Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën chce změnit značení modelů

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
Po Peugeotu chce změnit názvy současných modelových řad i sesterský Citroën. Některá jména však zůstanou zachována.

Peugeot se rozhodl pro úpravu před dvěma lety, protože mu trojčíselné kombinace s nulou uprostřed začínají docházet. O tom svědčí jak druhá generace 308, tak i návrat k číslu 301, jedničku na konci mají levné vozy pro rozvojové trhy. Dvě nuly uprostřed pak dostaly crossovery a MPV. Devítka nepřijde, ale 309 přece už Peugeot vyráběl coby dědictví po zrušení v osmdesátých letech krátce obnoveného Talbotu. Nelze nevzpomenout, že k historickému typu 201 ovšem „lev“ došel postupně od začátku. Nyní se na něco podobného chystá Citroën. Luxusnější a dražší sérii DS oddělil do samostatné značky, zbývá tedy nalinkovat budoucnost „C-Line“. Carlos Tavares, šéf PSA, také plánuje snížení počtu modelů vyráběných a prodávaných oběma společnostmi.

Citroën nyní uvažuje o nové struktuře, aby lépe odlišil své vozy v rámci koncernu – hlavně od DS. Změna se zdá být vzhledem k výše napsanému nevyhnutelnou Generální ředitelka automobilky Linda Jackson oznámila, že výrobce spustil interní průzkum. Informaci přinesl francouzský list Les Echos. Podrobnosti o změně politiky však dosud nebyly zveřejněny. „Studujeme možnosti, ale je příliš brzy na to, abychom sdělovali další informace,“ řekla oficiálně mluvčí Citroënu.

V současné době se nejvíce prodává malý model C3, následuje kompaktní řada C4. Obě řady obsahují i MPV Picasso, na použití jména slavného malíře musel kdysi Citroën dokonce koupit práva. Varianty základních modelů dále rozšiřují crossover Cactus (byť velikostně odpovídá spíše C3, je pojmenován C4) a SUV Aircross. Výjimkou jsou jen užitkové vozy (Nemo, Berlingo včetně verze Multispace, Jumpy, Jumper), z čísel vybočují tak trochu i elektromobil C-Zero a hlavně levný sedan C-Elysée, dvojče Peugeotu 301.

Analytik IHS Ian Fletcher sdělil serveru Automotive News Europe: „Nová struktura pojmenování by mohla lépe odrážet různé typy vozidel této značky a dále ji odlišit od ostatních z PSA, tedy Peugeotu a DS. Picasso si získalo mezi zákazníky dost silné uznání. Rozhodnutí uvést na trh C4 Cactus by mohlo naznačovat, že se Citroën nakonec vydá tímto směrem. Může se rozhodnout použít tyto názvy v budoucnu coby samostatná jména. Aktuální C3 a C4 jsou pro značku, která chce obnovit důraz na charakter a styl, spíše anonymní.“ Cosi naznačuje i nový koncept Aircross.

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2015 15:07
Re: Pažó a Citró jsou absolutní automobilové dno.
Buď klidný, to se lidem stát nemůže. Druhý takový d€bil na světě není.
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2015 15:05
Re: Pažó a Citró jsou absolutní automobilové dno.
Ale že Dacia je v podstatě Renault, to už mu nedojde... >:D Vždyť předchozí Logan a do jisté míry celá současná řada Sandero-Logan-MCV vychází z Clia (dvojka a pak trojka)
Avatar - del42sa
14. 4. 2015 09:12
Re: Pažó a Citró jsou absolutní automobilové dno.
on měl na mysli drogové dealerství >:D
13. 4. 2015 19:41
Re: Pažó a Citró jsou absolutní automobilové dno.
Jo, to sedí :yes:
13. 4. 2015 19:39
Re: Pažó a Citró jsou absolutní automobilové dno.
Teda ty jsi vážně chudák :no: Měl jsem Peugeot 306 také (rv. 97, najeto 61tis km.), byl kupovaný v Němcích jako 3 letý a další 4 roky sloužil dobře a bez problémů - měnily se jen silentbloky na předních ramenech, výfuk a ve 130tis km rozvody. Narozdíl od tvých zkušeností mohu říct byla spolehlivější než Opel Astra F a Golf III - měl jsem.

Spíš to vypadá jako by ses nechal napálit nějakým bazaristou, koupil totální slepený střep a teď si tu ventiluješ svou frustraci nad francouzkými auty >:D Za tvou blbost tyto auta nemohou...