reklama


Test Auto.cz

Škoda Rapid 1.2 TSI (81 kW) – Až na tu kaňku…

21.12. 2015
Verdikt
 

Občas vám zkazí dojem z jinak dobře sladěného celku jedna jediná věc. Tak jako v případě testované Škody Rapid s dvanáctistovkou TSI o výkonu 81 kW.

Po trochu rozpačitém rozjezdu, kdy se Rapid pral s nesmyslně tvrdým nastavením podvozku a přehnaně laciným interiérem, se vyvinul v akceptovatelnou alternativu k větší a dražší Octavii. V případě liftbacku obrovský kufr dostanete (550 litrů v základu je přece sen), v podélném směru si užíváte nadbytek prostoru a kde kdo si vás splete s hrdým majitelem Octavie III… Co chtít víc?

Zvlášť, když máte dvanáctistovku TSI ve výkonové verzi 81 kW, která kromě příjemné dynamiky přináší také šestistupňovou manuální převodovku. Už několikrát jsem si vyzkoušel, že tato kombinace je pro Rapid a jeho kolegu Spaceback jednoznačně nejvhodnější motorizací. K tomu se ale ještě dostaneme. Stejně tak i k té kaňce.

Zatím se zastavme u designu. Jakkoli je záměna s Octavií možná, jistě se shodneme na tom, že větší ze Škodovek umí více zapůsobit. Zejména ve vyšších výbavových stupních nebo speciálnějších modelech (RS, Scout…). Rapid se snaží (výrazná barva, velká kola… Aha! Že by ta kaňka? Uvidíme!), tuctovkou ale zůstává. Snad vyjma modelu Monte Carlo, tady si ale popravdě nedovedu představit, že by si někdo Rapid v této sportovnější specifikaci pořizoval. Spaceback Monte Carlo jakýs takýs smysl dává, ale primárně praktický liftback, který vznikl tak trochu jako náhrada za Octavii Tour? No…

obrázek [600 x 228]

Jednolitou čerň jednoduchého interiéru narušovala jen bílá lišta, táhnoucí se přístrojovou deskou. Viděl jsem už i v Rapidu povedenější dekory, ale i tak, díky za ni. Jinak by se uvnitř žilo až moc ponuře. Hezky vypadá i tříramenný jakože sportovně zploštělý volant, tradičně chválím také příplatkové sedačky (znovu sportovní, za 5900 Kč), které jsou dostatečně široké a přitom nabídnou opravdu využitelné boční vedení. A pevná opěrka hlavy? Zatím jsem nenarazil na nikoho, kdo by její nastavení vyloženě postrádal.

Centimetry na šířku už ale chybí rozhodně. Nedávno jsem absolvoval kratší jízdu v Rapidu v pěti, vylosoval jsem si zadní prostřední místo. Těsno mi bylo, těsno! Tak nějak blíž si jsou ale také řidič se spolujezdcem, loketní opěrka bude jistě často předmětem sporu.

obrázek [600 x 274]

Od vychvalovaného základního objemu 550 litrů prosím odečtěte dvacet litrů, každý rozumný člověk si přece za šestnáct stovek přikoupí náhradní kolo (můžete si vybrat mezi plnohodnotnou a neplnohodnotnou verzí, za 4400 Kč pořídíte lité kolo). Škodovka totiž do objemu počítá i prostor určený právě pro rezervu. I tak je ale kufr liftbacku samozřejmě obrovský. Nejen pro pejskaře je k nezaplacení oboustranný koberec (třináct stovek), praktický síťový program dostanete ve standardu. Zajišťování různých předmětů zvládá skvěle, když ale všechny ty síťky chcete odstranit, docela si máknete. Také kvůli hloubce kufru – nahnout se až dozadu trošku šikovnosti přece jenom vyžaduje (hlavně menším postavám hrozí ušpinění od zadního nárazníku).

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Rapid 1.2 TSI 81 kW

Cena v základní výbavě: 389 900 Kč Cena v testované výbavě: 500 700 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, patnáctipalcová litá kola, sada na opravu pneumatik, mlhovky s Corner funkcí, tónovaná skla, elektricky ovládaná okna, dálkový centrál, automatická klimatizace, vyhřívané přední sedačky, výškově nastavitelná sedačka řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zadní parkovací senzory, rádio Swing s Apple konektivitou a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Style Advance (+31 000 Kč), oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru (+1300 Kč), sedmnáctipalcová litá kola (+9600 Kč), náhradní kolo (+1600 Kč), LED denní svítilny (+1900 Kč), xenony (+10 000 Kč), zadní stěrač (+2800 Kč), metalíza (+12 900 Kč), paket Dynamic (+5900 Kč), malý kožený paket pro tříramenný sportovní multifunkční volant (+7300 Kč), tempomat (+11 100 Kč), navigace (+15 400 Kč).

Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent

Takzvaná detenční zařízení, kam stát umísťuje migranty,…

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice

Všeobecný ústup politické levice na kontinentu pokračuje…

 
Technické údaje
Motor Škoda Rapid 1.2 TSI 81 kW
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.2 / 4.9
Emise CO2:110
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1490
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1110 / 535
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4483
b) šířka (mm): 1706
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2602
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 655 / 875
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Rapid 1.2 TSI (81 kW) – Až na tu kaňku…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Škoda Rapid prošla faceliftem. Českého trhu se ale netýká... Škoda Rapid prošla faceliftem. Českého trhu se ale netýká...

Modernizovaný rapid navazuje na styl dnešní fabie, pod…

Škoda Rapid: První fotky faceliftu! S malým háčkem... Škoda Rapid: První fotky faceliftu! S malým háčkem...

Mladoboleslavská automobilka omladila liftback Rapid, v…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Včera

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy terorizují vyhlášené obchodní centrum

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy…

Obchodní centrum s největším obratem ve Švédsku se pomalu mění v „no-go zónu“. Na vině jsou podle policie gangy…

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident v Davosu hájil globalizaci

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začalo každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

 

iSport.cz

Přestupem do Číny končíte kariéru, kritizuje Robben. Zůstane v Bayernu

Přestupem do Číny končíte kariéru, kritizuje Robben.…

V Bayernu Mnichov vyhrál pět titulů i Ligu mistrů, kroutí tam už osmou sezonu. A v pondělí Arjen Robben rozhodl,…

Čtyřbodový Červený po kanonádě: I vedení 5:0 je zrádné, ale zvládli jsme to

Čtyřbodový Červený po kanonádě: I vedení 5:0 je…

Devět gólů. Takový ranec nasypal Hradec Chomutovu. „Řekli jsme si, že začneme aktivně, budeme hodně střílet a…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama