Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën chce změnit značení modelů

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 13. 4. 2015 • 05:35
72
42
Zobrazit náhledy (72)
Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso Citroën C4 Picasso
Po Peugeotu chce změnit názvy současných modelových řad i sesterský Citroën. Některá jména však zůstanou zachována.

Peugeot se rozhodl pro úpravu před dvěma lety, protože mu trojčíselné kombinace s nulou uprostřed začínají docházet. O tom svědčí jak druhá generace 308, tak i návrat k číslu 301, jedničku na konci mají levné vozy pro rozvojové trhy. Dvě nuly uprostřed pak dostaly crossovery a MPV. Devítka nepřijde, ale 309 přece už Peugeot vyráběl coby dědictví po zrušení v osmdesátých letech krátce obnoveného Talbotu. Nelze nevzpomenout, že k historickému typu 201 ovšem „lev“ došel postupně od začátku. Nyní se na něco podobného chystá Citroën. Luxusnější a dražší sérii DS oddělil do samostatné značky, zbývá tedy nalinkovat budoucnost „C-Line“. Carlos Tavares, šéf PSA, také plánuje snížení počtu modelů vyráběných a prodávaných oběma společnostmi.

Citroën nyní uvažuje o nové struktuře, aby lépe odlišil své vozy v rámci koncernu – hlavně od DS. Změna se zdá být vzhledem k výše napsanému nevyhnutelnou Generální ředitelka automobilky Linda Jackson oznámila, že výrobce spustil interní průzkum. Informaci přinesl francouzský list Les Echos. Podrobnosti o změně politiky však dosud nebyly zveřejněny. „Studujeme možnosti, ale je příliš brzy na to, abychom sdělovali další informace,“ řekla oficiálně mluvčí Citroënu.

V současné době se nejvíce prodává malý model C3, následuje kompaktní řada C4. Obě řady obsahují i MPV Picasso, na použití jména slavného malíře musel kdysi Citroën dokonce koupit práva. Varianty základních modelů dále rozšiřují crossover Cactus (byť velikostně odpovídá spíše C3, je pojmenován C4) a SUV Aircross. Výjimkou jsou jen užitkové vozy (Nemo, Berlingo včetně verze Multispace, Jumpy, Jumper), z čísel vybočují tak trochu i elektromobil C-Zero a hlavně levný sedan C-Elysée, dvojče Peugeotu 301.

Analytik IHS Ian Fletcher sdělil serveru Automotive News Europe: „Nová struktura pojmenování by mohla lépe odrážet různé typy vozidel této značky a dále ji odlišit od ostatních z PSA, tedy Peugeotu a DS. Picasso si získalo mezi zákazníky dost silné uznání. Rozhodnutí uvést na trh C4 Cactus by mohlo naznačovat, že se Citroën nakonec vydá tímto směrem. Může se rozhodnout použít tyto názvy v budoucnu coby samostatná jména. Aktuální C3 a C4 jsou pro značku, která chce obnovit důraz na charakter a styl, spíše anonymní.“ Cosi naznačuje i nový koncept Aircross.

Témata
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2015 15:07
Re: Pažó a Citró jsou absolutní automobilové dno.
Buď klidný, to se lidem stát nemůže. Druhý takový d€bil na světě není.
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2015 15:05
Re: Pažó a Citró jsou absolutní automobilové dno.
Ale že Dacia je v podstatě Renault, to už mu nedojde... >:D Vždyť předchozí Logan a do jisté míry celá současná řada Sandero-Logan-MCV vychází z Clia (dvojka a pak trojka)
Avatar - del42sa
14. 4. 2015 09:12
Re: Pažó a Citró jsou absolutní automobilové dno.
on měl na mysli drogové dealerství >:D
13. 4. 2015 19:41
Re: Pažó a Citró jsou absolutní automobilové dno.
Jo, to sedí :yes:
13. 4. 2015 19:39
Re: Pažó a Citró jsou absolutní automobilové dno.
Teda ty jsi vážně chudák :no: Měl jsem Peugeot 306 také (rv. 97, najeto 61tis km.), byl kupovaný v Němcích jako 3 letý a další 4 roky sloužil dobře a bez problémů - měnily se jen silentbloky na předních ramenech, výfuk a ve 130tis km rozvody. Narozdíl od tvých zkušeností mohu říct byla spolehlivější než Opel Astra F a Golf III - měl jsem.

Spíš to vypadá jako by ses nechal napálit nějakým bazaristou, koupil totální slepený střep a teď si tu ventiluješ svou frustraci nad francouzkými auty >:D Za tvou blbost tyto auta nemohou...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku