Další Číňan bere v nárazových testech pět hvězd, posádku chrání lépe než Kodiaq
EuroNCAP zveřejnil výsledky dalších nárazových testů. Mezi nimi i nové MG HS, které získalo plný počet hvězd. V ochraně posádky a chodců patří mezi nejlepší v poslední době testované vozy. Naopak jen tři hvězdy bralo evropské auto.
MG HS získalo v nových nárazových testech velmi dobrých 90 procent v ochraně posádky. Více v poslední době měly jen Audi Q6 e-tron, Mercedes-Benz E, Volkswagen Passat a Škoda Superb. Těsně méně, přesně 89 procent, dostala v této kategorii Škoda Kodiaq. Na druhé straně třeba Dacia Duster měla za posádku jen 70 procent. HS bodovalo i v dalších kritériích, tedy ochraně dětí, chodců a asistenčních systémech.
Poslední hodnocené vozy | |||||
Model | Počet hvězd | Ochrana dospělé posádky | Ochrana dětské posádky | Ochrana slabších účastníků silničního provozu | Asistenční systémy |
Cupra Tavascan | 5 | 89 | 86 | 80 | 79 |
Ford Capri | 5 | 89 | 86 | 80 | 72 |
Ford Tourneo Courier | 3 | 62 | 80 | 81 | 54 |
MG HS | 5 | 90 | 85 | 83 | 74 |
Mitsubishi ASX | 4 | 76 | 80 | 76 | 69 |
Velmi dobrý výsledek vyšel v nových testech i elektromobilu Cupra Tavascan, který HS překonal v ochraně dětí a v technologiích, ale v ochraně posádky a chodců je mírně horší. I to stačilo s přehledem na pět hvězd. Na ty dosáhl i Ford Capri, který má skoro na vlas stejné hodnocení jako Tavascan, jen nepatrně ztratil v asistenčních systémech.
Tavascan nevíme, zda řadit mezi čínské vozy. Jde sice o sesterský model Škody Enyaq, vzniká ale v Číně ve spolupráci s automobilkou JAC. Tato Cupra je v letošním hodnocení devátým nejlepším zatím hodnoceným autem, MG HS je třinácté a Ford Capri devatenáctý.
Je třeba zmínit, že nárazové testy už nejsou jen o samotném nárazu. Do hodnocení se počítá i to auto dělá pro to, aby se nehodám zabránilo. Body se tak dostávají za upozornění na nezapnutý pás či překročení rychlosti. Třeba některé starší vozy, které tyto technologie nemají, nemohou na nejlepší hodnocení dosáhnout. Samotné asistenty ale ještě nejsou zárukou toho, že budou fungovat dobře a že pomohou - zvláště v případě, že je řidič automaticky vypne, protože jej ruší či mu příliš „mluví do řízení“.
Z nově testovaných vozů se nedařilo Mitsubishi ASX, které stejně jako technicky shodný Renault Captur získalo jen čtyři hvězdy, a je letos osmým nejhůře hodnoceným vozem. Ford Tourneo Courier získal dokonce jen tři hvězdy a velmi podprůměrné hodnocení má jak v ochraně posádky, kde je z letos testovaných vozů úplně nejhorší. Z pohledu celkového hodnocení dopadly letos hůře jen tři vozy: Suzuki Swift, Dacia Duster a Jeep Avenger.
Nejlepší letos hodnocené vozy | |
Pořadí | Model |
1. | Mercedes-Benz E |
2. | Zeekr X |
3. | Zeekr 001 |
4. | Škoda Superb |
5. | VW Passat |
6. | Audi Q6 e-tron |
7. | Nio EL6 |
8. | Maxus Mifa 7 |
9. | Cupra Tavascan |
10. | Toyota C-HR |
Naopak z pohledu nejlepších letos hodnocených vozů je jasnou jedničkou Mercedes-Benz E, následovaný čínskými Zeekry X a 001, Škoda Superb je čtvrtá se svým německým bratrem Volkswagenem Passat, stejné chyby, stejné známky. V deseti nejlepších letos hodnocených autech jsou vede Mercedesu čtyři auta s čínským původem, čtyři auta koncernu Volkswagen, z čehož jedno je z Číny, a jedna Toyota (C-HR). Na pět hvězd letos zatím nedosáhl žádný francouzský vůz.