Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Defender prošel první modernizací, nabídne plug-in hybrid a nové diesely

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Nový Land Rover Defender se představuje v lehce modernizované verzi pro modelový rok 2021, která nabídne nový plug-in hybrid, přepracovanou nabídku dieselů a nový výbavový stupeň.

Zřejmě největší novinkou v nabídce omlazeného Land Roveru Defender je plug-in hybridní pohonná jednotka s označením P400e, která kombinuje 2.0 litrový benzínový čtyřválec P300 (221 kW/300 k) s elektromotorem o výkonu 105 kW a baterií s kapacitou 19.2 kWh.

Výsledkem je kombinovaný výkon 404 koní a 640 N.m točivého momentu, což dělá z plug-in hybridního Defenderu P400e nejvýkonnější motorizaci v nabídce. Ostatně z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje až 209 km/h.

Pro zájemce o plug-in hybrid však bude nejspíš důležitější, že s plnou baterií zvládne v čistě elektrickém režimu až 43 kilometrů, jeho průměrná spotřeba by se měla pohybovat okolo 3,3 l/100 km a emise mají hodnotu 74 g CO2 na kilometr.

Standardním prvkem výbavy hybridního defíku P400e budou 20 palcová litá kola, vzduchový podvozek a samozřejmě nemůže chybět nabíjecí zásuvka, umístěná na levém zadním blatníku. Všechny plug-in hybridy budou v základu vybaveny nabíjecím kabelem Mode 3, se kterým lze nabít baterii na 80 procent během cca 2 hodin.

Volitelně lze objednat i nabíjecí kabel Mode 2, se kterým však nabíjení na 80 procent kapacity baterie potrvá až sedm hodin. Praktickým doplňkem je ovšem podpora rychlonabíjení s výkonem 50 kW, díky čemuž lze baterii nabít na 80 procent kapacity již za 30 minut.

Video se připravuje ...

Plug-in hybridní Defender se samozřejmě neztratí ani v terénu, kde těží z lineární křivky točivého momentu. Lehčí i těžší terén je navíc možné zdolávat v plně elektrickém režimu. Defík si také poradí s tažením nákladu o hmotnosti až 3.000 kilogramů a maximální zatížení střechy je 168 kg (dynamické) až 300 kilogramů (statické).

Novinkou v nabídce vznětových motorizací je šestiválec Ingenium D300, který nabídne výkon 221 kW (300 k) a 650 N.m točivého momentu. Akceleraci z 0 na 100 km/h přitom zvládne v karoserii krátkého Defenderu P90 během 6,7 sekundy.

Motor je navíc vybaven mild-hybridní technologií a spolupracuje s novým inteligentním systémem pohonu všech kol. Mild-hybrid přitom přispívá k lepší hospodárnosti modelu ještě efektivnějším pracováním systému Stop-Start a současně zlepšuje odezvu při akceleraci.

Změny se ovšem nevyhnuly ani slabším dieselům. V současnosti nabízené vznětové čtyřválce D200 a D240 totiž nahradí vznětový šestiválec. Jde o stejný motor jako u modelu D300, pod kapotou modelu D200 však bude naladěn na 200 koní a model D240 se přejmenovává na D250 a jeho výkon vzroste na 249 koní.

Spotřeba motorizací D200 a D250 by se měla pohybovat okolo 8,8 l/100 km a emise CO2 by měly mít hodnotu okolo 230 g/km. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládnou nové diesely (pod kapotou Defenderu 110) za 10,2, respektive 8,3 sekundy.

V nabídce výbav bychom se měli dočkat nového stupně X-Dynamic, který má překlenout mezeru mezi základní výbavou Defender a vrcholným modelem Defender X. Výbava X-Dynamic by tak měla kombinovat drsněji a hodnotněji vyhlížející exteriér s unikátními prvky interiéru.

Exteriér by měl nabídnout například část předních a zadních ochranných plastů v barvě Silicon Satin, se kterými bude ladit i mřížka chladiče a označení modelu. Zadní tažná oka by měla dostat lakování v barvě Satin Black, zatímco lité disky kol nabídnou barevnou kombinaci Satin Dark Grey/Gloss Black. Kryty zrcátek, lemování oken, lemy blatníků a prahy by pak měl nést barvu Narvik Black.

Uvnitř bychom se měli dočkat podsvícených lišt dveří a sedadel čalouněných materiálem Robustec v dvoubarevném provedení. Materiál Robustec by přitom měl být inspirován textiliemi používanými v extrémních outdoorových situacích, díky čemuž by měl odolat i většímu namáhání.

Na závěr pak nezbývá než dodat, že se snad s modernizací pro modelový rok 2021 konečně dočkáme i krátkého Defenderu 90, jehož výroby byla posunuta kvůli komplikacím spojeným s onemocněním Covid-19. Otázkou však zůstává, zda i na náš trh zamíří pracovně orientovaný Defender Hard Top, který automobilka představila již dříve.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

9. 9. 2020 15:57
Re: No vida
Díky za info, ten 3.0 R6 diesel je tedy zcela nový, takže před rokem ho dávat nemohli, protože ho neměli... :-)
9. 9. 2020 13:45
lehka modernizace ano
Lehka modernizace to je z dnesniho pohledu zakaznika, kterej vysoli love a spis kouka co se zmenilo zvenku a nebo v kabine. Do motorovyho prostoru moc neleze, teda spis “radsi”. Pro nas ostatni co si to koupi leda ojety, to vypada zajimave ty 6ti hrnky. Ten ctyrval polud bude poskakovat po meste, tak nic moc na takovej tank. Ale po dobu splaceni novyho mu to vydrzi.
9. 9. 2020 13:31
Re: No vida
Nová řadová nafta se šesti hrnky byla představena před měsícem. Naopak je fajn, že se rychle šíří všemi modely LR. Jag je jako chudý příbuzný.
9. 9. 2020 12:45
No vida
Defender se vyrábí (spíše částečně vyrábí) rok a už tady máme zcela zásadní rošádu v motorovém prostoru. Místo dvoulitrových dieselů budou třílitrové. Tomu asi každý zatleská, jen se divím, že se Land Roveru vyplatilo dávat tam ty dvoulitry na tak krátkou dobu. Že je v reálných provozních podmínkách emisně horší přetížený dvoulitr, než volně běžící třílitr, už je snad dostatečně vyzkoušené. Ze stejného důvodu měnil dvoulitr za třílitr VW v pick-upu Amarok.
"Lehkou modernizací" bych to nenazýval, v motorovém prostoru je všechno jinak... reálně je to více, než facelift. Ale že se s tím L-R po roce zrovna nechlubí, to se nedivím. Zákazníci, kteří objednali nultou sérii, by se mohli naštvat!