nový Citroën C3 Aircross pro evropské trhy by měl být představen během pár měsíců.
Jak přitom automobilka uvádí, model All-New C3 Aircross by měl být druhým ze tří modelů, které v rámci programu C-Cubed plánuje uvést mezi lety 2022 až 2024 na rostoucí mezinárodní trhy. Díky této ofenzivě Stellantis doufá, že do roku 2030 dosáhne značka Citroën až 30% podílu prodejů vozidel mimo trhy v Evropě.