Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger SRT Hellcat: První pekelná kočka bude vydražena

Aleš Dragoun
Diskuze (44)
Tahle kočka je opravdu pekelná! Má 716 koní, 881 N.m a první vyrobený kousek se určitě prodá za hodně peněz. Bude totiž unikátní...

Název Hellcat používá kromě koncernu Chrysler i výrobce exkluzivních motorek Confederate, ale Dodge jím opatřilo nejbrutálnější auto, které ve své historii kdy postavilo. A firma navíc aktuálně slaví celé století od vzniku. Rudá bestie je tak pěkným dárkem k narozeninám, že? Zatím vydané firemní fotky ukazují i exemplář v černé barvě, ale to je nyní vedlejší. Pokud si automobilka nechala zaregistrovat celý název „SRT Hellcat“, má po nějakých těch právních problémech. Divize SRT (Street & Racing Technology) sice ztratila svou samostatnost, fungovala krátce jako specifická značka nového Viperu, ovšem po dekádě od vzniku zdaleka nekončí...

První informace o nabroušené verzi řady Challengeru byly uvolněny již 20. května, ale proč si je ve stručnosti nezopakovat? Takže nadupaná kočka je poháněna vidlicovým osmiválcem Hemi Hellcat s objemem 6,2 l. Dvouventilová klasika s rozvodem OHC je umístěna podélně vpředu a díky kompresoru dává impozantních 527 kW, tedy 716 metrických koní (respektive 707 amerických „poníků“). Při tomhle čísle se leckomu tají dech. Rovněž impozantních 881 N.m přenáší osmistupňový automat TorqueFlite 8HP90 pochopitelně pouze dozadu. Doufejme, že bez zbytečných prodlev. S tímhle autem bude určitě velká, ale opravdu hodně velká legrace! Údaje o otáčkách dosud nejsou známy.

První kousek je vyveden v tmavší rudé Stryker Red, kterýžto odstín je jinak vyhrazen pouze pro „zmiji“. Nebudou mu chybět nějaké ty speciální plaketky, ani čalounění černou kůží Laguna. Nový majitel dostane i speciální krabici s elektronickou dokumentací, tedy knihou, manuálem, propagačním videem a sadou digitálních snímků. Dále najde v boxu kožené pouzdro na iPad, umělcem podepsanou litografii vozu (ta je pochopitelně na papíře!) a samozřejmě rodný list, tedy oficiální certifikát se všemi nutnými údaji. Auto má totiž VIN s číslem 0001... Šéf Dodge Tim Kuniskis se oficiálně dušuje, že tenhle kousek vyniká opravdovou jedinečností a žádné jiné dvojče už později nevznikne, ostatní Hellcaty budou v detailech odlišné. Sběratelská rarita už teď!

Jak ale prodat první exemplář? Američané si oblíbili aukce, kdy je výtěžek věnován na dobrou věc, tedy na charitu. Takový je i osud úvodního (s trochou nadsázky) sériového Hellcatu, vydělané ?„babky“ poputují do jižní Nevady. Organizace Opportunity Village se stará o lidi s mentálním postižením. Pod aukčním kladívkem se rudá „micinka“ objeví za dva měsíce, tedy 27. září. Prodá ji síň Barrett-Jackson v hotelu Mandalay Bay v Las Vegas. Penízky to tedy nebudou mít daleko. Normální Challengery Hellcat se začnou prodávat za 59.995 dolarů (1,23 milionu korun). Už střádáte do prasátek a vyřizujete individuální dovoz? A to není vše. Verze SRT Hellcat přijde prý i v hávu čtyřdveřového sedanu Charger. Obrovská škoda, že na starém kontinentu značka Dodge skončila...

Aleš Dragoun
Diskuze (44)
Avatar - Barrichello
30. 7. 2014 11:06
Re: useless and pointless
Petrolhead: doporuším ti přečíst si tenhle test [odkaz]
Avatar - Barrichello
29. 7. 2014 14:53
Re: useless and pointless
Jo zpřevodování. Má to 8st. převodovku ZF stejně jako německá prémie.
Co tam máš dál???

Podvozek? To je vylepšený pdovozek Mercedes AMG, pravda o nějakou tu generaci nazpět ale je to už výrazně upraveno a přepracováno.

chce to o těch autech taky něco vědět a nežít v roce 1975 >:D
Avatar - Barrichello
29. 7. 2014 14:51
Re: useless and pointless
Rolls a Bentley....hmmm.....

To je konkurence. To je jako bych tu začal vytahovat Saleen S7, Hennessey Viper s 1000 HP atd...
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 7. 2014 13:03
Re: useless and pointless
Jako jak nevyužitelný? Že to protáčí kola v nesmyslných rychlostech? Takže F-Type V8 nebo AMG Mercedesy jsou taky zastaralé a nevýhodné dealy a jsou ostudou evropské produkce?

A věta o amerických a evropských koních je na zlatý ventilek >:D :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 7. 2014 13:00
Re: useless and pointless
Jak už jsem psal někdy minule, LSx small blocky posledních generací jsou vě většině parametrů lepší, než evropská konkurence a k tomu mají nižší hmotnost... 3.6 Pentastar je obecně hodnocen jako velmi povedená jednotka... a určitě bychom našli ještě další.

Můžete si podat s Barikem ruce, ty jsi amerikanofob a on amerikanofil...