Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 4 a DS 4 Crossback živě: Jasně dané cílovky

Jan Mička
Diskuze (10)
Na frankfurtském stánku značky DS jsme prozkoumali modernizovaný model 4. Novinkou je oplastovaná verze Crossback, která si musí vystačit bez pohonu všech kol.

DS 4 by přehlédnul jenom málokdo. Dosud jsem jej vnímal jako křížence městského crossoveru s běžným hatchbackem, aktuální modernizace mu však dala jasně daná pravidla. Zatímco standardní DS 4 působila na frankfurtském stánku mnohem dynamičtěji a kompaktněji než kdy dříve, oplastovaný Crossback by se snad nebál ani do hlubokých brodů. V těch by však daleko nedojel – pohon všech kol v nabídce chybí a přeladěný stabilizační systém má své jednoznačné limity.

Facelift toho po stránce vzhledu přinesl relativně dost, na první pohled ale nabudete dojmu, že takto vůz vypadal od samého začátku. Zkrátka žádná divočina. Líbí se mi především rozměrné přední světlomety hluboce zasahující do blatníků, elegantní maska chladiče se zajímavým vzorem, a kontrastní doplňky karoserie. Standardní DS 4 svým vzezřením působí jak „švihák lázeňský“ a vynikne i na slavné pařížské Champs-Élysées (kde má mimochodem DS své studio).

Naopak z nové verze Crossback mám naživo trochu rozporuplné pocity. O 30 milimetrů větší světlá výška, plastové lemy blatníků a podélné střešní lišty si s elegantním základem DS 4 rozumí podobně jako luxusní dámské lodičky a rozbahněná louka. Prostě to není ono…

Modernizaci neuniknul ani interiér. Vůz dostal zcela nový infotainment, díky kterému citelně ubylo ovladačů na středové konzole, tlačítko startování nově najdete na středovém tunelu. Zatímco vystavený Crossback působil díky černým plastům jako cenově dostupnější, kůží obšitá přístrojovka standardního provedení vystihovala snahu značky proniknout do luxusního segmentu. Druhou stránkou věci je fakt, že se výrazné švy nepříjemně odrážejí v čelním skle.

Ceník modernizovaného provedení zatím nemáme k dispozici, od současného vydání by se však neměl příliš lišit. Jeho ceny nepadají pod 514.900 Kč (1.2 Pure Tech/96 kW Chic) a v krajním případě se můžete dostat až na 806.900 Kč (2.0 BlueHDi/130 kW AT Sport Chic). Bez dalších příplatků… Nové DS 4 se objeví v prodeji už na podzim.

Jan Mička
Diskuze (10)
17. 9. 2015 10:33
Re: Francúzsky dizajn...
souhlas, ale tohle má předek jako zmenšené Sorento a vypadá docela dobře :yes:
Avatar - Ozzman
17. 9. 2015 09:30
Re: A mě se líbí
Ale Já nemám problém s tim jak vypadají. Ale že tohle by mela byt nova C4ka za její ceny. Takhle by mela vypadat. Místo toho crossu bych udělal SUV atd...
17. 9. 2015 09:16
ne
nepaci sa mi
Avatar - 3_diamanty
17. 9. 2015 08:59
Re: A mě se líbí
presne tak... keby to prezentovali ako crossover citroen a malo by to normalnu masku citroena a dali to za slusne ceny normalneho mainstremu tak sa o to auto zakaznici pobiju.... miesto toho spravili cosi co by chcelo byt premiovka a nasadili na to podivny nikomu nic nehovoriaci face.... mne sa konkretne citroen DS pacil viac ako tento uz samostatny DS s tou podivnou maskou .. opat raz zvitazil "sikovny" marketing.... presadit akoze premiu za kazdu cenu ... pred spotrebitelskou praxou a realitou trhu ... aby tento "sikovny tah" s DS nakoniec nebol cestou k zahube ... a pritom citroen mal kedysi tak krasne auta .. co sa deje ... v com je problem netusim ... ( xantia, XM, saxo boli paradne ) ... netreba ziadne DS vymyslat .... mozno staci len reinkarnovat stare dobre auta a ich dizajn ... a zakaznici by prisli sami....
Avatar - Ozzman
17. 9. 2015 08:18
A mě se líbí
Měli by se vykašlat na nějaké řady DS, ale tohle udělat jako normální modelovou řadu mainstreamu i za ceny mainstreamu. Od tohoto kombik, SUV, k DS5tce sedan a kombik, klidně velké SUV a prodávat za rozumné ceny, pak by to bylo super.