Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën v Ženevě 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Francouzská automobilka Citroën si do Švýcarska na ženevský autosalon přivezla kompletní řadu svých modelů a odhalila zde dva zcela nové modely.

Bezpochyby nejočekávanější novinkou na stánku značky byla premiéra zástupce střední třídy, kterým je druhá generace modelu C5 v provedení kombi, sedan Citroen předvedl už před časem na autosalonu v Bruselu. Důležitou novinkou se stala rovněž druhá generace modelu Berlingo.

Citroën C5

Nový zástupce značky ve střední třídě, představuje dramatickou změnu v myšlení Citroënu a doby, kdy všechny modely s dvojitým šípem ve znaku měly praktickou výklopnou záď jsou zřejmě definitivně pryč.

Základní C5 je klasický tříprostorový sedan. Designový jazyk, kterým tvůrci k pozorovateli promlouvají není úplně nový. Není to šok, ale spíše příjemné překvapení, vidět takový automobil francouzské provenience.

Nový C5 se může pochlubit rozvorem 2815 mm a rozměry 4780 x 1860 x 1450 mm. Kombi je o 50 mm delší a o 30 mm vyšší. Nabídka pohonných jednotek obsahuje tři zážehové a čtyři vznětové motory. O novém modelu si můžete přečíst podrobný článek Citroen C5 Individualista v magazinu.

Naše první dojmy? Citroën C5 je opravdu prostorný, velký vůz a v karosářské variantě kombi působí při bočním pohledu velmi majestátným dojmem. Může za to celková délka 4,83 m a pochopitelně také rozvor 2,82 m, díky kterému si nemohou pasažéři v žádné ze dvou řad stěžovat na nedostatek místa. Trochu jinak je to ale u sedanu, kde přeci jen k naprosté spokojenosti dlouhánů na zadních sedadlech nějaký ten centimetr chybí.

Interiér není tak kvalitní jako u nového Accordu, který představil své kombi zhruba padesát metrů od stánku Francouzů, jeho kvality je ale i přesto nutno ocenit. V materiálech ani zpracování takový problém není, to, co sem tam pokulhává je ergonomie.

Volant nechme stranou úplně, Citroëny žijí v takovém malém volantovém paralelním vesmíru, který musíte buď milovat nebo nenávidět. Bezpečnost je prý díky stabilnímu středu (a tím i poloze airbagu za každé situace) vyšší, než u klasických volantů. Počet a rozmístění tlačítek na středovém panelu by podle nás mohlo být vyřešeno elegantněji, praktičtěji, bezpečněji…

Zavazadlový prostor je nadprůměrně dlouhý, ostatní rozměry včetně vstupního průřezu jsou také, když ne na samé špici, tak v nadprůměru segmentu. Potíž, a poměrně velká, je ve vystouplé hraně kufru, která není v rovině s jeho podlahou. Ční zhruba čtyři centimetry nad dno zavazadlového prostoru a to je věc, které se drtivá většina nově příchozích vozů kombi v této třídě snaží vyvarovat. Dojem částečně napravuje systém sklápění zadních sedadel, která jdou snadno složit (je nutné odklopit sedáky) a vzniká tak téměř dokonale rovná plocha.

Citroën Berlingo

V letech 1996 až 2007 se vyrobilo 1,76 milionu dodávek a odvozených osobních verzí modelu Berlingo, jehož druhá generace se představila na ženevském autosalonu. Nový Citroën Berlingo je dvojčetem Peugeotu Partner, tak jako dosud.

V luxusní osobní verzi bude mít elegantní vzhled, který nebude značce dělat ani trochu ostudu. Karoserie má vnější rozměry, které výrazně překonávají předchůdce. Automobil je nyní o 24 cm delší (4,38 m), o 8 cm širší (1,81 m) a rozvor má o 3,5 cm delší (2,73 m). Osobní verze dokáže převážet 5 cestujících a současně 675 l (mezigeneračně +51 l) zavazadel (po plato), případně 1350 l (po střechu). Když zadní řadu nevyužijete, vzroste ložný objem v dvoumístném uspořádání na 3000 l (s vyjmutými sedadly druhé řady).

V nabídce jsou dva motory o objemu 1,6 litru, z nichž jeden je zážehový a je nabízen ve dvou verzích, zatímco druhý je vznětový a zákazníci budou moci vybírat ze tří verzí.

O druhé generaci úspěšného modelu si můžete více přečíst v článku Nový Citroën Berlingo: podrobné představení a velká fotogalerie.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)