Cybertruck v čínském podání: IAT T-Mad nabídne dojezd 1.000 kilometrů
Čínská společnost IAT představila koncept T-Mad, který se inspiroval módou obrovských elektrických pick-upů.
Americká automobilka Tesla představením modelu Cybertruck způsobila pozdvižení a přilákala velké množství zájemců. Přestože se měl Cybertruck začít vyrábět už v roce 2021, aktuální start produkce je přislíben na polovinu letošního roku. Zájem, který Cybertruck vyvolal, a možná i zdržení v příchodu na trh, stojí za řadou pokusů o stavbu replik nebo alespoň podobně bláznivých pick-upů. O něco podobného se pokouší čínská společnost IAT Automobile Technology.
Společnost IAT Automobile Technology, někdy také zkráceně nazývána IAT-Auto, existuje od roku 2002 a stojí například za jedním hodně zvláštně tvarovaným konceptem terénního auta Kalman. Jedním z jejích dalších výtvorů je nyní představený koncept futuristického elektrického pick-upu, u nějž se počítá s eventuální výrobou.

T-Mad není žádný drobeček, přidává se do řad obrovských pick-upů, když na délku měří 5.878 milimetrů, na šířku 2.198 mm, na výšku 2.029 mm a jeho rozvor je dlouhý 3.622 mm. Když už jsme zmínili Cybertruck, tak pro srovnání zmíníme, že výtvor Tesly je podobně dlouhý, o nějakých 17 centimetrů užší, o zhruba 12 cm nižší, ale na druhou stranu má téměř o 20 centimetrů delší rozvor.
Například takový GMC Hummer s karoserií pick-up je výrazně kratší a s kratším rozvorem, ale podobně vysoký i široký. Přesné hodnoty neporovnáváme, protože jediný GMC Hummer se dočkal produkční podoby, ostatní dva vozy se cestou do výroby mohou ještě změnit.
Přední část konceptu společnosti IAT se obejde bez tradiční masky, sází spíše na mohutný nárazník a vodorovné LED pásy nahrazující tradiční světlomety. Záď vozu je provedena v podobném duchu. Dveře T-Mad se otevírají proti sobě a dávají přístup do konfigurovatelného interiéru, v němž řidič sedí vepředu uprostřed. Po jeho stranách více vzadu jsou další dvě sedadla a ještě za nimi uprostřed je rozměrné křeslo. Sedadla jsou navíc posuvná a otočná.
O bližších technických detailech se zatím IAT nezmiňuje, firma jen naznačila, že produkční T-Mad má dostat několik různě velikých akumulátorů, umožňujících dojezd od 800 do 1.000 kilometrů na jedno nabití. Další informace zatím nemáme k dispozici, a to ani o tom, kdy bychom se měli dočkat produkční podoby. Je tedy možné, že o autě už nikdy neuslyšíme. Nebo Číňané překvapí…