Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

David Brown Mini Remastered: Knedlík se vrací, ale stojí více než nový

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 9. 4. 2017 • 16:03
25
7
Zobrazit náhledy (25)
Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini
Kdo by nechtěl moderního veterána, tedy auto, které vypadá retro a má původní repasovaný motor, ale uvnitř klasiku doplňuje moderna? A když jde navíc o Mini?

Firma David Brown Automotive se chlubila, že v květnu přijde s novým, druhým modelem. Sportovní Speedback GT s technikou Jaguaru XKR a karoserií připomínající Aston Martin DB5 dostává sourozence nakonec už v předstihnu. Oficiálně se ukáže 20. dubna na prestižní výstavě Top Marques v Monaku... Ale největším překvapením je, o jaké auto se jedná. Potěší ctitele klasického Mini, kteří se nemohou spokojit s tím, že nové generace pod nadvládou BMW neustále rostou..

Znovuzrozený „knedlík“ dostal přídomek Remastered, který rozhodně nelže. Nádherný „miník“ je... prostě předělaný. Samozřejmě nejde o nový model, využívá techniky původní klasiky. Citlivě do ní míchá modernu, hlavně uvnitř. Sám David Brown (nemá nic společného s mužem, který vyráběl traktory a koupil po druhé světové válce Aston Martin i Lagondu) říká, že auta mají být od základu ručně postavena s využitím zcela nových karosářských panelů. Vážně? Nové ústředí firmy včetně tovární haly se nachází nedaleko okruhu Silverstone.

Důvěrně známé vnější tvary Issigonisovy ikony na čtyřech kolech však byly ve skutečnosti zahlazeny, vizuálně změkčeny a zbaveny „švů“. Také vnější zpětná zrcátka jsou jiná a stylová. Původní podvozky dostaly posilu v podobě nosníků a podpůrných vzpěr pro zlepšení tuhosti i samotné ovladatelnosti. Stará známá čtyřválcová třináctistovka (pro ctitele přesných čísel 1275 cm3), se kterou původní Mini na přelomu milénia končilo, je kompletně přestavěná a prý poskytuje o polovinu vyšší výkon než dříve, to znamená zhruba nějakých 90-100 koní (66-74 kW). Čtyřstupňové manuální převodovky prošly repasí, odpružení a brzdy zásadní prý inovací.

180p270p360p540p720p

Na první pohled novinku poznáme i zepředu dle hliníkové mřížky chladiče a samostatných trojic koncových diodových světel, ty má se Speedbackem GT shodná. Kabina hýří luxusními materiály - čalouněním v kůží, drahými textiliemi a lakovanými kovy. Tříramenné dřevěné volanty Moto-Lita a retro budíky Smith se světlými podklady dokreslují atmosféru. Ovšem tady najdeme i právě onu modernu: palubní systém se středovou dotykovou obrazovkou. Mini od Davida Browna tak nabízí navigaci a propojení s mobily Apple CarPlay i Android Auto, nezbytné USB porty, ale také dálkové centrální zamykání, případně dokonce bezklíčkový vstup a startování tlačítkem. Takové věci originály neměly... Středová konzola zahrnuje podstatný prvek příslušenství 21. století: věru půvabný držák nápojů. Dokonce zavazadlový prostor je zevnitř potažen kůží.

Další individualizaci se meze skoro nekladou včetně svébytné barvy karoserie, stejnou může mít i palivová nádrž a střecha naopak barvu kontrastní. Lakování trvá čtyři týdny, stavba celého vozu pak 1.000 člověkohodin. Dvojice limitovaných sérií nese názvy „Inspired by Monte Carlo“ a „Inspired by Café Racers.“ Exkluzivitě a omezenému množství odpovídá odhadovaná cena, která by měla začínat na 50 tisících. V librách, samozřejmě, v korunách 1,55 milionu. Čekali jste méně?

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

ani ryba, ani rak....
| 10. 4. 2017
Hmm, možná.

Na druhou stranu - ze mě tady dělají vyhraněného "alfistu fiatistu", ale já jsem strávil asi 14 let ve "službách" MR Rover a Land Rovera... to to ještě patřilo k sobě.

Takže Mini je mi blízko.
A kdyby to nebylo tak nesmyslně předražený, tak bych si asi uměl v tom sám sebe představit.
V době, kdy jsou silnice plný sterilních pojízdných mobilních telefonů si prostě umím představit, že bych si koupil Alfu Gtv... myslím tu klasickou, z let 1976 až 1978... s klasickým uspořádáním.. kdyby měla tuhou karoserii a bezpečnost na úrovni doby, ale krásnou karoserii a účelně elegantní interier... jen bych ji nemusel mít v dvoubarevné kůži, s navigací a on-line přenosem dopravních informací.
>:D
Avatar - Barry Lyndon
nákupní taška ala 911 od Singera...
| 10. 4. 2017
...proč ne. Zákazníky si to určitě najde i za těch 50tis liber. Podle mě je to lepší stylovka a menší kýč než aktuální obludné Mini.
ani ryba, ani rak....
| 9. 4. 2017
... teoreticky to je zajímavé, na první pohled to vypadá jako dobrý koncept.... ale čím víc nad tím budeš přemýšlet, tím víc se asi dostaneš někam sem:"veterán to není, není to prostě to kultovní auto.... zároveň to ani není tak bezpečné a vymakané jako současné Mini.... tak co to vlastně je a proč bych si to měl koupit?"

Místo Mini si tam dej nějakou svoji srdcovku.... Třeba nějakou klasickou Alfu, jako Duetto..... dovedeš si představit koupit si to jako moderní repliku? já absolutně ne....
ani ryba, ani rak....
| 9. 4. 2017
Proc?
Treba mne se to docela libi... jako princip.
Navigaci by to teda fakt mit nemselo... a musi mit?
Jinak si to umim predstavit doma.
Jen ta cena je prece jen moc.
Asi.
ani ryba, ani rak....
| 9. 4. 2017
Souhlasím.

Když původní Mini, tak originál i s jeho nedostatky a necnostmi jako veterána nebo jugtimera. Koupit se jich dá stále ještě mraky, v různém stavu a pro úplné úchyly ani kompletní zrestaurování originálu se cena nemusí vyšplhat na cenu této ani ryby ani raka.

Ale věc vkusu. Já ne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku