Do Česka míří další čínské značky. Jejich jména určitě neznáte
Invaze výrobců z druhé nejlidnatější země světa na český trh pokračuje. Nově na něj vstoupí značky Omoda a Jaecoo, které patří pod mnohem známější koncern Chery.
Společnost Grand Automotive Central Europe, která na českém, slovenském a maďarském trhu zajišťuje prodej a servis značky Nissan, do Česka přiveze modely čínských značek Omoda a Jaecoo. Pokud nejste odborníky na tuto oblast, asi vám obě jména nic neřeknou. Nic se neděje.
Čínské automobilky jsou totiž pověstné tím, že se zakládáním brandů příliš nešetří. Aktuálně proto na největším automobilovém trhu na světě najdeme přes stovku domácích značek. Omoda a Jaecoo spadají pod mnohem známější koncern Chery, který má pod sebou třeba ještě Jetour, Luxeed, Karry a další značky.
Díky partnerství bude v Česku dostupné SUV Omoda 5 s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou (tenhle objem je přitom pro velkou část čínských aut se spalovacími motory signifikantní). Nabídku doplní ještě SUV E5 elektrickým pohonem a baterií typu LFP (lithium-železo-fosfát) s maximálním dobíjecím výkonem 80 kW.
Jaecoo do Česka přiveze taktéž SUV, které stejně jako oba výše zmíněné vozy zamíří do segmentu C. Jaecoo J7 je v podstatě Chery Tansuo 06 s jiným jménem. Tenhle vůz standardně pohání přeplňovaná šestnáctistovka, na trhu je ovšem také plug-in hybridní varianta se spalovacím agregát menším o jedno deci a elektrickým dojezdem přes 100 kilometrů.
Po pouhém roce a půl od celosvětového uvedení, značky Omoda a Jaecoo překročily celosvětové prodeje 350.000 vozů, od prázdnin se počty prodaných vozů stabilně pohybují okolo dvaceti tisíc kusů měsíčně. Rychlá globální expanze značky v současnosti znamená více než devět set partnerů dealerské sítě na 32 světových trzích s kompletním prodejním a servisním systémem.
Evropský trh je ovšem v lecčems specifický, což dokazují prodeje ostatních čínských značek. Ty až na výjimku v podobě úspěšného MG ani zdaleka neohrožují tradiční evropské výrobce, ale ani automobilky z Koreje či Japonska.