Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Peugeoty E-308 a E-308 SW mají první český ceník. Jsou za skoro milion

Lukáš Volšický
Diskuze (33)

V Česku se začínají prodávat elektrické Peugeoty E-308 a E-308 SW se základní cenou začínající pár desítek pod hranicí jednoho milionu korun. Nově se v Česku objevuje i nová mild-hybridní jednotka Hybrid 136 e-DSC6.

Nejnovější Peugeot 308 se v Česku prodává už od loňska a francouzská značka jej nejprve začala prodávat pouze s tradičními spalovacími motory a plug-in hybridem. V dnešních dnech do Česka přijíždí i očekávaná elektrická verze E-308, kterou automobilka představila už v září loňského roku. Na otevření objednávek a zahájení prodeje jsme si však museli počkat až dodnes. Elektrická novinka konečně má oficiální český ceník.

Elektrický Peugeot 308 se u nás začíná prodávat jako standardní pětidveřový hatchback E-308 i rodinné kombi E-308 SW. Francouzský Peugeot tak je první evropskou značkou nabízející stoprocentní elektrický kombík. Oba elektromobily budou poháněny zcela novým elektromotorem o maximálním výkonu 115 kW (156 koní) a točivém momentu 260 newtonmetru dostupném od nulových otáček.

S 400voltovou architekturou a vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem s kapacitou 54 kWh (51 kWh využitelná kapacita) budou elektrické „třistaosmičky“ dosahovat maximálního dojezdu před 413 kilometrů a slibují kombinovanou spotřebu elektrické energie 12,5 kWh/100 km. Pro zvýšení celkové účinnosti elektromobilů Peugeot vyvinul zcela nová aerodynamická osmnáctipalcová kola z lehkých hliníkových slitin.

Video se připravuje ...

Standardní výbavou všech elektrických Peugeotů E-308 bude palubní třífázová nabíječka s výkonem 11 kW. Na veřejných „rychlonabíječkách“ typu DC pak bude možné dosáhnout maximálního nabíjecího výkonu 100 kW. Z 20 na 80 procent kapacity se tak elektrické Peugeoty 308 nabijí za méně než 25 minut. Na 100 kilometrů bezemisní jízdy pak budete potřebovat 12 minut na nabití.

Standardní hatchback Peugeot E-308 se v Česku začíná prodávat se základní cenou od 954.000 Kč, přičemž základním stupněm výbavy pro elektromobil je paket Allure. Za vrcholnou výbavu GT pro hatchback E-308 zaplatíte minimálně 1.017.000 Kč. Pokud se rozhodnete pro elektrické kombi Peugeot E-308 SW, s nejlevnější výbavou Allure za něj zaplatíte cenu od 985.500 Kč. Vrcholná výbava GT u kombíku stojí 1.053.000 Kč.

V nejnovějším ceníku Peugeotu 308 se nově objevuje i mild-hybridní motorizace Hybrid 136 e-DSC6. V nejlevnější výbavě Active pro hatchback stojí do 630.000 Kč, pro kombík Peugeot 308 SW vyjde na minimálně 657.000 Kč.

Lukáš Volšický
Diskuze (33)

Doporučujeme

Avatar - Emel
22. 11. 2023 17:11
Re: Něco takového...
Přesně... je spousta voleb, které já bych neudělal... a nejen v autech, i v politice nebo třeba elektronice... ale tady v té komunitě si to pojďme slušně vyříkat a společně se radovat z toho, že lukas je spokojený s jeepem a fred s Alfou a Don s nějakým elektrem...
21. 11. 2023 16:41
Re: Něco takového...
Hele souhlas, já kupce EV neoznačuji za imbecila, když to někdo chce, tak ať si to za své peníze klidně koupí. Mě to smysl nedává (mini baterka za příliš velké peníze), ale někomu možná ano. I když podle prodejů PHEV v ČR - jen 5% z celkového počtu, je to dost málo lidí. EV bude ještě horší ;-)
Avatar - Emel
21. 11. 2023 15:46
Re: Něco takového...
To je ale přece jiná diskuse. Viz i to co jsem psal 20. 11. 2023 08:47... za mě je 54kWh baterka celkem v pohodě, akorát cena je napálená o 200t výš než by měla být, protože s těmi parametry to prostě nemůže stát jako Tesla.

Proč ale označovat kupce za "naprostého imbecila"? Svým způsobem je to jediný evropský elektro-kombík... jasně, já souhlasím že předražený, ale tak to je každého volba. Já rád pochválím Barikovi rollse a pokecám s Aresem o Karoqu, i když sám bych si nekoupil ani jedno... pojďme trošku fungovat jako jedna komunita a ne se jen hádat :)
21. 11. 2023 09:43
Re: Něco takového...
prave protoze jezdim 50tkm rocne uz nechci snaset nedodelky od skodovky.
21. 11. 2023 09:41
Re: Něco takového...
Ja chapu proc se s tim jezdi. Chapu, ze velky auto kolem milionu (superb) moc konkurenci nema. Jenom ve firme jezdi ten Kodiaq a v rodine Superb 147kw. Ale stavet se na nejakej piedestal jako RIDIC a ohrnovat nos nad ev, ktery je stejny auto jako ta oktavka me urazi. Clovek co se vazne rad vozi si proste nekoupi predokolkovy suv, ale zadokolku s motorem podel. Naopak kdyby skodovka do skvarku dala aspon phev nejlip to stelantisu 4x4, bylo by to docela zajimavy auto co aspon bezmocne nehrabe na kazdy kostce.