Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálnice D1 by měla být po rekonstrukci plně průjezdná počátkem října. Práce mají tři roky zpoždění

ČTK
Diskuze (10)

Rozsáhlá rekonstrukce mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna začala v roce 2013, opravy měly původně skončit v roce 2018. Hotovy však budou konečně až letos.

Dálnice D1 by měla být po celkové rekonstrukci plně průjezdná počátkem října. Po pondělním odstranění dopravního omezení mezi Mirošovicemi u Prahy a Hvězdonicemi na Benešovsku ve směru na Brno zbývá dokončit tři poslední úseky dálnice, řidiči je budou moci plně využívat zřejmě od prvního říjnového týdne, řekl novinářům ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radka Mátla by měla poslední dopravní omezení zmizet z D1 o víkendu 2. a 3. října.

"To neznamená, že se poté nebudou dělat podél dálnice některé drobné úpravy zeleně a tak dále. Ale s tím se počítalo. Podstatné je, že řidiči budou moci jezdit naplno," uvedl Havlíček.

Premiér Andrej Babiš (ANO) na dnešním briefingu na odpočívce Poddubí na D1 připomněl, že ze 160 kilometrů D1 určených k opravě zbývá dokončit posledních 33,5 kilometru. Náklady na kompletní rekonstrukci vyčíslil na 24 miliard korun.

Silničáři nyní pracují na odstranění dopravních omezení u Mirošovic. Směr na Prahu už je plně průjezdný, v opačném směru na Brno se má podle Babiše jezdit bez omezení od pondělních 11:00. Dopravní omezení u Mirošovic dnes výrazně komplikovalo provoz, po poledni kolona sahala až ke sjezdu na Všechromy. S dlouhým čekáním v dešti museli řidiči počítat i dál ve směru na Brno, zejména v kopci za Hvězdonicemi.

Mátl uvedl, že rekonstrukce úseku u Mirošovic patřila vzhledem k vysoké intenzitě dopravy k nejkomplikovanějším. Zbývající opravované úseky jsou mezi Koberovicemi a Humpolcem, Velkým Beranovem a Měřínem a Devíti kříži a Ostrovačicemi. Podle šéfa ŘSD se tam má doprava do konce srpna převádět zpátky na původní část dálnice a skončí rizikové omezení v režimu dva plus dva na jednom jízdním pásu.

U Koberovic podle Mátla stavbaři ukončí práce v posledním zářijovém týdnu, na zbylých dvou úsecích u Velkého Beranova a u Devíti křížů budou silničáři odstraňovat omezení o prvním říjnovém víkendu. "Končí tím rekonstrukce D1 z hlediska omezení dopravy vůči řidičům, dokončovací práce ale budou probíhat ještě na jaře 2022," uvedl Mátl. Řidiči však podle něj už nic nepoznají.

Zbývat bude také ještě oprava mostu Šmejkalka poblíž Senohrab, která nebyla zahrnuta do celkové rekonstrukce a je vedena jako samostatná zakázka. Práce by tam měly začít v roce 2022 nebo 2023. Podle Mátla ale půjde o menší omezení, které se bude týkat pouze jednoho kilometru.

Dálnice D1 je nejen nejstarší a nejdelší českou dálnicí, ale v některých úsecích i nejvytíženější a nejnebezpečnější a nyní také vinou častých oprav a mnohaleté modernizace nejpomalejší. Rozsáhlá rekonstrukce mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna začala v roce 2013, opravy měly původně skončit v roce 2018. Na komplikovaném úseku Mirošovice-Hvězdonice mezi 21. a 29. kilometrem se začalo pracovat v roce 2019.

ČTK
Diskuze (10)

Doporučujeme

3. 8. 2021 17:25
Re: a to co do voleb nestihnou
Opravy oprav jsou naplánované na příští rok = ne hned po volbách :-)

Oprava z oprav d1 vyňatého mostu = je naplánovaná na příští roKy :D

Oprava rozšíření u Brna = je naplánované na příští pětiletku

Rozšíření na 3 pruhy a předělání právě opravených úseků = poté

fakt až TAK tupě
3. 8. 2021 17:23
Re: 8 let rekonstrukce?
Ne není = to si (fakt) nevěděl? :-O

a to že to místo původního plánu 5 let bude zřejmě trvat 11 možná 12 = to víš? ;-)

a to že původní návrh problematické podloží ze 70. let taky vyměnit protože se místy hýbe = to se rozhodli nakonec obejít a "vyřešit" o 3 cm vyšší horní vrstvou, která to zřejmě neřeší https://www.seznamzpravy.cz/…eklamovat-167811 = to víš?

a to že nechali 2 pruhy ale třeba Šmejkalka která se teď začne opravovat už bude na 3 pruhy = to víš?

a to že udělat to najednou (jako v Německu mezi Kolínem a Frankfurtem = je LEVNĚJŠÍ a RYCHLEJŠÍ a příjemnější i pro řidiče = to víš?

tak u nás teď pár desítek miliard a dekáda uzavírek a pak až se dodělá rozšíření u Brna = vrátíme se k rozšiřování mezi Prahou a Brnem = pro zhotovitele je to LEPŠÍ = pro nás HORŠÍ

to víš žejo = jestli to byla z tvé strany ironie = tak URČITĚ :-)
3. 8. 2021 08:02
Re: 8 let rekonstrukce?
a ona to není nově postavená dálnice? :-O včetně rozšíření, vyrovnání, udělání nových kanálů, spodku i svršku? :-D
3. 8. 2021 08:01
Re: a to co do voleb nestihnou
fakt JO? A MŮŽETE NÁM TEDY ŘÍCT, KDE je v úseku Mirošovice - Kývalka nyní asfalt prossím?
3. 8. 2021 08:01
Re: a to co do voleb nestihnou
toje fakt, Šmejkalku už by nestihli :-P

a byly na 2014 a 2015 připravený projekty? :-P