Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
DS 9
Peugeot 508L GT
Peugeot 508L GT
Peugeot 508L GT
51 Fotogalerie

Tohle je nové DS 9. Použije techniku Peugeotu 508

S novým DS 9 se zatím počítá pro čínský trh. Očekává se ale i jeho příchod do Evropy.

Prémiová značka Skupiny PSA, DS, na evropských trzích pořád hledá svoji cestu, na evropských trzích její prodeje letos zatím meziročně klesají o 4,5 %. Zvrátit trend má však další rozšíření nabídky, aktuálně se v DS pracuje na novém vlajkovém sedanu, který k luxusní značce zkrátka patří. V Číně už ho vyfotili bez maskování.

Chystaná novinka se bude nakonec jmenovat DS 9 (přestože se hovořilo o označení DS 8). Jedná se o fastback, který podle své siluety bude vycházet z techniky Peugeotu 508L, tedy prodloužené verze tohoto modelu, přizpůsobené čínskému trhu.

O příchodu takového auta se hovoří už několik let. Už po konci Citroënu C6 vyšlo najevo, že jeho nepřímý nástupce ponese loga DS. Loni pak dalo DS najevo, že chce sedanům typu Audi A6 a BMW 5 konkurovat nekonvenčním vozem s karoserií typu fastback. Viceprezident značky Eric Apode v jednom z rozhovorů tehdy prozradil, že značka půjde vlastní cestou a její auto bude jiné, úžasné a velkolepé. 

Základem je platforma EMP2, známá i z dalších větších modelů Skupiny PSA. Oproti 508L je novinka delší, na délku měří 4.933 mm, na šířku 1.855 mm a na výšku 1.468 mm. Rozvor činí 2.895 mm.

Příď a záď je však přepracovaná podle designérského stylu DS. Přední partie tak tvarem masky chladiče a napojenými světlomety navazují na model DS 7 Crossback. Záď pak zdobí elegantní koncová světla, propojená vodorovnou chromovanou linkou. S ohledem na sdílení základu s 508 L pak očekávejme použití bezrámových dveří.

Z hlediska motorů se počítá s benzinovým čtyřválcem 1.6 PureTech o výkonu 147 kW a plug-in hybridem. Model E-Tense využije s největší pravděpodobností ústrojí z plug-in hybridní 508, a tedy zkombinuje zážehovou šestnáctistovku s elektromotorem o celkovém výkonu 165 kW.

DS 9 se má světu představit na prosincovém autosalonu v čínském Kantonu, do prodeje tedy vstoupí někdy v příštím roce. Kdy (a zda vůbec) se ho dočkáme v Evropě, je zatím ve hvězdách.