Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diktát EU? Čistě benzinová auta chce do roku 2035 zakázat i Japonsko

ČTK ČTK 29. 12. 2020 • 22:29
61
71
Zobrazit náhledy (61)
Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“

Japonsko chce zhruba do 15 let skončit s dopravními prostředky jen na benzinový pohon. Vsadit hodlá na hybridy, elektromobily a vozy na vodík.

Oznámil to japonský kabinet, když představoval program takzvané strategie zeleného růstu. Avizované kroky navazují na dřívější oznámení premiéra Jošihideho Sugy, který v říjnu přislíbil, že Japonsko do roku 2050 dosáhne uhlíkové neutrality. To znamená, že množství oxidu uhličitého, které se vyprodukuje, se zároveň spotřebuje nebo zlikviduje.

Představený plán předpokládá, že kolem roku 2035 budou výrobci automobilů místo nových vozů s benzinovým motorem prodávat elektromobily včetně hybridů a vozidel s palivovými články, uvedla agentura Reuters. Aby vláda podpořila příklon k elektromobilům, plánuje do roku 2030 snížit cenu baterií více než o polovinu.

Oznámená strategie zeleného růstu si stanovila dosažení cílů v různých oblastech. Počítá s nárůstem poptávky po elektřině o 30 až 50 procent do roku 2050 a usiluje o zvýšení kapacity obnovitelných zdrojů energie tak, aby se v Japonsku podílely na 50 až 60 procentech spotřeby. Podle údajů k letošnímu březnu tvořily tyto zdroje v zemi kolem 18 procent celkových dodávek elektřiny.

Vláda se chce zaměřit hlavně na rozšíření větrných elektráren na moři. Japonsko plánuje naopak snížit závislost na jaderné energii.

Suga ve svém říjnovém projevu zdůraznil, že takzvané zelené investice nejsou zátěží, ale příležitostí. Vláda rovněž plánuje přijít z daňovými pobídkami a dalšími typy finanční podpory pro firmy a předpokládá, že takzvaný zelený byznys bude kolem roku 2050 generovat kolem dvou bilionů dolarů ročně (21,5 bilionu Kč).

Plán také počítá se snížením ceny vodíku a naopak se zvýšením jeho spotřeby asi na 20 milionů tun kolem roku 2050 v oblastech, jako je výroba energie a doprava.

Související články

Témata
31. 12. 2020 05:15
Re: Možná jsem to špatně pochopil
Ano, termín na skompletovanie špecifikácie je koniec roka 2021.
31. 12. 2020 00:29
A že se pan japonský premiér....
...nepochlubil taky tím, že plánují své jaderné elektrárny v budoucích letech nahradit 6 novými velkými elektrárnami? Už jsou domluveni s Austrálií, že pro ně budou dovážet australské uhlí novými speciálními velkokapacitními loděmi. Už se prý v japonských docích staví.... :-O
30. 12. 2020 23:21
Re: Možná jsem to špatně pochopil
A taky při jízdě s rakví na střeše a při tažení přívěsu! Neuvěřitelné!!! :-O :no:
Avatar - Blue Sun
30. 12. 2020 22:13
Re: Možná jsem to špatně pochopil
A že tam mezi těmi dvěma roky máš dost extrémní výkyvy, to tě vůbec netrápí, co? Jednou necelých čtyřista, pak zase pětsetpadesát, zase pod čtyřista, zase pětset... Roky 1999 a 2000 byly zjevně v prodeji extrémní, protože průměr je zhruba někde kolem těch 475 tisíc kusů ročně.
To jsi docela nevychytal...
30. 12. 2020 19:41
Re: Možná jsem to špatně pochopil
Došli ti argumenty? Mimo technologický sektor je trh v Čine menej regulovaný. A v technologickom sektore robia regulácie, preto aby sa dostali know-how západných firiem a nie preto, že tam má niekto spasiteľský komplex. No a okrem EU existujú aj iné demokratické krajiny kde trh zďaleka nie je tak moc regulovaný: USA, Japonsko, Južná Kórea.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud