Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Nemo: nový lehký užitkový vůz od francouzského výrobce

Aleš Jungmann
Diskuze (34)
Automobilka Citroën uvádí na trh nový model Nemo, který bude znamenat další rozšíření řady lehkých užitkových vozů. Nemo v této skupině vozidel od Citroënu doplní 3 již existující modely: Berlingo, Jumpy a Jumper.

Nemo je malý lehký užitkový vůz kategorie F1 (lehké užitkové automobily s užitečným zatížením do 800 kg a užitečným objemem do 4 m3), který neztratí nadhled ani v městském provozu. Vnější rozměry totiž jsou 3,86 m na délku, 1,72 m na šířku a 1,72 m nebo 1,78 m na výšku (záleží, zda jsou na vozidle instalovány se střešními ližiny). Velmi praktická pro městského pracanta je i malá hodnota poloměru otáčení: 5,3 m. Nákladový prostor s kubickým profilem, i přes kompaktní vnější rozměry, nabízí 2,5 m3 místa, které může být zatíženo břemeny o celkové hmotnosti až 610 kg. Nakládací práh se při prázdném vozidle nachází ve výšce 53 cm nad zemí. Přístup k nákladovému prostoru je řešen pomocí zadních asymetrických křídlových dveří (s možností jejich otevření až v úhlu 180 stupňů), Nemo může být dále na požádání vybaven jedněmi nebo dvěma bočními posuvnými dveřmi, které umožňují snadnější nakládání rozměrných předmětů. Jejich šířka je 410 či 644 mm.

Protože se předpokládá, že osádka bude ve voze trávit při práci poměrně hodně času, bylo při konstrukci automobilu myšleno i na ní. Důraz byl kladen na ergonomii ovládacích prvků – například řadicí páka je ve vyvýšené poloze blízko volantu a jednotlivé ovládací prvky řízení nebo jeho podpory jsou umístěny v pohodlném dosahu řidiče. Četné odkládací prostory jsou dnes již nezbytné pro užitkové vozidlo, Nemo jich nabízí až 12 v předním prostoru pro posádku. Nemo dále disponuje propojením mobilních telefonů osádky přes technologii Bluetooth®. Kromě sériově dodávaného airbagu řidiče může být model Nemo nadstandardně vybaven deaktivovatelným čelním airbagem spolujezdce a bočními airbagy pro obě osoby na předních sedadlech. Protože náklad musí být vždy v bezpečí, je zamykání nákladového prostoru automatické a dochází k němu ihned po uvedení vozidla do pohybu.

Nabízené motorizace se skládají z benzinového agregátu 1.4 l 55 kW a dieselového motoru 1.4 HDi o výkonu 51 kW. Dieselová verze se spokojí se spotřebou 4,5l/100 km v kombinovaném provozu a emise CO2 nepřesáhnou 119 g/km.

Díky modelu Nemo má Citroën nyní řadu 4 užitkových vozů, které pokrývají podstatnou většinu potřeb zákazníků tohoto segmentu (až 2 tuny užitečného zatížení a 2,5 až 17 m3 užitečného objemu). Do konce srpna 2007 se podíl značky Citroën na evropském trhu (18 zemí) lehkých užitkových vozidel zvýšil na 10 % a od nového modelu si automobilka slibuje další rozšíření podílu na trhu. V rámci evropského trhu tvořila užitková vozidla za první pololetí 2007 11,9 % z prodaných vozů. U značky Citroën tento podíl dosáhl 18,2 %. Nemo nebude nabízen nejen v Evropě, ale i v řadě zemí mimo náš kontinent.

Aleš Jungmann
Diskuze (34)
8. 10. 2007 15:28
Re: Hm...
Čo narobíš, bezpečnosť a zároveň diktát peňazí robia svoje...
Avatar - wikinko
7. 10. 2007 01:34
Re: Parada!
kedze je pristrojovka totozna s doblom, tak to asi nie je dobra sprava. inak v auguste som po kosiciach jazdil s doblom 1,3 JTD, a raz mi ostala radiaca paka v ruke. dakujem, neprosim.
6. 10. 2007 09:38
EUR
vyzera to tak, ze sa dnu zmesti EUR paleta, vynikajuce, este tak verziu so 4 sedadlami a nevaham ani sekundu.
Avatar - Blue Sun
5. 10. 2007 20:55
Re: .
Mňam.
Avatar - Blue Sun
5. 10. 2007 20:54
Re: Hm...
Myslím si, že poměr zavazadlového prostoru vůči malým hatchům bude lepší. Asi jako třeba Xsara-Berlingo (407 proti 624 při stejných délkách). Mám rád maličký auta s velkým a využitelným vnitřním prostorem. Asi i proto mě tak strašně štve, jak se nafukujou navenek všechna auta a vnitřek nic.