Test Auto.cz

Škoda Rapid 1.2 TSI (81 kW) – Až na tu kaňku…

21.12. 2015
Verdikt
 

Občas vám zkazí dojem z jinak dobře sladěného celku jedna jediná věc. Tak jako v případě testované Škody Rapid s dvanáctistovkou TSI o výkonu 81 kW.

Po trochu rozpačitém rozjezdu, kdy se Rapid pral s nesmyslně tvrdým nastavením podvozku a přehnaně laciným interiérem, se vyvinul v akceptovatelnou alternativu k větší a dražší Octavii. V případě liftbacku obrovský kufr dostanete (550 litrů v základu je přece sen), v podélném směru si užíváte nadbytek prostoru a kde kdo si vás splete s hrdým majitelem Octavie III… Co chtít víc?

Zvlášť, když máte dvanáctistovku TSI ve výkonové verzi 81 kW, která kromě příjemné dynamiky přináší také šestistupňovou manuální převodovku. Už několikrát jsem si vyzkoušel, že tato kombinace je pro Rapid a jeho kolegu Spaceback jednoznačně nejvhodnější motorizací. K tomu se ale ještě dostaneme. Stejně tak i k té kaňce.

Zatím se zastavme u designu. Jakkoli je záměna s Octavií možná, jistě se shodneme na tom, že větší ze Škodovek umí více zapůsobit. Zejména ve vyšších výbavových stupních nebo speciálnějších modelech (RS, Scout…). Rapid se snaží (výrazná barva, velká kola… Aha! Že by ta kaňka? Uvidíme!, tuctovkou ale zůstává. Snad vyjma modelu Monte Carlo, tady si ale popravdě nedovedu představit, že by si někdo Rapid v této sportovnější specifikaci pořizoval. Spaceback Monte Carlo jakýs takýs smysl dává, ale primárně praktický liftback, který vznikl tak trochu jako náhrada za Octavii Tour? No…

obrázek [600 x 228]

Jednolitou čerň jednoduchého interiéru narušovala jen bílá lišta, táhnoucí se přístrojovou deskou. Viděl jsem už i v Rapidu povedenější dekory, ale i tak, díky za ni. Jinak by se uvnitř žilo až moc ponuře. Hezky vypadá i tříramenný jakože sportovně zploštělý volant, tradičně chválím také příplatkové sedačky (znovu sportovní, za 5900 Kč), které jsou dostatečně široké a přitom nabídnou opravdu využitelné boční vedení. A pevná opěrka hlavy? Zatím jsem nenarazil na nikoho, kdo by její nastavení vyloženě postrádal.

Centimetry na šířku už ale chybí rozhodně. Nedávno jsem absolvoval kratší jízdu v Rapidu v pěti, vylosoval jsem si zadní prostřední místo. Těsno mi bylo, těsno! Tak nějak blíž si jsou ale také řidič se spolujezdcem, loketní opěrka bude jistě často předmětem sporu.

obrázek [600 x 274]

Od vychvalovaného základního objemu 550 litrů prosím odečtěte dvacet litrů, každý rozumný člověk si přece za šestnáct stovek přikoupí náhradní kolo (můžete si vybrat mezi plnohodnotnou a neplnohodnotnou verzí, za 4400 Kč pořídíte lité kolo). Škodovka totiž do objemu počítá i prostor určený právě pro rezervu. I tak je ale kufr liftbacku samozřejmě obrovský. Nejen pro pejskaře je k nezaplacení oboustranný koberec (třináct stovek), praktický síťový program dostanete ve standardu. Zajišťování různých předmětů zvládá skvěle, když ale všechny ty síťky chcete odstranit, docela si máknete. Také kvůli hloubce kufru – nahnout se až dozadu trošku šikovnosti přece jenom vyžaduje (hlavně menším postavám hrozí ušpinění od zadního nárazníku).

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Rapid 1.2 TSI 81 kW

Cena v základní výbavě: 389 900 Kč Cena v testované výbavě: 500 700 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, patnáctipalcová litá kola, sada na opravu pneumatik, mlhovky s Corner funkcí, tónovaná skla, elektricky ovládaná okna, dálkový centrál, automatická klimatizace, vyhřívané přední sedačky, výškově nastavitelná sedačka řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zadní parkovací senzory, rádio Swing s Apple konektivitou a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Style Advance (+31 000 Kč), oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru (+1300 Kč), sedmnáctipalcová litá kola (+9600 Kč), náhradní kolo (+1600 Kč), LED denní svítilny (+1900 Kč), xenony (+10 000 Kč), zadní stěrač (+2800 Kč), metalíza (+12 900 Kč), paket Dynamic (+5900 Kč), malý kožený paket pro tříramenný sportovní multifunkční volant (+7300 Kč), tempomat (+11 100 Kč), navigace (+15 400 Kč).

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby

Společnost Kovohutě Příbram nástupnická loni utržila přes…

 
Technické údaje
Motor Škoda Rapid 1.2 TSI 81 kW
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.2 / 4.9
Emise CO2:110
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1490
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1110 / 535
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4483
b) šířka (mm): 1706
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2602
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 655 / 875
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Rapid 1.2 TSI (81 kW) – Až na tu kaňku…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 






 
Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Dnes 16:59

Loni uvedený facelift sedmičkového Golfu na trhu vydrží maximálně dva roky. Už pro příští rok se počítá s Golfem osmé generace.




Blesk.cz

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska z pádných důvodů!

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska…

Rakovina hrtanu mu vzala už jednou provždy hlas. Jiří Pomeje (53), který se zotavuje z páteční pětihodinové…

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren. Hvězda se už fotila v dresu

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren.…

Přestup do Barcelony udělal z Philippeho Coutinha druhého nejdražšího fotbalistu v historii. Přesto se o jeho…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…