Ženeva živě: Citroen C5 Break – první dojmy
Citroën C5 je opravdu prostorný, velký vůz a v karosářské variantě kombi působí při bočním pohledu velmi majestátním dojmem. Může za to celková délka 4,83 m a pochopitelně také rozvor 2,82 m, díky kterému si nemohou pasažéři v žádné ze dvou řad stěžovat na nedostatek místa. Trochu jinak je to ale u sedanu, kde přeci jen k naprosté spokojenosti dlouhánů na zadních sedadlech nějaký ten centimetr chybí.
Interiér není tak kvalitní jako u nového Accordu, který představil své kombi zhruba padesát metrů odtud, jeho kvality je ale i přesto nutno ocenit. V materiálech ani zpracování takový problém není, to, co sem tam pokulhává je ergonomie.
Volant nechme stranou úplně, Citroëny žijí v takovém malém volantovém paralelním vesmíru, který musíte buď milovat nebo nenávidět. Bezpečnost je prý díky stabilnímu středu (a tím i poloze airbagu za každé situace) vyšší, než u klasických volantů. Počet a rozmístění tlačítek na středovém panelu by podle nás mohlo být vyřešeno elegantněji, praktičtěji, bezpečněji…
Zavazadlový prostor je nadprůměrně dlouhý, ostatní rozměry včetně vstupního průřezu jsou také, když ne na samé špici, tak v nadprůměru segmentu. Potíž, a poměrně velká, je ve vystouplé hraně kufru, která není v rovině s jeho podlahou. Ční zhruba čtyři centimetry nad dno zavazadlového prostoru a to je věc, které se drtivá většina nově příchozích vozů kombi v této třídě snaží vyvarovat. Dojem částečně napravuje systém sklápění zadních sedadel, která jdou snadno složit (je nutné odklopit sedáky) a vzniká tak téměř dokonale rovná plocha.
Nový Citroen C5 jsme podrobně představili v článku Představujeme: Citroen C5 – Individualista.