Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nové DS 9. Použije techniku Peugeotu 508

David Bureš David Bureš 19. 9. 2019 • 14:44
51
30
Zobrazit náhledy (51)
suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy suv testy

S novým DS 9 se zatím počítá pro čínský trh. Očekává se ale i jeho příchod do Evropy.

Prémiová značka Skupiny PSA, DS, na evropských trzích pořád hledá svoji cestu, na evropských trzích její prodeje letos zatím meziročně klesají o 4,5 %. Zvrátit trend má však další rozšíření nabídky, aktuálně se v DS pracuje na novém vlajkovém sedanu, který k luxusní značce zkrátka patří. V Číně už ho vyfotili bez maskování.

Chystaná novinka se bude nakonec jmenovat DS 9 (přestože se hovořilo o označení DS 8). Jedná se o fastback, který podle své siluety bude vycházet z techniky Peugeotu 508L, tedy prodloužené verze tohoto modelu, přizpůsobené čínskému trhu.

O příchodu takového auta se hovoří už několik let. Už po konci Citroënu C6 vyšlo najevo, že jeho nepřímý nástupce ponese loga DS. Loni pak dalo DS najevo, že chce sedanům typu Audi A6 a BMW 5 konkurovat nekonvenčním vozem s karoserií typu fastback. Viceprezident značky Eric Apode v jednom z rozhovorů tehdy prozradil, že značka půjde vlastní cestou a její auto bude jiné, úžasné a velkolepé. 

Základem je platforma EMP2, známá i z dalších větších modelů Skupiny PSA. Oproti 508L je novinka delší, na délku měří 4.933 mm, na šířku 1.855 mm a na výšku 1.468 mm. Rozvor činí 2.895 mm.

Příď a záď je však přepracovaná podle designérského stylu DS. Přední partie tak tvarem masky chladiče a napojenými světlomety navazují na model DS 7 Crossback. Záď pak zdobí elegantní koncová světla, propojená vodorovnou chromovanou linkou. S ohledem na sdílení základu s 508 L pak očekávejme použití bezrámových dveří.

Z hlediska motorů se počítá s benzinovým čtyřválcem 1.6 PureTech o výkonu 147 kW a plug-in hybridem. Model E-Tense využije s největší pravděpodobností ústrojí z plug-in hybridní 508, a tedy zkombinuje zážehovou šestnáctistovku s elektromotorem o celkovém výkonu 165 kW.

DS 9 se má světu představit na prosincovém autosalonu v čínském Kantonu, do prodeje tedy vstoupí někdy v příštím roce. Kdy (a zda vůbec) se ho dočkáme v Evropě, je zatím ve hvězdách.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Linda Jackson
| 20. 9. 2019
Píšeš o X1, nedalo mi to a nahlédl jsem do bmw konfigurátorů, SK a ČR. U vás z nějakého důvodu nejde momentálně konfigurovat X1, tedy jsem se podíval na X2. A opravdu nejde u vás dostat navigaci s RTTI, i ta navigace plus umí jen TMC. Proč, to nevím, v českém konfigurátoru X1 se nabízí stejné typy navigací, ale vedle nich je k zaškrtnutí položka RTTI za 4.300,- Kč. Problém tedy není v BMW, ale ve slovenském BMW, jak jsem psal v předchozím komentu.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Linda Jackson
| 20. 9. 2019
A tak to mozeme ukoncit, pre koho bude lepsie DS :-)
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Linda Jackson
| 20. 9. 2019
Moc tomu nerozumím, RTTI se nijak dodatečně aktivovat nemusí, to je věc, kterou si zaškrtáváš při konfiguraci auta, tedy zaškrtával, ještě do loňska, byla to položka asi za 4 tis., ale alespoň v ČR mají letos všechny modely od 3er nahoru v ceně automaticky paket connected plus, který rtti obsahuje, takže auto bez dynamické navigace ani koupit nejde.
Jak je to u vás nevím, případné patálie s internetovou registrací connected funkcí na Slovensku neumím posoudit, každopádně to bude spíš věc importéra než technologická nedostatečnost bmw, na kterou narážíš.
Jestli je pro tebe databáze radarů důležitá, pak máš u D3 smůlu, jak jsem napsal, je to jejich firemní politika. Každopádně fce dynamického navádění, plus další fce, které umožňuje connected drive, concierge servis atp. jsou na špičkové úrovni, ale pokud se zrovna bez radarů neobejdeš a je to pro tebe klíčová funkce navigace, bude lepší přejít k citroenu.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Linda Jackson
| 20. 9. 2019
Bola tu rec o premii a mne sa zda zobrazovenie radarov priamo v navigacii dost zasadna pomoc. Hlavne pre premiove auta. Mame len X1 so zakladnou navigaciou, ten connected drive na Slovensku este pred 3 mesiacmi velmi nefungoval, aplikaciu na mobil som stahoval ako .apk, lebo v obchode pre Slovensko nie je. Ovladanie hodinkami ponukaju, ale tak isto nie na Slovensku a to neviem ani ako aplikaciu zohnat. Inak su to super veci.

Na porovnanie, Renault z 2017 ma obdobu rtti rovno aktivovanu z predajne, nic sa nemuselo instalovat (po 3 rokoch treba "predlzit" a platit). Avsak podla vsetkeho neponuka zobrazovanie radarov.

Posledny Citroen, tam sa muselo rtti aktivovat niekde na francuzskej stranke (asi ako na BMW, len je to na prve 3 roky zadarmo) a ako bonus sa tam da aktivovat zobrazovanie radarov a nebezpecnych zon v navigacii.

U DS predpokladam nieco podobne (tiez nemaju ani zastupenie na Slovensku, ale cez francuzsku registraciu by to mohlo ist).

Teraz si polozme otazku, kvoli comu sa kupuje premia a ktora je lepsia.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pridana hodnota
| 20. 9. 2019
Boli zakladne motorizacie s hydrou a bez hydry. A celkom dobre sa predavali aj bez hydry. Preto ich ponukali. Ja som mal C5 s hydrou a bol som spokojny a povazujem to za najlepsie auto, ake som kedy mal (keby bolo spolahlive..)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku