Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co řídí nejhorší řidiči v USA? První místa obsadily německé prémiovky

Ondřej Mára
Diskuze (39)

Pojišťovací společnost prošla 2,5 milionu záznamů o pojištění a sestavila zajímavý žebříček. První tři příčky přitom obsadily německé prémiové vozy.

Pojďme si hned na úvod říci, že špatného řidiče můžete potkat za volantem prakticky jakéhokoliv automobilu. Ať už se bude jednat o nejistého a neúmyslně chybujícího řidiče postaršího omláceného hatchback, nebo o nabubřelého, arogantního a příliš sebevědomého řidiče sportovního vozu či limuzíny.

Americká pojišťovací společnost Insurify se přesto rozhodla sestavit přehled automobilů, jejichž řidiči bývají nejčastěji spojováni s tzv. „hrubým chováním“ na silnicích.  Do této kategorie přitom spadají přestupky jako nedání přednosti (chodcům i ostatním řidičům), ignorování značky Stop, jízda na červenou, špatné/nedovolené couvání, předjíždění na zákazu, nedodržování bezpečné vzdálenosti, silniční závodění nebo ujetí od nehody.

Pro sestavení tohoto žebříčku využila společnost Insurify záznamy o pojištění u 2.5 milionu automobilů. V těchto záznamech jsou totiž informace jak o samotném automobilu, tedy včetně modelu, tak o předchozích nehodách a porušeních dopravních předpisů.

Žebříček byl sestavován podle průměrného počtu řidičů automobilů, kteří se provinili hrubým chování, na 1000 řidičů konkrétní značky a modelu. Průměr napříč všemi značkami a modely byl přitom 23,1 řidičů na 1000 řidičů konkrétního vozu. A kdo se tedy umístil v tabulce?

Posledních pět míst z tabulky celkem 10 vozů pojďme vzít trošku zrychleně. Desátá příčka (44,8 z 1000 řidičů) patří Audi A4, na devátém místě skončila Honda Element (45,4 z 1000 řidičů), osmou příčku si přivlastnilo Hyundai Veloster (46 z 1000 řidičů) a šesté i sedmí místo obsadily vozy značky Acura – spadající pod Hondu. Sedmá skončila Acura ILX (46,4 řidičů z 1000) a šestá Acura TLX (47 řidičů z 1000).

Na pátém místě skončila celkem překvapivě Toyota Celica, jejíž poslední generace se přestala vyrábět před více než deseti lety. Potíže s hrubým chováním přitom mělo 47,6 řidičů z tisíce. Na čtvrté příčce se umístilo Subaru WRX, se kterým mělo problémy s hrubým chováním 49,7 z 1000 řidičů. Nejčastěji přitom bývají zmiňovány problémy s předjížděním na nevhodných (zakázaných místech).

Třetí příčku obsadila Audi A5, za jejímž volantem bylo z hrubého chování obviněno 54,3 řidičů z tisíce. Mezi nejčastějšími prohřešky přitom bývá jmenováno nedodržování bezpečné vzdálenosti a nedání přednosti chodcům – a to až 8,8x častěji, než je v USA průměr. Řidiči A5 by navíc měli mít problém s respektováním značky Stop a červené na semaforu.

Druhou příčku obsadilo možná poněkud překvapivě BMW řady 7, kde se bavíme o 56,2 řidičích s prohřeškem hrubého chování na tisícovku. Insurify bohužel nezmiňuje nejčastější prohřešek ani skutečnost, zda se přestupků dopouští samotní majitelé, nebo jejich řidiči.

Na první příčce se pak opět objevuje model značky BMW, konkrétně modely řady 4. Problémy s hrubým chováním za volantem mělo mít 58,9 řidičů z tisícovky, přičemž mezi nejčastější prohřešky má stejně jako u Audi A5 patřit nedávní přednosti chodcům, ignorování značek Stop a jízda na červenou.

Ondřej Mára
Diskuze (39)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
23. 10. 2020 11:58
Re: Imagine my shock
Jenže když potřebuje nebo se chceš projet, těch 8 válců tam máš. :-) Když plachtíš 80 po rovnice tak je nepotřebuješ :-)
22. 10. 2020 16:24
Re: Imagine my shock
Aha. Takže když se tomu vypnout čtyři válce z osmi, z osmiválce se stane čtyřválec, tak je to vlastně v pořádku, jinak čtyřválec vadí:)

Snad jen tolik, že spousta lidí jezdí i jinde než po rovince ze Sadské do Poděbrad :-)
Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 14:36
Re: Imagine my shock
a že má někdo lepší podvozek (čti vymlátí to z tebe na kostkách duši) a větší litrovej výkon neznamená že je to kvalitnější a lepší auto.

Víme?

Ta spolehlivost u moderních němců je jenom prázdná fráze, realita je jinde.

Jinak někteří majitelé uberwagenů se diví, když je předjíždí Charger, dneska sem tafnul borce v Audi co jel ve vesnici 41 , za vesnicí se jal zrychlovat ale nějak mu to nevyšlo. :-) :-) :-)

550 NM je 550 Nm, a nepotřebuješ diesel ani turbo a vo tom to JEEEE :-)
Avatar - Ozzman
22. 10. 2020 14:26
Re: Imagine my shock
Po stopadesate druhé, že má někdo větší motor, či výkon, neznamená, že je to lepší.
Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 14:24
Re: Imagine my shock
Akorát že ten motor s vypínáním válců žere někde na rovince ze Sadský do Poděbrad tak 9 litrů, takovej jemnej detail :-)
Běžný průměr 13 na sto. Hodně to baští akorát ve městě, ale protože řada těch motorů je ještě bez přímovstřiku, není problém tam dát LPG.

Za 15 ti to odjedu (Sadská-Poděbrady) s Rollskou z roku 1980 s dvěma karbecy a 6,75 V8 :-)

Asi takhle.