Citroën chce změnit značení modelů
Peugeot se rozhodl pro úpravu před dvěma lety, protože mu trojčíselné kombinace s nulou uprostřed začínají docházet. O tom svědčí jak druhá generace 308, tak i návrat k číslu 301, jedničku na konci mají levné vozy pro rozvojové trhy. Dvě nuly uprostřed pak dostaly crossovery a MPV. Devítka nepřijde, ale 309 přece už Peugeot vyráběl coby dědictví po zrušení v osmdesátých letech krátce obnoveného Talbotu. Nelze nevzpomenout, že k historickému typu 201 ovšem „lev“ došel postupně od začátku. Nyní se na něco podobného chystá Citroën. Luxusnější a dražší sérii DS oddělil do samostatné značky, zbývá tedy nalinkovat budoucnost „C-Line“. Carlos Tavares, šéf PSA, také plánuje snížení počtu modelů vyráběných a prodávaných oběma společnostmi.
Citroën nyní uvažuje o nové struktuře, aby lépe odlišil své vozy v rámci koncernu – hlavně od DS. Změna se zdá být vzhledem k výše napsanému nevyhnutelnou Generální ředitelka automobilky Linda Jackson oznámila, že výrobce spustil interní průzkum. Informaci přinesl francouzský list Les Echos. Podrobnosti o změně politiky však dosud nebyly zveřejněny. „Studujeme možnosti, ale je příliš brzy na to, abychom sdělovali další informace,“ řekla oficiálně mluvčí Citroënu.
V současné době se nejvíce prodává malý model C3, následuje kompaktní řada C4. Obě řady obsahují i MPV Picasso, na použití jména slavného malíře musel kdysi Citroën dokonce koupit práva. Varianty základních modelů dále rozšiřují crossover Cactus (byť velikostně odpovídá spíše C3, je pojmenován C4) a SUV Aircross. Výjimkou jsou jen užitkové vozy (Nemo, Berlingo včetně verze Multispace, Jumpy, Jumper), z čísel vybočují tak trochu i elektromobil C-Zero a hlavně levný sedan C-Elysée, dvojče Peugeotu 301.
Analytik IHS Ian Fletcher sdělil serveru Automotive News Europe: „Nová struktura pojmenování by mohla lépe odrážet různé typy vozidel této značky a dále ji odlišit od ostatních z PSA, tedy Peugeotu a DS. Picasso si získalo mezi zákazníky dost silné uznání. Rozhodnutí uvést na trh C4 Cactus by mohlo naznačovat, že se Citroën nakonec vydá tímto směrem. Může se rozhodnout použít tyto názvy v budoucnu coby samostatná jména. Aktuální C3 a C4 jsou pro značku, která chce obnovit důraz na charakter a styl, spíše anonymní.“ Cosi naznačuje i nový koncept Aircross.