Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Journey na českém trhu: Globální crossover za 597.250,- Kč

Diskuze (22)
Řady Dodge Caliber, Avenger a Nitro na českém trhu doplní nový crossover s názvem Journey. Jeho ceny začínají na 597.250,- Kč za slabší benzinový motor a 644.750,- Kč za turbodiesel.

Dodge Journey je crossover střední velikosti, který v nabídce koncernu Chrysler LLC tvoří alternativu klasického MPV Chrysler Voyager. Z evropských modelů bude největším konkurentem asi Ford S-MAX. Journey využívá společnou platformu Chrysler a Mitsubishi, která je základem mnoha různých modelů od Dodge Caliber nebo Mitsubishi Lancer až po SUV Jeep Compass/Patriot, Mitsubishi Outlander, Citroën C-Crosser a Peugeot 4007.

Design se nese v duchu současných modelů Chrysleru. Typické pro něj jsou přímé linie a velké hladké plochy. Proti Voyageru přináší dynamičtější tvary s inspirací vozy kategorie SUV, avšak v Evropě bude v prodeji pouze s pohonem předních kol. Na rozdíl od typických velkoprostorových vozů se střecha směrem dozadu mírně svažuje a zadní boční dveře nejsou posuvné, ale mají klasické otevírání. Vnější rozměry jsou délka 4888 mm, šířka 1878 mm a výška 1691 mm, rozvor je 2890 mm. Objem zavazadlového prostoru je 784 litrů, v sedmimístné verzi 167 litrů.

Základem nabídky motorů je čtyřválec s objemem 2,4 litru. Má rozvod DOHC a variabilní časování ventilů. Dosahuje nejvyššího výkonu 125 kW 6000 ot./min a točivý moment má maximum 220 Nm při 4500 ot./min. Na výběr je buď pětistupňová manuální nebo čtyřstupňová automatická převodovka. Druhým nabízeným zážehovým motorem je šestiválec 2,7 DOHC V6. Jeho nejvyšší výkon je 136 kW při 5500 ot./min a točivý moment 256 Nm při 4000 ot./min. Tento motor je schopen také provozu na směs ethanolu E85, prodávat se bude pouze se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Nejžádanější zřejmě bude turbodiesel 2,0 CRD, který má svůj původ u Volkswagenu. Dosahuje známých hodnot výkonu 103 kW při 4000 ot./min a točivého momentu 310 Nm při 1750-2500 ot./min. Standardem je filtr pevných částic. Vybírat lze ze dvou šestistupňových převodovek – klasické manuální nebo dvouspojkové Getrag DCT.

Výbava je rozdělená do tří stupňů. Nejnižší SE zahrnuje šest airbagů, ESP, kontrolu trakce a asistent rozjezdu do kopce. Dále obsahuje například manuální klimatizaci, elektrické stahování oken, vyhřívání zpětných zrcátek nebo rádio s CD/DVD/MP3.

Prostřední SXT má sedmimístný interiér. K SE přidává přední vyhřívaná sedadla, elektrické ovládání sedadla řidiče duální automatickou klimatizaci, tempomat, kůži potažený volant s ovládáním rádia, přední mlhová světla, střešní ližiny a 17palcová litá kola. Vrcholné provedení R/T je také sedmimístné. Proti SXT má navíc kožené čalounění, třízónovou klimatizaci, palubní počítač EVIC a 19palcová kola.

Příplatek za metalický lak je 17.500,- Kč. Zajímavým prvkem výbavy jsou dvě dětské sedačky integrované v druhé řadě sedadel. Příplatek za ně je 8.750,- Kč. Dále je možné přiobjednat parkovací kameru a 20GB harddisk s multimediálním systémem za 6.750,- Kč nebo parkovací kameru, 380W zesilovač, 6 reproduktorů a subwoofer za 44.000,- Kč.

Journey bude možné také objednat v provedení N1, cena přestavby zatím není známa.

Dodge Journey - ceny na českém trhu
Motor2,42,7 V62,0 CRD
Zdvihový objem [cm3]236027361968
Válce/ventily4/46/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]125/6000136/5000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]220/4500256/4000310/1750-4000
Max. rychlost [km/h]188 (188)(182)188 (182)
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]8,8 (9,6)(10,3)6,5 (7,0)
Cena SE [Kč]597.250,--644.750,-
Cena SXT [Kč]--751.000,- (796.000,-)
Cena R/T [Kč]-(864.750,-)(864.750,-)

Údaje v závorkách platí pro verzi s automatickou převodovkou nebo převodovkou DCT

Diskuze (22)
Avatar - Hory
26. 6. 2008 23:55
Amerika
Jako vlastník Calibera nebudu bezduše obhajovat Dodge, nicméně je pravda, že design a hodnota VFM (value4money) je na jeho straně. Škoda, že dovozci nenasadili ještě agresivnější cenovou politiku, při dolaru za 15 by se ještě stovka dala v poho strhnout.

Co se týče interiéru, tak plasty sou fuckt tvrdý, ale slícování OK, nevím, kde ten nešvar Amíci a Japončíci vzali, ale bohužel je to tak. Ale vyloženě hrůza to neni, první oktávka v intru taky neni žádná bomba. Ale jak už tu někdo psal, kdo chce psa bít-vždycky najde si hůl.
Avatar - gld
26. 6. 2008 22:07
Re: Strýček Sam
kult plastových onanistov v amerike ešte celkom nedospel do európskej absurdnej podoby takže použitie (ne)kvalitných plastov v týchto exportných amíkoch je jasné

za veľkou mlákou zvyknú tráviť v aute veľa času takže pochybujem že by stavali auto s vŕzgajúcim alebo inak nepohodlným interiérom

to len my európania odpustíme autu že nás non-stop tlačí stredový tunel do kolena, hlavne že to má mäkčené plasty ktoré prešli kontrolou na mäkkometri 507 >:D
26. 6. 2008 20:06
úterý
páč vím že v úterý bylo představení journey pro české novináře tak jsem tento článek celkem čekal ... musím říct že journey se mi z evropské produkce dodge líbí asi nejvíc ... co jsem tak na něj koukal tak musím říct že je celkem chytře vymyšlen a vypadá dobře .... škoda že pro evropu není zatím ten zmiňovaný pohon 4x4 který by jej určitě zatrakrivnil ... čeští omakávači plastů jistě budou zklamání že už jsou na palubce použity tak se holt bude muset najít jiný důvod k kritice ... já každopádně dávám :yes:
26. 6. 2008 15:43
Re: Strýček Sam
Jasně, sorry, teď jsem si teprve uvědomil, že CRD byly z Mercedesa. No jo, Chrysler už se s Mercedesem nekamarádí, tak museli hledat jinde. Škoda. No uvidíme, jsem zvědavej na první recenze.
Avatar - jurajos
26. 6. 2008 15:30
Re: Strýček Sam
V PT-cku som sa previezol len raz ci dva ale uplny suhlas. Dizajn v poho, kvalita matrosov nic moc ale spracovanie kvalitne. Nic nevrzgalo a to CRD slapalo tichsie ako napr. TDI v Sharane. Preto ma zaraza ze sa u CHRYSLERA dali cestou TDI. Ale ked ho ma aj Outlander tak to asi inak neslo.