Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3 Aircross má nově až sedm míst. V Česku ho ale nekoupíte

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Novinka, která by měla zvýšit mimoevropské prodeje značky, se bude vyrábět v Indii a Brazílii.

Automobilka Citroën se pochlubila modelem All-New C3 Aircross, určeným pro mimoevropské trhy. SUV osazené spalovacími trhy totiž cílí specificky na trhy v Indii, Jihovýchodní Asii a Jižní Americe, kde chce zákazníky oslovit například i sedmimístnou konfigurací.

Rozměry a design

Stejně jako evropské verze, také tento nový Citroën All-New C3 Aircross spadá do segmentu B-SUV, s délkou 4,32 metru je však o 170 mm delší. Současně je také o 339 mm delší než New Citroën C3, již nabízený na trzích v Jižní Americe.

Video se připravuje ...

Design se drží tradiční koncepce modelu C3, takže má jasnou stavbu SUV, rozdělené přední světlomety, decentní oplastování, zadní světla ve tvaru písmene C a dvoubarevné lakování. Zajímavostí je však použití staršího loga automobilky. Jde tak o jeden z posledních modelů, který ho dostává. Mezi modely určenými na jednotlivé trhy by pak měly být drobné rozdíly.

Interiér a entertainment

Uvnitř vidíme palubní desku se 7palcovým digitálním přístrojovým štítem a 10“ dotykovou obrazovkou infotainmentu, která bude určena pro vybavenější modely. Kromě tradiční pětimístné verze by měla být dostupná také verze sedmimístná s konfigurací 2+3+2.

Sedmimístná verze, kufr a platforma

Sedmimístná verze by měla být pro model obzvlášť důležitá na trzích v Jižní Americe, kde přinese konkurenční výhodu. V Indii a Indonésii se pak automobilka pokusí využít současné vysoké popularity segmentu sedmimístných SUV a MPV.

Nákladový prostor by měl mít objem okolo 482 až 511 litrů – tedy v pětimístné konfiguraci, se sklopenými sedadly v sedmé řadě. Automobilka chce zákazníky oslovit také komfortními sedadly, výkonnou klimatizací a speciálním ventilačním modulem pro cestující v zadních řadách. Potěší také 5 nabíjecích USB portů, držáky chytrých telefonů a řada úložných prostor.

Novinka bude stát na prodloužené platformě CMP, kterou by měl využívat také evropský model C3 Aircross. Modely se však budou lišit nastavením podvozku i použitými pohonnými jednotkami. Ostatně výzkum a vývoj nového modelu měl probíhat regionálně, s ohledem na potřeby místních zákazníků.

Video se připravuje ...

All-New C3 Aircross bude nejprve nabízen s čistě spalovacím 1,2litrovým turbem přeplňovaným benzínovým motorem PureTech, který nabídne nejvyšší výkon 81 kW (110 k). O přenos výkonu na přední kola se bude starat šestistupňová manuální převodovka. Časem by se měl model dočkat i plně elektrického pohonného ústrojí.

Podvozek s tradičně komfortním naladěním slibuje světlou výšku 200 mm a slušné nájezdové úhly. V kombinaci s vysokou torzní tuhostí a ochranou podvozku by tak novince neměly dělat problém ani nezpevněné cesty či jízda lehkým terénem.

Výroba v Brazílii a Indii

Nový model All-New C3 Aircross se bude vyrábět na dvou místech: Porto Real v Brazílii a Thiruvallur v Indii. Uvedení na trh by mělo proběhnout nejprve v Jižní Americe, zhruba koncem roku 2023, na asijských trzích se vůz objeví nejspíš až v roce 2024. Pro úplnost dodejme, že nový Citroën C3 Aircross pro evropské trhy by měl být představen během pár měsíců.

Jak přitom automobilka uvádí, model All-New C3 Aircross by měl být druhým ze tří modelů, které v rámci programu C-Cubed plánuje uvést mezi lety 2022 až 2024 na rostoucí mezinárodní trhy. Díky této ofenzivě Stellantis doufá, že do roku 2030 dosáhne značka Citroën až 30% podílu prodejů vozidel mimo trhy v Evropě.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
3. 5. 2023 11:08
Re: Re: Kroky PSA přivedou značku do krachu a číňani
nemá ;-)
Avatar - del42sa
3. 5. 2023 11:07
Re: Kroky PSA přivedou značku do krachu a číňani
náhodou 1,6 Puretech je spolehlivý motor, který umí být i hodně úsporný a to stejné 1,5 HDI jednotka. Problém je že to jsou jediné dva motory, s klasickým počtem válců a nic dalšího v této kategorii PSA nemá. Za mě byla největší chyba nepokračovat s vývojem 2.0HDI a že benzínový motor skončíl na objemu 1,6l ( taková 1,8l by byla vítaným zpestřením, hlavně pro velké auta jako C5X(C5 Aircross nebo Peugeot 508/408)

Na druhou stranu do menších aut C3 a C4 bude hodně dobrý ten nový tříhrnek 1,2 l s mildhybridním pohonem a dvouspojkovou převodovkou. Pokud to nepokazí ta převodovka od Punch Power tak , to bude možná poslední povedená motorizace, protože 1,6 se už samostatně neprodává , jen jako PHEV a dieselová 1,5 nejspíše skončí úplně bez nástupce ;-\
Avatar - KANKUNEN
3. 5. 2023 07:44
Re: Re: Kroky PSA přivedou značku do krachu a číňani
ptr078 má naprostou pravdu.
3. 5. 2023 07:08
Re: Re: Re: Re: Kroky PSA přivedou značku do krachu a číňani
Nech si to vyriesi trh, kto chce nech kupuje, aky problem. Zivi ho kia, citroen zavrel tohto roku, nebolo co predavat.
3. 5. 2023 06:50
Re: Re: Re: Kroky PSA přivedou značku do krachu a číňani
No tak ty si velký čávo, po tebe už fakt mal Stellantis dávno siahnuť. Bez teba krachnú do 5 rokov. Daj si tie svoje názoy patentovať, zbohatneš. :-[] P.S.. Je to divné, že spolužiak už 20 rokov predáva Citroeny a živí ho to, keď sú také mizerné? ;-)