Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Cupra Terramar
Cupra Terramar
Cupra Terramar
Cupra Terramar
29 Fotogalerie

Cupra má sdílet techniku s Porsche, plochý šestiválec to však nebude

Marek Bednář

Budoucí druhá generace Cupry Terramar bude jezdit na platformě PPE, kterou využívá mimo jiné i Porsche Macan. Než přijde, si však ještě několik let počkáme.

Španělská automobilka Cupra v současnosti prodává dva elektromobily – modely Born a Tavascan, byť ten druhý jen na některých trzích a Česko mezi nimi není. Do budoucna však má přijít elektrických aut víc a mají nahradit i některé současné spalovací modely. Vyplývá to ze slov Wayna Griffithse, bývalého šéfa značky, pro britský web Autocar; hovořil s ním ještě coby ředitel Cupry.

Zejména jde o teprve nedávno představený model Terramar. Ten má ve své druhé generaci jezdit na technickém základě PPE, Premium Plaform Electric, který v současnosti využívá několik audi a Porsche Macan. To může znamenat výkony i přes 500 koní, ovšem nelze vyloučit, že koncernová politika omezí produkt značky Cupra na hodnoty začínající čtyřkou.

Elektrický terramar ovšem přijde až za docela dlouhou dobu. V současné verzi přišel na trh teprve loni, takže příchod druhé generace před rokem 2030 je dost nepravděpodobný. Tím spíš, že spolu s modelem Formentor mají podle Griffithse oba modely zůstat v nabídce „až za konec tohoto desetiletí“.

„V té době budeme moci učinit rozhodnutí v závislosti na tom, jak trh přijímá elektromobily – a to je důležitá věc,“ dodal Griffiths. Že se ze současného formentoru stane pro novou generaci elektromobil, automobilka oznámila už dříve, stejně jako že se chystá elektrická verze leonu.

„Kdybychom teď měli jen tavascan a born a neměli formentor nebo terramar, byli bychom v lodi bez pádel. Dnes musíte mít oboje,“ elektromobily i spalovací motory, řekl Griffiths. „Radši bych řekl, pojďme stoprocentně do elektromobilů, ale to teď udělat nejde,“ dodal s tím, že „téměř 90 % evropského trhu jsou spalovací motory“.

Značka Cupra už dlouhou dobu mluví o tom, že se stane značkou elektromobilů. Když představovala terramar, prohlásila, že to je pravděpodobně její poslední model se spalovacím motorem. Přechod na platformu PPE by znamenal jednak posílení – nejvýkonnější terramar dnes má 272 koní (200 kW) – a jednak zvětšení k hranici segmentů C a D.

Video placeholder
Videotest Cupra Leon ST 1.5 eTSI DSG • auto.cz

Zdroj: Autocar, zdroj videa: Svět Motorů