Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Driftbrothers představují upravená BMW M4 Competition, mají výkon 1050 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 6. 2021 • 00:29
51
Zobrazit náhledy (51)
BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition a Red Bull Driftbrothers BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé BMW M4 Competition Coupé

Sourozenci Elias a Johannes Hountondji, tvořící dvojku Red Bull Driftbrothers, se pochlubili svými přestavěnými speciály BMW M4 Competition, na jejichž úpravách spolupracovali s odborníky z BMW M.

Komplexní úprava obou vozů zahrnuje například zdvojnásobení výkonu řadového šestiválce pod kapotou, který nyní nabízí nejvyšší výkon 1050 koní a téměř 1300 Nm točivého momentu, což je pro driftování naprosto zásadní. S výrazným navyšováním výkonu ovšem souvisela nutnost instalovat mimořádně výkonný okruh chlazení, který má v zadní části vozu druhý chladič.

Možnost rozsáhlých úprav motoru přitom ukazuje, jaký v sobě mnichovský řadový šestiválec ukrývá potenciál. „Svou podstatou je to takříkajíc pravý závodní motor v silničním voze,“ uvedl s obdivem Elias Hountondji. „Když se podíváte na jednotlivé komponenty tohoto motoru, je zřejmé, že mnoho inženýrů věnovalo spoustu úsilí vytvoření optimální konstrukce pro opravdu intenzivní používání.

Kromě výkonu byla také výrazně upravena aerodynamika, která byla opět uzpůsobena driftování a větší náročnosti na chlazení. Při návrhu nových aerodynamických prvků přitom Driftbrothers spolupracovali s inženýry BMW a prakticky všechny nově navržené komponenty byly vyráběny výhradně v prototypové dílně BMW M.

Spolupráce s odborníky z oddělení designu a konstrukce prototypů pro nás byla velkou ctí. S jejich pomocí se nám podařilo dokonale realizovat naše nápady,“ říká starší z bratrů Johannes Hountondji. Oba vozy přitom dostaly specifickou masku chladiče, která přináší více vzduchu do motorového prostoru, a několik karbonových doplňků.

Z karbonu je vyrobena například odtrhová hrana na víku kufru, krajní kryty difuzoru a nástavce bočních prahů z nabídky BMW M Performance Parts. Nástavce prahů jsou navíc doplněny o tzv. winglety, které zlepšují proudění vzduchu od předního splitteru přes přední kola a usměrňují ho k zadním kolům. Pokud by navíc bylo třeba, kapota motoru může být v průběhu sezony osazena vzduchovým nástavcem.

video

Jsem hluboce ohromen tím, co se Red Bull Driftbrothers podařilo z našich vozů dostat, a přeji oběma na začátku sezony mnoho úspěchů,“ říká Markus Flasch, výkonný ředitel BMW M GmbH. „Výsledek jejich práce také ukazuje, jak dobrým základem pro využití v motorsportu BMW M4 Competition je. Od počátku vývoje jsme sériové vozidlo navrhovali tak, aby tvořilo základ i pro naši závodní GT ikonu: BMW M4 GT3, které jsme oficiálně představili během 24hodinového závodu na Nürburgringu před téměř dvěma týdny.

Bratři Elias (35) a Johannes Hountondji (40) s podporou BMW M připravili své vozy na sezonu 2021 pro evropský šampionát Drift Masters. Poprvé se vozy představí ve dnech 10. a 11. července během zahájení seriálu v rakouském Greinbachu. Druhé a třetí kolo šampionátu Drift Masters se uskuteční 30. a 31. srpna v Rize, finále sezony pak 4. a 5. října v gruzínském Tbilisi.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud