Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Curtiss Zeus Radial V8: Totálně šokující elektromotorka. Nejen designem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Společnost Confederate Motorcycles se proměnila v Curtiss Motorcycles a pod novým jménem šokuje designem i výkony prototypů elektřinou poháněných motocyklů.

Severoamerická společnost Confederate Motorycles byla založena v roce 1991 a proslula svým specifickým přístupem k návrhu a konstrukci svých motocyklů, vyráběných ve velmi malých sériích, z nichž lze zmínit například model C2 P-51 Fighter z roku 2015.

Na podzim roku 2017 se objevily zprávy o proměně Confederate Motorcycles v Curtiss Motorcycles, za níž má údajně stát skutečnost, že v konstrukci a designu motocyklů s konvenčním motorem se nemá firma pod původním názvem již kam dál rozvíjet. Pod novým jménem se tedy věnuje vývoji a výrobě vlastních elektrických motocyklů.

Společnost Curtiss Motorcycles na jaře loňského roku odhalila svůj první čistě elektřinou poháněný motocykl, který dostal jméno Zeus. Ten rozhodně ohromil svým designem i informacemi o technice, zmiňujícími, že se má jednat o první E-Twin, který je vybaven dvojicí elektromotorů s nejvyšším výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 394 N.m.

Ve své původní podobě však Curtiss Zeus na trh nezamířil a stal pouhým prototypem. Na podzim roku 2018 došlo k odhalení projektů Zeus Bobber a Zeus Cafe s přepracovaným designem. Tato dvojice vsadila na jemnější linie ve spojení se stylem, figurujícím v jejich označení. Pohonné ústrojí těchto modelů mělo disponovat výkonem 140 kW (190 k) a točivým momentem 197 N.m.

Na modely Zeus Bobber a Zeus Cafe, jejichž cena byla stanovena na 60.000 amerických dolarů (zhruba 1.400.000 Kč), měly být na jaře letošního roku přijímány objednávky. Vedle nich byl jako projekt bez bližších informací o technice a jízdních výkonech prezentován elektrický motocykl Curtiss Hera s krytem baterií a ve tvaru podélně uloženého vidlicového osmiválce.

Společnost Curtiss Motorcycles však opět mění své plány a podle dostupných informací se modely Zeus Bobber, Zeus Cafe a Hera s největší pravděpodobností nepromění v sériově vyráběné stroje a jejich místo zaujme model Zeus Radial V8, který rozvíjí myšlenku uložení baterií do podoby podélně umístěného vidlicového osmiválce.

Severoamerický výrobce nekonvenčních motocyklů tentokrát není skoupý na informace o technice a oficiálně uvádí, že k pohonu slouží elektromotor, který disponuje nejvyšším výkonem 160 kW (217 k) a točivým momentem 199 N.m. Potřebnou energii mají poskytovat baterie s kapacitou 16,8 kWh.

Zeus Radial V8 na 18palcových karbonových kolech s rozvorem 1613 mm má mít sedlo ve výšce 711 mm a pohotovostní hmotnost do 210 kg. Dynamické schopnosti svého největšího zástupce společnost Curtiss Motorcycles nezmiňuje, ale uvádí jeho cenu, kterou stanovila na 75.000 amerických dolarů (kolem 1.720.000 Kč).

Zdroj: Curtiss Motorcycles Co.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

12. 7. 2019 17:46
Šok
Šokuje hlavně cenou