Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan Pick-Up: nové informace a fotografie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Rumunská automobilka zatím posledního zástupce modelové řady Logan představila již loni na podzim, ale až nyní zveřejnila bližší údaje a oznámila, že prodej na domácím trhu bude spuštěn letos v březnu.

Nový člen modelové řady Logan navazuje na čtyřdveřový sedan a pětidveřové kombi, s nimiž sdílí přední část a platforma novinky je shodná s modelem MCV.

Dacia Logan Pick-Up má karoserii dlouhou 4496 mm, širokou 1735 mm (bez zpětných zrcátek) a vysokou 1554 mm. Ložná plocha je dlouhá 1807 mm, v nejširším místě má 1374 mm a mezi podběhy je široká 1024 mm. Přístup k ložné ploše, jejíž bočnice jsou vysoké 640 mm, je po sklopení 1200 mm širokého zadního víka. Na korbě je možné převážet náklad o hmotnosti až 800 kg a navíc je v interiéru úložný prostor za sedadly řidiče a spolujezdce, který má objem 300 litrů.

Paleta pohonných jednotek užitkového Loganu bude obsahovat jeden zážehový motor a jeden vznětový motor ve dvou výkonových verzích.

Benzinovým motorem je řadový čtyřválec 1.6 MPI s výkonem 64 kW (90 k) při 5500 ot./min. a točivým momentem 128 Nm při 3000 ot./min. Kombinována spotřeba s tímto motorem je podle výrobce 8,1 litru na 100 km.

Dieselové motory zastupuje čtyřválec 1.5 dCi ve dvou verzích. Slabší provedení nabízí výkon 50 kW (70 k) při 4000 ot./min. a točivý moment 160 Nm při 1700 ot./min., přičemž 85 % točivého momentu je k dispozici od 1500 do 3500 ot./min. Výkonnější verze turbodieselu nabídne 63 kW (85 k) při 3750 ot./min. a točivý moment 200 Nm při 1900 ot./min. U tohoto agregátu je 90 % točivého momentu dostupných již při 1500 ot./min. Dacia Logan s motorem 1.5 dci s výkonem 63 kW (85 k) má dosahovat průměrné spotřeby paliva 5,2 litru na 100 km a Emise CO2 137 g/km.

O přenos síly motorů ke kolům přední nápravy se u zážehové i vznětových verzí postará manuální pětistupňová převodovka.

Dacia Logan Pick-Up bude nabízena ve dvou stupních výbavy. Základní provedení nabídne airbag řidiče a bude k dispozici s benzinovým nebo slabším vznětovým motorem. Druhý stupeň výbavy bude obsahovat posilovač řízení, centrální zamykání, elektricky stavitelná zrcátka a kombinován bude se všemi pohonnými jednotkami. Za příplatek může být užitkový Logan vybaven ABS, airbagem spolujezdce, klimatizací, autorádiem s CD a MP3 přehrávačem, navigačním systémem, loketní opěrkou a množstvím příslušenství, které zvýší praktičnost ložné plochy.

Dacia se chystá uvést Logan Pick-Up v roce 2008 na trh v Rumunsku, Bulharsku a Turecku. V roce 2009 budou následovat ostatní země, kam rumunská automobilka vyváží své modely.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
19. 2. 2008 13:50
Re: Konečne poriadny malý pickup
to by ma zaujímal dôvod ;-)
19. 2. 2008 12:37
Re: Konečne poriadny malý pickup
Lenže Caddy je auto o triedu väčšie a aj cenovo je niekde inde ako malý pick-up. Navyše Caddy je konkurent pre Partnera, Kangoo a podobné autá, vo verzii pick-up ani neexistuje. A VW Taro bol tiež výrazne väčší, navyše prepadák. Malý pick-up koncern v ponuke nemá. Alebo som niečo vynechal?
Východné trhy nie sú celkovo nijak zanedbateľné, preto si myslím, že je to škoda. V PSA prišli na to, že aj menšie dodávky treba, tak dostali zelenú Nemo (Fiorino). Renault urobil dobrý krok, a vyplnil prázdnu medzeru na trhu a navyše s veľmi prijateľnými nákladmi. VW a spol. opäť trochu zaspal. Naschvál?
19. 2. 2008 12:30
Re: Konečně
JJ pro lidi co vozej matros je to asi dobry. :yes:
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2008 11:55
Re: Konečně
V základní verzi určitě bude a troufám si tvrdit, že slabší diesel by se tam mohl vejít bez DPH. A když ne, tak to bude jen o maličko více.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2008 11:54
Re: Konečne poriadny malý pickup
Skoro by se to zdálo, že Škoda tuhle oblast vynechává záměrně, protože se snaží profilovat jako značka pro jinou třídu obyvatel. I nový Praktik (Roomster) je spíš stylová dodávka než dodávka.